نان فندق و انجیر

نانی سالم و لذیذ.

(برای ۱۲ نفر)

مواد لازم

⅓ لیوان فندق

¾ لیوان آب پرتقال تازه

۱ لیوان انجیر خشک (خردشده)

½ لیوان شکر

۲ قاشق غذاخوری روغن نباتی

۱ قاشق غذاخوری پوست پرتقال (رنده شده)

۱ عدد تخم­مرغ

۱ عدد سفیده تخم­مرغ

½ ۱ لیوان آرد همه منظوره (الک شده)

½ ۱ قاشق چای­خوری جوش شیرین

¼ قاشق چای­خوری نمک

اسپری روغن

طرز تهیه:

۱) فر را روی دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کرده و گرم کنید.

۲) فندق­‌ها را داخل سینی فر بریزید و به مدت ۱۵ دقیقه داخل فر قرار دهید. در این مدت یک بار آنها را تکان دهید. پس از خنک شدن، پوست فندق­ها را بگیرید و آنها را خرد کنید.

۳) آب پرتقال را داخل قابلمه کوچکی بریزید و روی حرارت بگذارید تا به جوش بیاید. انجیرهای خشک را داخل کاسه بزرگی بریزید و آب پرتقال داغ را به کاسه اضافه کنید. کاسه را ۱۵ دقیقه کنار بگذارید.

۴) شکر، روغن، تخم­مرغ و سفیده تخم­مرغ را داخل کاسه متوسطی بریزید و هم بزنید. حالا مخلوط شکر را به مخلوط انجیر اضافه کنید و هم بزنید.

۵) آرد، جوش شیرین و نمک را داخل کاسه بزرگی بریزید و مخلوط کنید. وسط این مخلوط را چال کنید و بعد مخلوط انجیر را به آن اضافه کنید. مخلوط را هم بزنید تا خمیر نان شکل بگیرد و آماده شود.

۶) قالب نان (۲۰ سانتیمتر در ۱۰ سانتیمتر) را با اسپری روغن چرب کنید. سپس خمیر را اضافه کنید و بعد فندق­ها را بپاشید. قالب را به مدت ۴۰ دقیقه داخل فر قرار دهید تا نان بپزد. چنگالی را داخل نان فرو ببرید و اگر تمیز بیرون آوردید نان شما آماده شده است. قالب را ۱۰ دقیقه کنار بگذارید تا خنک شود. نان را از قالب بیرون بیاورید و روی صفحه فلزی قرار دهید تا خنک شود. سپس نان را برش دهید و سرو کنید. نوش جان.

 در هر وعده غذایی

کالری: ۱۷۸

کالری به دست آمده از چربی: ۲۷%

چربی: ۵.۴ گرم

چربی اشباع­شده: ۰.۸ ­گرم

پروتئین: ۳.۴ گرم

کربوهیدرات: ۳۰.۴ گرم

فیبر: ۲.۶ گرم

کلسترول: ۱۸ میلی­گرم

آهن: ۱.۲ میلی­گرم

سدیم: ۲۱۸ میلی­گرم

کلسیم: ۳۱ میلی­گرم

شاید این مطالب را هم بپسندید