بخورید تا خوب بخوابید

خواب کافی (۷ تا ۹ ساعت در نقطه ی شیرین) does more than make you feel human. یک موتوری که خوب لستراحت کرده باشد برای کنترل وزن شما و فعال نگه داشتن حافظه شما ضروری است. در کمال تعجب، آنچه که شما میخورید می تواند نقش مهمی در کیفیت استراحت شما ایفا کند.در اینجا بهترین توصیه های کوتاه از Joy Bauer, RD  را باهم میخوانیم.

شیر گرم واقعا می تواند به شما کمک کند تا بهتر بخوابید.
شیر حاوی تریپتوفان است که بدن شما برای ساختن سروتونین از آن استفاده میکند؛ سروتونین ماده شیمیایی مغزاست که خوابیدن را تقویت می کند چون تریپتوفان برای کار کردن به عنوان جادوی آرام بخش در مغز شما احتیاج به کربوهیدرات دارد. شیر یک انتخاب طبیعی است چراکه۲زوج خواب را دارد و گرم بودن حالت آرام بخش را نیز به آن اضافه می کند.

از خوردن یک وعده ی دیر، قبل از آنکه به خواب بروید، اجتناب کنید.
خوردن یک شام سنگین یا حتی یک میان وعده آخر شب با سایز بزرگ میتواند باعث شود که شما احساس بی حالی کنید، و یک فرصت خوبی وجود دارد که وقتی دراز میکشد احساس ناراحتی میکنید.و حتی بدتر، ممکن است سوزش سر دل یا گاز، گسترش یابدکه به خواب رفتن را با چالش بیشتری مواجه می کند. برای خوابیدن آرام، وعده شام را حداقل ۳ ساعت قبل از رفتن به رخت خواب بخورید (واگر امکانش وجود ندارد، از یک وعده غذایی سبک، کمتر از ۴۰۰ کالری لذت ببرید). اگر به کمی خوردن در آخر شب، احتیاج دارید مقدار آن را در۲۰۰ کالری یا کمتر، حفظ کنید.
۳ میان وعده ی قبل از خواب هوشمندانه:۱ فنجان ماست یونانی ۰% با ۲ قاشق غذاخوری ترد، غلات کم شکر.
۳ فنجان پاپ کورن کم چرب با ۲ قاشق غذا خوری Parmesan رنده شده.
کیک برنج spread with hummus با ۱تا۲ تکه از سینه ی بوقلمون.

با دکتر خود در رابطه با اهداف خواب صحبت کنید.
یکی از مهمترین مورد ها ملاتونین است. هورمونی که به تنظیم چرخه ی خواب و بیداری کمک میکند.به خاطر اینکه بسیاری از مردمی که مشکل خواب دارند، سطح ملاتونین پایینتری نیز دارند، دریافت مکملover-the-counter می تواند مفید باشد. شما همچنین می توانید موادغذایی را انتخاب کنید که به طور طبیعی ملاتونین بیشتری دارند مثل گیلاس ترش و گردو.

 

شاید این مطالب را هم بپسندید