۸ فعالیت کوچک روزانه که سلامتی را بهبود می‌بخشد

۱) خوردن تخم مرغ برای صبحانه

مصرف پروتئین به عنوان اولین ماده غذایی خورده شده در هنگام صبح، باعث ایجائ سیری طولانی‌مدت و پایداری قند خون خواهد شد. بنابراین احتمال پرخوری بعد از آن کم می‌شود.

۲) کمتر بنشینید

هنگامی که تلوزیون تماشا می‌کنید، میزان متابولیسم استراحت در بدنتان به کمتر از میزان معمول می‌رسد و میزان سوخت‌و‌ساز نزدیک می‌شود. پس پیشنهاد می‌کنیم تا ۳۰ دقیقه از زمان تلوزیون تماشا کردن را به پیاده‌روی اختصاص دهید.

۳) به مصرف مغز‌ها روی بیاورید

انواع آجیل منبع مناسبی از پروتئین و اسیدهای چرب امگا ۳ هستند. میزان یک مشت از آن‌ها برای افزایش انرژی و همچنین کاهش کل کالری مصرفی روزانه کافی هستند.

۴) به تک تک غذاهایی که می‌خورید توجه کنید

به غذایی که در هر لحظه در حال مصرفش هستید، توجه کنید و حداقل مدت ۱۰ دقیقه را صرف تمرکز بر روی آن کنید. به حسی که باعث ایجاد وسوسه برای برداشتن یک قسمت دیگر از آن ماده غذایی می‌شود توجه کنید. وجود ذهنی هوشیار و متفکر باعث دنبال نکردن این وسوسه درونی می‌شود.

۵) فعالیت‌های مختلف را به برنامه زندگی اضافه کنید

گنجاندن فعالیت‌های پرانرژی به برنامه‌های روتین هر روزتان می‌تواند باعث رهایی از درک احساسهایی مانند اینکه «من نیاز دارم که چیزی بخورم» «من نیاز دارم که چیزی بنوشم» در شما شود.

۶) هر روز چند دقیقه‌ای را به تمرکز و آرامش اختصاص دهید

روزتان را با ۱۰ دقیقه سکوت، آرامش و تمرکز بر روی تنفس آغاز کنید و یا پایان ببخشید.

۷) سعی کنید در مسیر محل کار تا منزل فعالیت بدنی داشته باشید

برای مثال اتوموبیلتان را در جایی دور‌تر از محل کارتان پارک کنید و بقیه مسیر را با سرعت پیاده بروید. وقتی که به خانه می‌رسید، مجموعه‌ای از حرکات کششی و فشاری را انجام دهید و یا همراه با موسیقی برقصید. فعالیت بدنی می‌تواند باعث کاهش استرس‌های ناشی از کار شود.

۸) با عصبانیت به رخت‌خواب نروید

تحقیقات مختلف نشان می‌دهند که به خواب رفتن در حالت عصبانیت نه‌تن‌ها بر کیفیت خواب موثر است، بلکه پیشگویی‌کننده بیماری‌های مزمن در ۱۰ سال آینده خواهد بود. قبل از اینکه چراغ را خاموش کنید، سه تا از موضوعاتی که در آن لحظه به خاطرش خوشحال هستید را روی کاغذ بنویسید.

شاید این مطالب را هم بپسندید