شکلات مورد نظر خود را انتخاب نمائید

همهٔ شکلات‌‌ها یکسان نیستند محققان دریافتند که شکلات تلخ، شکلاتی است که دارای آنتی اکسیدان و مولکول‌هایی است که از سیستم ایمنی بدن محافظت می‌کند. هر چند در مقایسه، شکلات شیری به طور کلی دارای کاکائوی کمتری است و این ماده در شکلات شیری موجب شیرین و رقیق شدن شیر و کرم می‌شود.

در شکلات کاکائو و فلاونیدهای زیادی وجود دارد. وقتی انتخاب می‌کنید، مطمئن باشید که حداقل ۶۵ درصد کاکائو بیشتری در آن وجود داشته باشد. اجازه دهید شکلات در دهانتان آب شود. جهت سلامتیتان، مطالبی را درمورد شکلات بیاموزید.

۱) کاکائو و سرطان

ترکیب موجود در شکلات به نام پنتامر (Pentamer) از ایجاد سلول‌های سرطانی در بدن جلوگیری می‌کند. محققان دانشگاه جورج تاون از خواص ضد سرطان ترکیبات شکلات برای انجام آزمایشات جهت کشت سلولی سرطان پستان استفاده کردند و نتایج حاصله از این مطالعه نشان داد با استفاده از ترکیبات شکلات به نام پنتامر (Pentamer) گسترش سلول‌های سرطان پستان متوقف شده است. مواد موجو در شکلات باعث می‌شود گسترش سلول‌های سرطانی متوقف شود. با وجود اینکه آزمایش روی سلول‌های سرطانی سینه انجام شده است، ولی محققان گمان می‌کنند پنتامر‌‌ همان تاثیر را روی سایر سرطان‌ها خواهد داشت.

۲) شکلات داغ و زوال عقل (دمانس)

مصرف دو فنجان شکلات داغ به بهبودی زوال عقل سالمندان کمک می‌کند. محققان دریافتند که شکلات داغ می‌تواند فعالیت مغز را به جریان بیندازد و عملکرد‌شناختی در افراد مسن را تقویت نماید. مطالعه و بررسی روی ۶۰ نفر با سن تقریبی ۷۳ سال، نشان می‌دهد که مصرف روزانه ۲ فنجان شکلات داغ به مدت یک ماه، علائمی از زوال عقل در این افراد مشاهده نشده است. از میان ۱۸ نفر که دارای جریان خون غیر عادی بودند، با نوشیدن شکلات داغ ۸% از این افراد جریان خونشان بهبود یافته است. اگرچه افرادی که دارای جریان خون عادی بودند سرعت فعالیت مغزشان افزایش نیافته است. محققان هنوز مطمئن نیستند که سایر ترکیبات شکلات داغ (فلاونول) از بروز زوال عقل جلوگیری می‌کند یا خیر؟

۳) شکلات تلخ و دیابت

مصرف شکلات از بیماری دیابت جلوگیری می‌کند مطالعان نشان داده شده است فلاونوئیدهای موجود در شکلات نه تنها موجب کاهش فشارخون و کلسترول شما می‌شود، بلکه موجب بهبود قندخون شما می‌شود. آزمایشاتی روی دوگروه ۱۰ نفره انجام شد گروه اول دارای فشار خون بالا بودندوشکلات تلخ مصرف نمودندو گروه دیگر شکلاتی را مصرف نمودند که حاوی فلاونوئیدبود نتایج حاصله از این مطالعه نشان می‌دهد۱۰ نفرازافرادی که‌شکلات تلخ مصرف کرده بودند، متابولیسم قندخونشان موجب می‌شود از بروز بیماری دیابت جلوگیری شودمصرف شکلات تلخ در افراد مبتلا به دیابت موجب افزایش قنددربدن می‌شود.

۴) شکلات و بیماری قلبی

شکلات به خاطر فلاونوئیدهای که دارد نه تنها خطر بیماری قلبی را کاهش دهد بلکه می‌تواند از لخته شدن خون جلوگیری کندحرکت پلاکت ‌های خونی کسانی که شکلات مصرف می‌کنند در مقایسه با کسانی شکلات مصرف نمی‌کنند آرام‌تر صورت می‌گیرد نشریهٔ دانشگاه هاروارد می‌گوید: شکلات تلخ موجب می‌شود فعالیت پلاکت‌های خونی کاهش یابد.

۵) کاکائو حاوی یک ماده شیمیایی به نام تئوبرومین است

باعث می‌شوداز ایجاد سرماخوردگی در بدن جلوگیری شود مطالعات انجمن قفسه سینه بریتانیا سال ۲۰۱۲ نشان داده شده است که مواد شیمیایی موجود در کاکائو باعث می‌شود فعالیت اعصاب حسی در سرمارا مسدودشود. و همبن امرموجب متوقف شدن رفلکس سرفه در سرماخوردگی می‌شود. محققان از این مطالعه دریافتند که تاثیر شکلاتی که دارای مواد شیمیایی است بیشتر از کدئینی است که جهت درمان سرفه مزمن استفاده می‌شود.

شاید این مطالب را هم بپسندید