آیا شما لبخند میزنید

این یک ترفند ساده ذهنی برای افزایش خلق شما است

رئیس شما به اطاقتان می‌آید، و با نگاه عصبانی لحظه‌ای به شما نگاه می‌کند، قلب شما تحلیل می‌رود. او خبر بدی از دفتر مرکزی به شما می‌دهد و از شما می‌خواهد اول صبح گزارشی به ایشان ارائه کنید و در ‌‌نهایت تا آخر وقت به ایشان تحویل دهید. آه توام با حسرت می‌کشید به خاطر زحمتی که در دفتر او کشیدید.

این وضعیت کار جدید در حال حاضر شما در یک وحشت قرار داده است، وقتی عنوان درخواست دفتر مرکزی را می‌خوانید، قلب شما بیشتر در وحشت فرو می‌رود. شما نیاز به اطلاعات دارید که لوئیس در دفتر حسابداری می‌تواند به شما دهد. شما از لوئیس نفرت دارید و این یک تخلیه احساسی است.

تماس تلفنی شما را پاسخ نمی‌دهد. به او ایمیل ارسال می‌کنید اما پس از یک ساعت همچنان بی‌پاسخ است بنابراین شما خودتان مستقیم به دفتر وی می‌روید. او می‌گوید دفتر پایین را دوست دارد. آنجا آرام است و مردم او را خسته نمی‌کنند.

وقتی در را باز می‌کنید یک احساس ترس در دلتان دارید. او با کامپیو‌تر خود مشغول است اما خیلی زود به شما نگاه می‌کند و شما چهره عبوس او را می‌بینید و هر آنچه در صورت اوست می‌خوانید.

شما شرایط خود را به او می‌گویید، اما او به میزان کمی همدردی می‌کنه و بیشتر غر می‌زند. در پایان، او مس‌گوید سعی خودش را می‌کند اما قولی نمی‌دهد. شما با سراسیمگی به اطاق خود برمی‌گردید. شما می‌دانید که کارتان تا دیروقت طول خواهد کشید.

اکثر مردم زندانیان احساسات خود هستند. آن‌ها اعتقاد دارند هر چیزی براساس احساساتشان برایشان رخ می‌دهد. آن‌ها به رفتار اطرافیانشان واکنش عاطفی نشان می‌دهند، و آن‌ها در در تعاملات خود از احساسات و عواطف بهره می‌برند.

با این حال، برخی از مردم آموخته‌اند که چگونه احساسات خود را مدیریت نمایند. آن‌ها اجازه نمی‌دهند حالات منفی افراد دیگر خلق آن‌ها را پایین آورد، و همچنین اجازه نمی‌دهند رفتار بد افراد دیگر آن‌ها را عصبانی کند. شما هم می‌توانید احساسات خود را کنترل کنید، اگر بدانید که چگونه اینکار را انجام دهید.

افرادی که خلق خود را بر موضوعات دلسرد کننده متمرکز می‌کنندو تکیه بیشتر بر قربانی بدن در برابر نیروهای بی‌رحم دارند در بحران عاطفی به سر می‌برند. برای قدرت یک دوست بی‌وفا که همیشه شما را‌‌ رها در ساعت خود را از نیاز است. در عوض، مردم ثبات عاطفی عادات که توازن را به نفع خود را توسعه دهد. و دوستان دمدمی مزاح شما را در زمان نیاز‌‌ رها می‌کنند. در عوض، افراد با ثبات عاطفی از این توازن به نفع خود بهره می‌برند.

من سال‌ها پیش یک ترفند ذهنی یاد گرفتم. من به آن: «بررسی لبخند خود را در جلوی در» می‌گویم. این تکنیک‌‌ همان شرطی شدن کلاسیک است،‌‌ همان روندی که پاولوف با سگ خود و بزاق دهانش و صدای زنگ انجام داد. شما در حال شرطی شدن خواهید بود.

آثار شرطی سازی کلاسیک یعنی ارتباط یک محرک جدید با یک رفتار. در این مورد، لبخند پاسخ شرطی است، در برابر چیزی که شما می‌دانید رخ می‌دهد. و محرک شرطی آنچیزی است که شما در پشت در انتظار رخ داد آن را دارید.

حال با این تکنیک به خودتون بگویید: لبخند خودم رو قبل از وارد شدن بررسی کنم. و واقعا این کار را انجام دهید. آیا شما لبخند به لب دارید؟ اگر نه، لبخندی بزنید. این مهم نیست که چه احساس در داخل وجود دارد. بدون لبخند قانع کننده وارد نشوید، و حالا که لبخند به لب دارید شما اعتماد به نفس کافی دارید که با صدای قاطع صبح بخیر بگویید.

بازی در‌ها نقش مهمی در روان‌شناسی دارند. در وضعیت‌های اجتماعی مختلف و درتعاملات اجتماعی جدید این تکنیک موثر است. شما این ضرب المثل قدیمی رو حتما قبول دارید که برخورد اول بسیار مهم است.

با وارد شدن با روحیه بالا و به واسطه این تکنیک (حتی اگر آن را وانمود می‌کنید!)، شما خلق و خوی بهتری برای تبادلات اجتماعی دارید. اکثر افراد برای نشان دادن برتری خود از احساس پیروی می‌کنندو آن‌ها از شادی شما بهره می‌برند و شما نیز از این موضوع لذت خواهید برد.

یک چهره شاد به دو روش شما را در خلق و خوی بالا نگه می‌دارد. اولین بازخورد از ماهیچه‌های صورت شما دریافت می‌شود وقتی لبخند می‌زنید به مغز این پیام می‌رسد که من لبخند می‌زنم پس من خوشحالم.

راه دوم از طریق بازخورد اجتماعی است. ما حیوانات اجتماعی هستیم، و ما برای انجام کار‌ها نیاز به هماهنگی رفتار با احساسات خود برای انجام کار‌ها داریم. احساسات مسری هستند، و حتی اگر نه به صورت واقعی همکاران شما سعی بر خلق مثبت داشته باشند، شما نیز احساسات بهتری تجربه خواهید کرد.

اما این برای اولین بار زمانی که شما احساس بد دارید این تکنیک را انجام ندهید. در عوض، شما این عادت را در یک روز خوب شروع کنید. در یک صبح زمانی که شما پر از عزم هستید، آگاهانه به خودتان یادآوری کنید که باید لبخند خود را بررسی کنم و هر زمانی که شما دری را باز می‌کنید این را با خود تکرار کنید. وقتی وارد ساختمان اداری می‌شوید یا وقتی شب به خانه می‌روید قبل از باز کردن در لبخند خود را چک کنید. بازخورد مثبت اجتماعی برای تقویت این عادت کافی است.

با گذشت زمان، به عادت ریشه دوانده تبدیل خواهد شد. شما هر دری را با لبخند باز خواهید کرد (حالا شما آماده آن هستید که وارد اتاق لویس شوید با لبخندی بر لبو ممکنه که ارتباط بهتری برقرار شود و ایشان با احتما بیشتری به شما کمک نماید (در واقع، افراد درونگرا مانند لوئیس اغلب خود را منزوی می‌دانند، و این لبخند منجر به داشتن احساس بهتری در رابطه با دیگران خواهد شد. پس از آن در جهت تنظیم هیجانات خود تلاش کنید.

چک کردن لبخند خود جلوی در فقط یک عادت کوچک است که شما می‌توانید آن را گسترش دهید و بازده عاطفی قابل توجهی از آن مشاهده کنید. چه کسی می‌داند؟ شما حتی ممکن است به یک فرد شاد شهرت پیدا کنید. این همه چیز در مورد لبخند است.

شاید این مطالب را هم بپسندید