محدوده ضربان قلب هدف

اگر شما برای کاهش وزن در تلاش هستید، خیلی مهم است که در طول ورزش‌های قلبی در سطح معینی از شدت، تمرین کنید.

با استفاده از فرمول کارونن یا ضربان سنج، شما می‌توانید محدوده ضربان قلب مطلوب را برای رسیدن به هدفتان پیدا کنید. محدوده ضربان قلب هدف از ۶۰ تا ۱۰۰درصد حداکثر ضربان قلبتان است. محدوده‌های مختلف شامل:

شدت پایین: ۶۰تا۷۰%

این منطقه شما را در یک شدت کم راحت نگه می‌دارد و بهترین انتخاب بعنوان گرم کردن و یا برای مبتدی هاست، زیرا کمک می‌کند تا سطح امادگی هوازیتان را برای ورزش شدید‌تر توسعه دهید.

شدت متوسط: ۷۰ تا ۸۰%

این منطقه شدت، بهبودی تواناییتان در انتقال اکسیژن در سراسر بدن و تهویه قلبتان را بالا می‌برد. شما در این منطقه به خوبی کالری بیشتری خواهید سوزاند. کار‌شناسان اغلب توصیه می‌کنند که تمرین در این شدت متوسط باعث ساخت آمادگی و کاهش وزن می‌شود. این تمرین استقامتی یک نمونه خوب برای تمرین قلبی با شدت متوسط است.

شدت بالا: ۸۰تا۹۰%

تمرین در این شدت شما را از منطقه راحتتان خارج می‌کند و به شما اجازه می‌دهد که کالری بیشتری بسوزانید در حالیکه باعث بهبود حداکثر اکسیژن مصرفیتان می‌شود و آستانه بی‌هوازیتان را افزایش می‌دهد. این شدت بالای بازه تمرین هوازی مثالی از یک تمرین با شدت بالا‌تر است.

حداکثر تلاش: ۹۰تا۱۰۰%

تمرین در این سطح به این معناست که شما تا جایی که می‌توانید سخت کار می‌کنید، مثل تا حداکثر دویدن یا بازه تمرینی خیلی شدید. اکثر ما می‌توانیم این سطح از تلاش را فقط در بازه زمانی کوتاهی حفظ کنیم. که این منطقه را برای ورزشکاران پیشرفته مناسب‌تر می‌کند.

این بازه تمرین با حداکثر سرعت دویدن مثالی از یک تمرین با حداکثر تلاش با بازه‌های استراحت بین تمرین است.

شاید این مطالب را هم بپسندید