کیک گیلاس و زردآلو

کیکی مغذی و لذیذ.

(برای ۸ نفر؛ هر نفر: ۱ برش کیک)

مواد لازم

رویه کیک:

½ لیوان برگه زردآلو

½ لیوان گیلاس خشک

۲ قاشق غذاخوری کره (آب شده)

½ لیوان شکر قهوه­ای

کیک:

⅓ ۱ لیوان آرد همه منظوره (الک شده)

۲ قاشق چای­خوری بیکینگ پودر

½ قاشق چای­خوری دارچین

¼ قاشق چای­خوری نمک

۱۳۰ گرم کره (نرم شده)

⅔ لیوان شکر

۱ عدد تخم­مرغ بزرگ

۱ قاشق غذاخوری عصاره وانیل

¾ لیوان شیر

طرز تهیه:

۱) قابلمه متوسطی را بیاورید و ⅓ آن را با آب پر کنید. قابلمه را روی حرارت بگذارید تا آب به جوش بیاید. سپس شعله را خاموش کنید. حالا گیلاس­ها و زردآلوها را اضافه کنید و در قابلمه را بگذارید. پس از ۳۰ دقیقه آنها را آبکش کنید. آب را هم نگه دارید.

۲) قالب دایره­ای شکل به قطر ۲۳ سانتیمتر را با اسپری روغن چرب کنید. سپس زردآلوها را بچینید و بعد گیلاس­ها را اضافه کنید. حالا شکر قهوه­ای را بپاشید و بعد هم آبی را که نگه داشته بودید بریزید. قالب را کنار بگذارید.

۳) فر را روی دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کرده و گرم کنید.

۴) آرد الک شده، بیکینگ پودر، دارچین و نمک را در کاسه­ای بریزید و مخلوط کنید. کره، شکر، تخم­مرغ و وانیل را در کاسه بزرگی بریزید و با همزن برقی روی سرعت متوسط هم بزنید تا سبک و پفکی شود. سرعت همزن را کم کنید و شیر را به تدریج اضافه کنید. حالا مخلوط آرد را اضافه کنید و هم بزنید. خمیر کیک را داخل قالب بریزید و صاف کنید.

۵) قالب کیک را به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه داخل فر قرار دهید. اگر چنگال را داخل کیک فرو کردید و تمیز بیرون آمد، کیک شما آماده شده است. قالب را روی صفحه فلزی مخصوص قرار دهید تا خنک شود (۵ دقیقه). سپس قالب را با دقت روی بشقاب سرو برگردانید و کیک را بیرون بیاورید. نوش جان.

 در هر وعده غذایی

کالری: ۳۹۵

چربی: ۱۶ گرم

چربی اشباع شده: ۱۰ گرم

پروتئین: ۴ گرم

کربوهیدرات: ۶۰ گرم

فیبر: ۲ گرم

کلسترول: ۶۹ میلی­گرم

سدیم: ۱۹۵ میلی­گرم

شاید این مطالب را هم بپسندید