حالم خوب نیست وقتی حالم خوب شد اون کارو انجام می دم

شما هم این جمله رو از اطرافیان تون شنیدید یا خودتون این جمله رو می گین؟

مثلاً می خواین پیاده روی برین یا می خواین کاری رو انجام بدین اما منتظرین که حالتون خوب شه بعد اون کاری رو انجام بدین؟

واقعیتش اینه که حال ما آدما همین جوری خوب نمیشه یعنی اگه به جای ۱۰ دقیقه ۱ ساعت منتظر شین که حالتون بهتر شه این اتفاق نمیوفته چرا؟ لازمه که شما رو با یه مثلث جالب آشنا کنم مثلث فکر، احساس،رفتار.

این مثلث به ما میگه پشت هر رفتاری یه حسی وجود داره و پشت هر حسی یه فکری وجود داره و این ارتباط دو طرفه س یعنی اگر ما فکر مثبتی داشته باشیم ، حس مثبت در ما ایجاد میشه و رفتار مثبتی رو انجام می دیم مثل پیاده روی یا انجام کاری که قرار بود انجامش بدیم و همینطور اگر رفتار مثبتی انجام بدین مثلاً ورزش کنین حس مثبت و فکر مثبتی به ذهن تون میاد . پس وقتی حالمون خوب نیست  یعنی داریم حسی منفی رو تجربه می کنیم پس قطعاً یه فکری منفی سراغمون اومده و حالمون و بد کرده، خب در این موقعیت چیکار کنیم ؟

سوال خوبیه، ما اگه می خوایم که حالمون خوب شه دوتا کار می تونیم انجام بدیم یا اینکه باید فکر منفی رو تغییر بدم یا باید یه کاری انجام بدم در واقع باید رفتارمو تغییر بدیم . همون لحظه جاتون و تغییر بدین ، چند قدم راه برین خودتون و با فعالیت هایی که دوست دارین سرگرم کنین یا اصلاً بلند شین اون کاری رو که می خواستین انجامش بدین و عملی کنین بعد می بینید که حالتون خوب میشه و باورهای مثبت تون فعال میشه.

یا اینکه باید فکرمون رو با خودگویی های مثبت یا به چالش کشیدن افکار منفی تغییر بدیم.

خب پس متوجه شدین که این حال بد از کجا آب می خوره پس مچ شو بگیرین و نذارین این سیکل معیوب و منفی ادامه پیدا کنه .
هیچ وقت بر اساس حال و احوال تون کارها رو به تعویق نندازین چون میوفتین تو تله! شما وقتی از قبل برنامه ریختین که عصر می رم پیاده روی اینکارو انجام بدین حتی اگر حالتون خوب نیست وقتی از خونه میزنین بیرون حالتون هم خوب میشه در نهایت فکری که به ذهن تون میرسه اینه که تونستم و احساس موفقیت می کنید اما اگر چون حالتون خوب نیست برنامه رو کنسل کنین حالتون بدتر هم میشه چون کاری رو که می خواستید انجام ندادین و در واقع به قول و قرارتون عمل نکردین و نتیجه این عملکرد احساس نارضایتی خواهد بود چون اگر به برنامه مون متعهد باشیم به موفقیت می رسیم و یادتون نره که باید در این مسیر کنار خودتون باشید نه در مقابل خودتون دیدن موفقیت ها، تغییرات و تلاش ها ما را به ادامه راه امیدوارتر میکنه.

و پیشنهاد آخر اگه انجام کاری براتون سخته بگین من ۵ دقیقه این کارو انجام می دم اگه دوست داشتم ادامه میدم می بینبد که دقایق زیادی در حال انجامش هستین بدون اینکه اذیت شین.

خب بعد خوندن این مطلب تصمیم دارین کدوم برنامه تون رو عملی کنید؟بلند شید الان وقتشه

 

شاید این مطالب را هم بپسندید