کیک موز با روکش شکلات

کیکی مغذی و لذیذ.

(برای ۱۰ نفر؛ هر نفر: ۱ برش کیک)

مواد لازم

۱۳۵ گرم کره (نرم شده)

½ ۱ لیوان شکر قهوه­ای

۳ عدد تخم­مرغ

۱ قاشق چای­خوری بیکینگ پودر

۱ قاشق چای­خوری جوش شیرین

½ قاشق چای­خوری نمک

۱ لیوان پوره موز

½ لیوان شیر

۲ لیوان آرد همه منظوره (الک شده)

⅓ ۱ لیوان خامه سنگین

¼ ۱ لیوان شکر سفید

۲ قاشق غذاخوری عسل

۱۲۰ گرم شکلات تلخ

۱۳۵ گرم کره

۱ قاشق چای­خوری عصاره وانیل

¼ قاشق چای­خوری نمک

طرز تهیه:

۱) فر را روی دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کرده و گرم کنید.

۲) دو قالب دایره­ای شکل (قطر ۲۳ سانتیمتر) را با کاغذ روغنی بپوشانید و روی کاغذها را با اسپری روغن چرب کنید.

۳) کره نرم شده و شکر را داخل کاسه بزرگی بریزید و با همزن برقی هم بزنید تا پفکی و یکدست شود (۵ دقیقه). سپس تخم­مرغ­ها را دانه دانه داخل کاسه بشکنید و پس از اضافه کردن هر عدد تخم­مرغ، مخلوط را هم بزنید. نوبت اضافه کردن بیکینگ پودر، جوش شیرین و نمک است. حالا موز را اضافه کنید و با همزن برقی روی سرعت متوسط هم بزنید. شیر را بریزید و هم بزنید. در پایان آرد را اضافه کنید و با قرار دادن سرعت همزن برقی روی درجه کم هم بزنید تا خمیر کیک آماده شود. خمیر را در دو قالب کیک بریزید.

۴) قالب­های کیک را به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه داخل فر قرار دهید. سپس آنها را روی صفحه فلزی مخصوص بگذارید تا خنک شوند. بعد کیک­ها را از قالب در بیاورید.

۵) برای تهیه رویه کیک، خامه، شکر و عسل را در قابلمه متوسطی بریزید و روی حرارت بگذارید تا جوش بیاید. سپس حرارت را کم کنید و بگذارید مخلوط شما ۵ دقیقه به آرامی بپزد و غلیظ شود. مخلوط را پیوسته هم بزنید. قابلمه را از روی حرارت بردارید و شکلات و کره را اضافه کنید و هم بزنید تا آب شده و با مخلوط ترکیب شوند. حالا عصاره وانیل و نمک را اضافه کنید. این مخلوط را داخل کاسه متوسطی بریزید و بعد کاسه را داخل کاسه بزرگتری پر از یخ قرار دهید. حالا مخلوط رویه کیک را با همزن برقی هم بزنید تا مخلوطی غلیظ و چسبناک به دست بیاید.

۶) یکی از کیک­ها را داخل بشقاب بزرگ سرو قرار دهید و بعد ¾ لیوان از رویه کیک را روی آن بریزید و صاف کنید. سپس کیک دوم را قرار دهید و بقیه مخلوط رویه کیک را بریزید و صاف کنید. کیک را برش دهید و سرو کنید. نوش جان.

 در هر وعده غذایی

کالری: ۶۸۳

چربی: ۳۸ گرم

چربی اشباع شده: ۲۳ گرم

پروتئین: ۷ گرم

کربوهیدرات: ۸۴ گرم

فیبر: ۳ گرم

کلسترول: ۱۵۹ میلی­گرم

سدیم: ۳۹۴ میلی­گرم

شاید این مطالب را هم بپسندید