نحوه استفاده از آب برای دفع چربی از بدن

شاید شما هم درباره “آب دفع‌‌کننده چربی” شنیده‌اید. اما آب دقیقاً چگونه می‌تواند چربی را از بدن شما دفع کند؟ قطعاً،‌ آب یک وسیله رژیمی جادویی نیست. بدن ما هر روز برای اینکه دچار کم‌آبی نشده و خودش را از مواد زائد، پاکسازی کند به مقدار کافی  آب نیاز دارد. ذخایر چربی که در بدن شکل می‌گیرند، به سختی شکسته یا حذف می‌شوند اما تغذیه مناسب و ورزش به ما کمک بسیار زیادی در این زمینه می‌کنند.

وقتی که بدن از ذخایر چربی برای تولید انرژی استفاده می‌کند،‌ چربی شکسته می‌شود و تری‌گلیسرید موجود در سلول‌های چربی، به اسیدهای چرب و گلیسرول، تجزیه شده و سپس، جذب بافت عضلانی و اندام‌های داخلی می‌شوند. در این قسمت،‌ آنها باز هم طی فرایندهای شیمیایی مختلفی، بیش از پیش تجزیه می‌شوند. اگر مواد حاصل از این فرایندها،‌ برای تولید انرژی به مصرف بدن نرسند، به مواد زائد تبدیل می‌شوند که باید از بدن خارج شوند. اینجاست که نقش آب در دفع مواد زائد نمود پیدا می‌کند.

نقش آب

آب یک ناقل برای دفع این مواد زائد از بدن است. مواد باقیمانده از تجزیه چربی‌ توسط آبی که می‌نوشید، از اندام‌های بدن تصفیه شده و خارج می‌شوند. آب،‌ این مواد را به مثانه برده و سپس از طریق ادرار، از بدن خارج می‌کند. بدن ما، فوق‌العاده است! این مسأله خیلی مهم است حتماً هر روز به قدر کافی آب بنوشید تا به بدن آبرسانی شده و شرایط برای شکستن سلول‌های چربی و حذف آنها فراهم شود. بسیاری از منابع، مدعی هستند که باید روزانه ۸ لیوان آب بنوشید اما این رقم می‌تواند برحسب اندازه جثه شما، اینکه چقدر ورزش می‌کنید و یا حتی اینکه دمای محیط خارج از منزل، چقدر گرم است، تغییر کند. سعی کنید که در طول روز به طور مرتب آب بنوشید و همچنین،‌ قبل از نوشیدن نوشابه، آب میوه یا سایر نوشیدنی‌های شیرین، از آب استفاده کنید زیرا نوشیدنی‌های مذکور، آب بدن شما را بیش از پیش کاهش می‌دهند. اغلب، کمبود انرژی و حتی سردرد در طول روز از علائم کم‌آبی خفیف بدن هستند. بهتر است که نسبت به مقدار آب بدن خود آگاه بوده و سعی کنید که آب بیشتری بنوشید. کمی آب بیشتر از نیاز بهتر از این است که آب کافی به بدن نرسانید!

دستور تهیه آب دفع‌کننده چربی و اینکه این آب چگونه عمل می‌کند

 مواد لازم:

۲ لیتر آب تصفیه‌شده

۱ عدد نارنگی، برش داده شده

½ گریپ‌فروت، ورقه شده

۱ عدد خیار، ورقه شده

۴ برگ نعناع بیابانی یا نعناع

یخ (تهیه شده از آب تصفیه‌شده)،‌ در صورت دلخواه

دستور تهیه:

همه مواد را قبل از خواب، در داخل یک پارچ با یکدیگر مخلوط کرده و در سرتاسر روز بعد، از آن بنوشید. لطفاً توجه داشته باشید که از مواد اورگانیک برای تهیه این آب استفاده کنید. اگر به مواد اورگانیک دسترسی ندارید، مواد را قبل از افزودن به آب،  کاملاً بشویید.

نارنگی، حساسیت شما به انسولین را بالا برده، قند خود را ثابت نگه داشته و با توجه به اینکه سرشار از ویتامین C است، ژن‌ها را برای سوزاندن چربی، ‌تحریک نموده و چربی‌سوزی را در حین ورزش،‌ افزایش می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به این سایت مراجعه کنید:

گریپ‌فروت، انرژی متابولیکی و چربی‌سوزی را افزایش داده و منجر به افزایش انرژی برای فعالیت‌ها می‌شود.

خیار، به شما کمک می‌کند تا احساس سیری بیشتری کنید. همچنین، خیار یک ماده مدر طبیعی است و لذا به کاهش نفخ و کاهش احتباس آب در بدن کمک می‌کند.

برگ‌های نعناع، به هضم غذا کمک می‌کنند.

حال، آب دفع‌کننده چربی،‌ آماده است! لطفاً توجه داشته باشید که نوشیدن آب یا حتی همین دستور تهیه که به شما ارائه دادیم، به تنهایی قادر به چربی‌سوزی نخواهد بود و شما در کنار آن باید حتماً ورزش کنید تا بتوانید چربی‌ها را بشکنید و چربی‌های شکسته‌شده، در فرصت مقتضی از بدن دفع شوند. همچنین، موادمغذی مناسب، نقش بسیار مهمی در دفع چربی از بدن ایفا می‌کنند. منظور این نیست که باید کالری خود را محدود کنید بلکه باید کالری کافی از طریق مواد غذایی سالم، بدون چربی و مواد غذایی کامل،‌ دریافت نمایید. این آب خوش‌طعم، کمترین حسنی که دارد این است که مقداری مواد مغذی در اختیار بدن شما قرار می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا به قدر کافی آب بنوشید. از نوشیدن آن، لذت ببرید!

 

شاید این مطالب را هم بپسندید