۴ راه کار برای انگیزه پیدا کردن در برنامه کاهش وزن

۱) استفاده از امکانات برای تحرک

درجات انگیزه بسیار متفاوت است و برای هر کس به گونه ایی مختلف است. سعی کنید ورزش را از کارهای منزل آغاز کنید و یا اگر با ماشین به محل کارتان می‌روید، ماشینتان را زود‌تر پارک کنید و ادامهٔ راه را پیاده روی کنید. از هر جرق ی کوچکی برای ورزش کردن و تحرک داشتن استفاده کنید. این باعث داشتن انگیزه برای برنامه کاهش وزن می‌باشد.

۲) استاندارد طلایی خود را به دست بیاورید

واضح است که انگیزه تنها به کاهش وزن شما کمک نمی‌کند و اینکه شما اهدافتان را در این راه پیدا کنید به شما کمک شایانی می‌کند. تعهد نیز در این راستا مهم است زمانی که شما تعهد می‌دهید که کار‌هایتان را با نظم انجام دهید به این معناست که شما به یکی از اهدافتان دست یافتید. سعی کنید با کسانی همنشینی داشته باشید ک در این راستا کمکتان کرده و آن‌ها نیز انسان‌های متعهدی باشند.

یکی از اهدافتان در ورزش کردن به این صورت باشد که برنامه ورزشی یک هفته‌تان را در تقویتان نوشته و زمان و روزهایی که ورزش می‌کنید نیز در تقویمتان بیاورید. این امر کمک بسیاری به شما می‌کند برای افزایش فعالیت و تحرکتان در طول برنامه کاهش وزنتان. سعی کنید مزان تحرکتان متناسب با شیوهٔ زندگیتان باشد تا نه احساس کمبود تحرک و بی‌حوصلگی داشته باشید و نه احساس خستگی، که در زمان ناهار یا شام به شما حالت ولع دست بدهد. در واقع به صورت واقع بینانه ورزش کنید و با برنامه کاهش وزنتان پیش بروید.

۳) پیش بینی کردن موانع

گاهی ممکن است برای شما سفر پیش بیاید و شما نگران کاهش وزنتان باشید که مبادا اختلالی در آن ایجاد شود.

سعی کنید که در این حالت اعتماد به نفس خود را حفظ کنید و به برنامه بلند مدت خود فکر کنید نه تنها به این فکر کنید که در سفر برنامه کاهش وزنم به هم می‌خورد، یادتان باشد که سفر یک برنامه کوتاه مدت است، پس سعی کنید از آن تا حد امکان و به صورت صحیح لذت ببرید و به برنامه بلند مدت کاهش وزنتان تمرکز کنید.

۴) تعهدتان را برای خودتان ثبت کنید

انگیزه را در خود کشتن بسیار آسان است.

از نظر محقیقن، یکی از بیشترین تهدید‌ها در روند برنامه کاهش وزن، میل شدید به غذا می‌باشد. یکی از معایب اکثر برنامه‌های غذایی می‌باشد که دارای ممنوعیت و محدودیت است. نظم در زندگی می‌تواند به ولع شما نسبت به غذا خوردن را کنترل کند.

شاید این مطالب را هم بپسندید