سه تغییر کوچک در زندگی که شما را سالم‌تر می‌کنند

برخلاف آنچه که تبلیغات اینترنتی و رسانه‌های اجتماعی به شما می‌قبولانند، هیچ رازی برای کاهش وزن وجود ندارد. برای کاهش سایز دور کمر و کم کردن اعداد ترازو باید هم ورزش کنید و هم به سالم غذا خوردن روی بیاورید. اما اگر انقدر پرمشغله باشید که فرصت کافی برای ورزش یا سالم غذا خوردن نداشته باشید، چطور؟

با وجود ساعات طولانی کار در روز، وقت‌گذرانی با خانواده، دورهمی با دوستان، آماده‌سازی غذای تازه و خانگی و رفتن به باشگاه، آن هم سه بار در هفته، باید کار بسیار مشکلی باشد. خوشبختانه، یکسری عادات ساده وجود دارند که می‌توانید از آنها کمک بگیرید. بر طبق اظهارات سایت Prevention، سه راهکاری که در ادامه مطلب ارائه می‌دهیم، به شما در کاهش وزن و برخورداری  از زندگی سالم، با کمترین تلاش، کمک خواهند کرد.

قبل از خرید خواربار و خوراکی، یک تکه میوه بخورید

خوردن میان‌‌وعده سالم قبل از رفتن به خرید، به طور ناخودآگاه بر روی آنچه که می‌خرید، تأثیر می‌گذارد. قبل از خرید خواربار و خوراکی، یک تکه میوه بخورید.

بنابر یافته‌های اخیر Cornell، در یک آزمایش مشخص شد که افرادی که قبل از خرید خواربار و مایحتاج یک هفته‌ای خود، میوه خورده بودند، در مقایسه با کسانی که کلوچه مصرف نموده بودند، تا ۲۸٪ غذاهای سالم بیشتر و به میزان چشمگیری، غذای ناسالم کمتری خریداری نمودند. این راهکار ساده بر روی سالم و ناسالم بودن وعده ناهار شما در تمام طول هفته، اثر قابل توجهی برجای می‌گذارد.

از خودتان سلفی بگیرید

یک مطالعه در دانشگاه Alicante نشان می‌دهد که سلفی گرفتن از خود، آن هم سلفی تمام‌قد، به شما کمک می‌کند تا در عرض ۴ ماه، ۲.۶ درصد از وزن خود را کم کنید. بر اساس اظهارات سایت Prevention، محققین معتقدند که تماشای هفته به هفته کم شدن سایز دور کمر در آینه، به فرد یادآوری می‌کند که درست غذا خوردن و ورزش کردن، ارزش تلاش را دارد.

در کشوی میز خود، بادام ذخیره کنید

شما در حول و حوش ساعت دو یا چهار بعد از ظهر، احساس گرسنگی خواهید کرد. به جای سرکوب کردن این گرسنگی که معمولاً به حمله به کشوی میان‌وعده در دفتر کار شما ختم می‌شود، خودتان را از قبل با بادامی که در میز گذاشته‌اید، مجهز کنید. شاید به نظرتان یک قدم خیلی کوچک بیاید اما بر طبق یافته‌های انجمن قلب آمریکا که در سایت Prevention به آن اشاره شده است، همین جایگزینی به ظاهر ساده بادام به جای مافین، به شما کمک می‌کند که در طی مدت ۶ هفته، در حدود یک سانتیمتر از اندازه شکم خود را کاهش بدهید.

 

شاید این مطالب را هم بپسندید