نان موز کاراملی همراه با کره

با این نان جدید، طعمی جدید را به خانواده و دوستان خود هدیه دهید.

(برای ۱۶ نفر؛ هر نفر ۱ برش)

(مدت زمان لازم برای تهیه: ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه)

مواد لازم

۴ قاشق غذاخوری کره (آب شده) (تقسیم شود)

¾ لیوان شکر قهوه ای (در صورت نبود از شکر سفید استفاده کنید)

۳ عدد موز متوسط (حلقه شده)

½ لیوان شیر (کم چرب)

۳ قاشق غذاخوری روغن کانولا

۲ قاشق غذاخوری صمغ

۲ عدد تخم مرغ بزرگ

۲۷۰ گرم آرد (الک شده)

¾ قاشق چای­خوری جوش شیرین

½ قاشق چای­خوری نمک

اسپری روغن

⅓ لیوان پودر قند

۲ قاشق چای­خوری دَنت موزی

طرز تهیه:

۱) فِر را روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی­گراد تنظیم کرده و گرم کنید.

۲) ماهی­تابه بزرگی را روی حرارت متوسط قرار دهید. سپس ۳ قاشق غذاخوری کره اضافه کنید. شکر و موزها را در ماهی­تابه بریزید و ۴ دقیقه تفت دهید. ماهی­تابه را از روی حرارت بردارید و ۱۰ دقیقه کنار بگذارید تا مخلوط خنک شود. حالا مخلوط موز را در کاسه بزرگی بریزید و با همزن برقی روی درجه سرعت متوسط مخلوط کنید تا نرم و یکدست شود.

۳) شیر کم چرب، روغن کانولا و صمغ را در کاسه متوسطی بریزید و بعد تخم مرغ­‌ها را داخل کاسه بشکنید و مواد را با هم مخلوط کنید. آرد را با جوش شیرین و نمک در کاسه متوسط دیگری بریزید و مخلوط کنید. سپس و به ترتیب، مخلوط آرد و مخلوط شیر را به مخلوط موز اضافه کنید. همزن را روی سرعت کم قرار دهید و آرام مخلوط را هم بزنید. قالب نان (طول و عرض ۲۴ سانتیمتر در ۱۴ سانتیمتر) را با اسپری روغن چرب کنید و خمیر را داخلش بریزید و صاف کنید. قالب را به مدّت ۱ ساعت در فر قرار دهید تا نان کاملا بپزد. زمانی نان شما آماده است که با وارد کردن چنگال به آن، چیزی به چنگال نچسبد. حالا قالب را بیرون بیاورید و ۱۰ دقیقه کنار بگذارید تا خنک شود. سپس نان را از قالب بیرون بیاورید و در بشقاب قرار دهید.

۴) ماهی­تابه کوچکی را روی حرارت بالا قرار دهید. سپس یک قاشق کره باقی‌مانده را اضافه کنید و بگذارید آب شود. این کار را ۳ دقیقه ادامه دهید تا رنگ کره طلایی شود. حالا ماهی­تابه را از روی حرارت بردارید. پودر قند و دَنت­ها را به ماهی­تابه اضافه کنید و خوب به هم بزنید تا صاف و یکدست شود. این مایع را روی نان بریزید و به درخشش نگاه کنید. نوش جان.

اطلاعات تغذیه‌­ای:

در هر وعده غذایی

کالری: ۱۹۰

چربی: ۶.۳ گرم

چربی اشباع شده: ۲.۳ گرم

پروتئین: ۳ گرم

کربوهیدرات: ۳۰.۵ گرم

فیبر: ۱ گرم

کلسترول: ۳۰ میلی­گرم

آهن: ۱ میلی­گرم

سدیم: ۱۷۳ میلی­گرم

کلسیم: ۲۶ میلی­گرم

شاید این مطالب را هم بپسندید