چگونه بر خستگی ناشی از تردمیل غلبه کنیم؟

چگونه بر حس کسلی و خستگی تردمیل مقابله کنیم؟ تردمیل برای ورزش بدن مفید است، اما برای ذهن نه.

بهترین روش برای مقابله با کسلی ناشی از تردمیل این است که:

۱) به موزیک گوش دهید

اگر به افرادی که در باشگاه ورزش می‌کنند نگاه کنید می‌بینید که بسیاری از ان‌ها گوش‌ها و تبلت‌های خودشون رو دست گرفتند با گوش دادن به یک اهنگ شاد سرعت خودشون را در تمرین بالا می‌برند.

۲) تمرینات اینتروال

از برنامهٔ متغییر برای تردمیل خود استفاده کنید تا سرعت و شیب را تغییر دهد، یا متناسب با شرایط شما تغییر دهد.

۳) فیلم یا تلوزیون ببینید

ایا شک برنامهٔ خاصی که مورد علاقهٔ شما باشد هست که در زمان تردمیل ببینید؟ صدای تردمیل می‌تواند یک عامل مزاحم برای گوش دادن به برنامهٔ تلویزیونی شما باشد. به وسیلهٔ تبلت یا گوشی و هدفون می‌تواند دیدن فیلم یا برنامهٔ مورد علاقهٔ شما راحت‌تر باشد.

۴) راه رفتن واقعی

بعضی ازتردمیل‌ها توسط نقشهٔ گوگل یا برنامه‌های دیگه مجهز شده‌اند. شما می‌توانید از این برنامه برای داشتن یک پیاده روی شبه واقعی استفاده کنید.

۵) بازی کردن

شما می‌توانید از دستگاه بازی خود برای بازی کردن در حینی که بر روی تردمیل راه می‌روید استفاده کنید. شاید هم فقط زمانی که بر روی تردمیل هستید بازی کنید.

۶) کتاب‌های صوتی

گوش دادن فقط برای اهنگ نیست شما می‌توانید از کتاب‌های صوتی در زمان تمرین خود استفاده کنید و هر زمان که تمرین شما تمام شد انرا قطع کنید. با استفاده از یک کتاب صوتی ممکن است شما تا انتهای تمرین خود و یا حتی بیشتر هم برای رسیدن به ته کتاب بروید.

۷) مطالعه

بسیاری از تردمیل‌ها به مکانی برای قرار دادن کتاب مجهز هستند تا شما بتوانید کتاب یا مجله خود را بر روی ان‌ها قرار دهید. اما بعضی افراد با راه رفتن و مطالعه کردن مشکل دارند.

۸) تمرین با تردمیل همراه یک دوست

زمانی که تردمیل کار می‌کنید می‌توانید با یک دوست خود همراه و هم صحبت شوید و در انجام تمرینات تردمیل با او مسابقه دهید.

۹) صحبت با تلفن

من بسیاری از افراد را دیده‌ام که در حین راه رفتن بر روی تردمیل چت می‌کنند. برای اینکه بتوانید اینکار را انجام دهید بهتر است با یک سرعت متوسط یا کم راه بروید. چت کردن در هنگام کار با تردمیل می‌تواند خوب باشد اما ممکن است در باشگاه برای دیگران مشکل ساز باشد.

شاید این مطالب را هم بپسندید