حرکت لانژ پرشی

عضلات اصلی:  چهارسر، پشت ران، باسن

عضلات فرعی:  ران

تجهیزات ورزشی: نیازی به وسیله ورزشی ندارد.

نحوه انجام ورزش لانژ پرشی

۱) یک قدم بزرگ به عقب برداشته و کپل‌ها را پایین بیاورید تا زانوی پای عقب، درست در بالای زمین قرار بگیرد و ران پای جلو به موازات زمین باشد.

۲) به بالا بپرید و جای پاها را با هم عوض کنید.

۳) مجدداً بپرید و به موقعیت اولیه بازگردید.

۴) ورزش را تا پایان این ست ورزشی، تکرار کنید.

شکل صحیح بدن و الگوی تنفس

هسته بدن را سفت کنید. شانه‌ها رو به پایین باشند و برای حرکت، به پاشنه پایی که در جلو قرار دارد، فشار وارد کنید. وقتی که می‌پرید، عمل بازدم را انجام داده و به نرمی بر روی انگشتان پای عقب و پاشنه پای جلو، فرود بیایید.

فواید این ورزش

ورزش لانژ پرشی، به شما کمک می‌کند تا توده عضلانی خود را، به خصوص در ناحیه باسن، افزایش بدهید. همچنین، به شما در استحکام و سفتی باسن و پاها، کمک می‌کند. از آنجاییکه پریدن یا حرکت عمودی نیز در این ورزش گنجانده شده است، این ورزش، یک ورزش بسیار خوب هوازی نیز به شمار می‌آید و آن را به یک ورزش عالی برای کالری‌سوزی تبدیل می‌کند.

نمایش

تعداد دفعات و تکرار این ورزش

اگر مبتدی هستید، ابتدا از طریق انجام ورزش لانژ وارونه، شکل صحیح انجام حرکت را تمرین کنید. پرش را به تدریج به ورزش خود اضافه کرده و به هر تعداد که می‌توانید و بدون اینکه شکل صحیح حرکت را از دست بدهید، ورزش لانژ پرشی را انجام بدهید. برای تکمیل ورزش‌های پایین‌تنه، این ورزش را همراه با ورزش‌هایی که حرکات جانبی را نیز در بردارند، مثل ورزش لانژ جانبی یا لانژ تعظیم، انجام بدهید.

شاید این مطالب را هم بپسندید