چند نکته برای داشتن تمرین همیشگی و روتین

برای برخی از ما این نکته وجود دارد که گاهی می‌گوییم که وقت لازم برای ورزش کردن نداریم و این طور خودمان را توجیح می‌کنیم.

برای اینکه در مسیر ورزش روزانه و همیشگی قرار بگیریم در اینجا چند راهنمایی برای شما وجود دارد:

دوران دبیرستانتان را به یاد بیاورید که چطور حوله و وسایل ورزشی خود را با خود می‌بردید و ورزش می‌کردید، به یاد آخرین باری بیوفتید که با دوستانتان ورزش می‌کردید. حتی اگر مدت‌ها گذشته باشد باز هم اگر به یاد انرؤی آن روزتان بیوفتید از آن لذت می‌برید و ناخودآگاه در ذهن شما، آن انرژی تداعی می‌شود.

آماده کردن خود. شما معمولا ملاقات‌های روزانه خود را یادداشت می‌کنید و به کارهای دیگرتان می‌رسید اما هیچگاه وقت ورزش کردن ندارید! شما معمولا هیچگاه قرار ملاقتتان را کنسل نمی‌کنید، پس چطور خود را کنسل می‌کنید برای ورزش کردن؟ آیا خود شما مهم نیستید؟

به آرامی شروع کنید. سعی کنید به آهستگی شروع کنید تا ورزش کردن برایتان ماندگار شود. مثلا پیاده روی حدود بیست دقیقه. شاید فکر کنید که این برای شما کافی نیست، اما شروع بسیار خوبی است برای شما.

خانواده بسیار نقش مهمی دارد در تحرک. مثلا اینکه دخترتان را در حال دوچرخه سواری بینید، این می‌تواند در اشتیاق شما به ورزش کمک بزرگی کند و یا با همسر خود به پیاده روی بروید.

دوستان شما کجا هستند؟ یک دوست همراه و ورزش دوست نیز به شما برای روتین کردن ورزشتان کمک می‌کند. چهار دلیل برای داشتن دوست داشته باشید. در شما ایجاد انگیزه کند، برایتان الهام بخش باشد، در تصمیم گیری‌های ورزشی به شما کمک کند و با شما در رابطه با میزان فعالیتتان گفتگو کند.

چشم انداز خود را ورزشی کنید! به دیدن مسابقات ورزشی بروید. این باعث رغبت بیشتری در شما برای ورزش کردن می‌شود.

در یک باشگاه ورزشی ثبت نام کنید. این به شما کمک بسیاری در پیدا کردن دوستان ورزشی می‌کند و هم اینکه شما به طور منظم ورزش خواهید کرد.

به صورت پیاده به خرید بروید، این امر باعث داشتن تحرک بدنی روزانه در شما می‌شود.

از یک الگوی تغذیهٔ صحیح پیروی کنید. اگر شما در تغذیه خود را محدود کنید، باعث کند شدن متابولیسم یا سوخت و سازتان می‌شوید. پس باید تغذیهٔ مناسبی را برای خود داشته باشید.

برای ورزش کردنتان یک چرخهٔ مناسب و منظم بگذارید تا بتوانید به راحتی از آن پیرووی کنید.

زمانی که ورزش می‌کنید، سعی کنید مانند یک ورزشکار تمرین کنید و خود را یک ورزشکار موفق احساس کنید. این باعث بهتر شدن ذهنتان در رابطه با اندامنتان و فعالیتتان می‌شود.

به یاد دوران کودکی خود بیافتید، اینکه در آن دوران چه انرژی زیادی داشتید و چه بازی‌ها و فعالیت‌هایی را انجام می‌دادید.

شاید این مطالب را هم بپسندید