کاسرول کلم بروکلی با مرغ و پنیر چدار

غذایی سالم و لذیذ.

(برای ۶ نفر؛ هر نفر: ⅓ ۱ لیوان)

(مدت زمان لازم برای تهیه: ۵۵ دقیقه)

مواد لازم

½ ۱ قاشق غذاخوری روغن کانولا

۱ لیوان برنج

¼ ۱ لیوان آب

۳۶۰ گرم کلم بروکلی (درشت خردشده)

اسپری روغن

۳۶۰ گرم سینه مرغ بدون استخوان (مکعبی خردشده)

½ قاشق چای­خوری نمک (تقسیم شود)

½ قاشق چای­خوری دانه فلفل سیاه (پودرشده) (تقسیم شود)

½ ۱ لیوان پیاز (خردشده)

۶ حبه سیر (ریز خردشده)

½ لیوان شیر (کم چرب)

½ ۲ قاشق غذاخوری آرد همه منظوره (الک شده)

½ ۱ لیوان آب مرغ (پخته شده)

۶۰ گرم پنیر پارمزان (رنده شده)

½ لیوان سس مایونز

۱۲۰ گرم پنیر چدار (رنده شده)

طرز تهیه:

۱) قابلمه متوسطی را روی حرارت متوسط رو به بالا قرار دهید. ½ ۱ قاشق چای­خوری روغن اضافه کنید. پس از گرم شدن روغن، برنج را اضافه کنید و ۲ دقیقه تفت دهید. سپس ¼ ۱ لیوان آب اضافه کنید و بگذارید به جوش بیاید. در قابلمه را بگذارید، حرارت را کم کنید و اجازه دهید غذای شما ۱۵ دقیقه بپزد. قابلمه را از روی حرارت بردارید و بگذارید ۵ دقیقه خنک شود. برنج را با چنگال هم بزنید.

۲) فر را روی دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد تنظیم کرده و گرم کنید.

۳) قابلمه بزرگی را پر از آب کنید و روی حرارت بالا بگذارید. پس از به جوش آمدن آب، کلم بروکلی را اضافه کنید و بگذارید ۵ دقیقه بپزد. سپس کلم بروکلی­‌ها را زیر آب سرد آبکش کنید و کنار بگذارید.

۴) قابلمه نسبتا بزرگی را روی حرارت متوسط رو به بالا قرار دهید. کف آن را با اسپری روغن چرب کنید. پس از داغ شدن قابلمه، مرغ‌­ها را اضافه کنید. ⅛ قاشق چای­خوری نمک و ⅛ قاشق چای­خوری فلفل سیاه بریزید. اجازه دهید ۵ دقیقه بپزد. گاهی مخلوط را هم بزنید. سپس مرغ‌ها را بیرون بیاورید و کنار بگذارید.

۵) حالا ۱ قاشق غذاخوری روغن باقیمانده را به قابلمه اضافه کنید. پس از داغ شدن روغن، پیاز و سیر را اضافه کنید و ۵ دقیقه تفت دهید. شیر و آرد را در کاسه‌­ای بریزید و مخلوط کنید. سپس مخلوط شیر، آب مرغ، بقیه نمک و بقیه فلفل سیاه باقیمانده را به قابلمه اضافه کنید و پیوسته هم بزنید تا جوش بیاید. مخلوط را ۲ دقیقه هم بزنید تا غلیظ شود. قابلمه را از روی حرارت بردارید و بگذارید کمی خنک شود. سپس پنیر پارمزان را اضافه کنید و هم بزنید تا پنیر آب شود. حالا برنج، کلم بروکلی، مرغ و سس مایونز را اضافه کنید. قالب شیشه­‌ای یا سرامیکی بزرگی با ظرفیت دو لیتر را با اسپری روغن چرب کنید و مخلوط مرغ را داخلش بریزید و صاف کنید. پنیر چدار را روی آن بپاشید. قالب را به مدت ۱۵ دقیقه در فر قرار دهید تا کاسرول آماده شود. نوش جان.

 در هر وعده غذایی

کالری: ۴۴۹

چربی: ۲۱.۳ گرم

چربی اشباع شده: ۶.۷ گرم

پروتئین: ۳۴ گرم

کربوهیدرات: ۲۹ گرم

فیبر: ۴ گرم

کلسترول: ۷۵ میلی­گرم

آهن: ۳ میلی­گرم

سدیم: ۶۶۸ میلی­گرم

کلسیم: ۳۳۳ میلی­گرم

شاید این مطالب را هم بپسندید