کِرِپ تخم مرغ با سوسیس

این کرپ، صبحانه­ای سبک و خوش­طعم است.

(برای ۴ نفر؛ هر نفر: ۲ کِرِپ)

مواد لازم برای داخل کرپ

۳۵۰ گرم سوسیس

½ لیوان پیاز (ریز خُرد شده)

۹۰ گرم پنیر خامه­ای بدون چربی

¾ لیوان خامه ترش کم چرب

مواد لازم برای خمیر کِرِپ:

۱ عدد تخم مرغ بزرگ

۴ عدد سفیده تخم مرغ بزرگ

۳ قاشق غذاخوری شیر (کم چرب)

اسپری روغن

برگ جعفری خُرد شده (به میزان لازم)(اختیاری)

طرز تهیه:

۱) برای درست کردن ماده داخل کرپ، ماهی­تابه بزرگی را روی حرارت متوسط رو به بالا قرار دهید. کف آن را با اسپری روغن چرب کنید و اجازه دهید گرم شود. سپس پیاز و سوسیس را اضافه کرده و ۹ دقیقه سرخ کنید. بعد پنیر خامه­ای را به مخلوط سوسیس اضافه کنید و تا آب شدن کامل پنیر مخلوط را هم بزنید. حالا خامه ترش را اضافه کنید. ماهی­تابه را از روی حرارت بردارید و درش را بگذارید. ماده داخل کرپ باید گرم بماند.

۲) برای آماده کردن کرپ­ها، تخم مرغ ها را داخل مخلوط­کن بشکنید و سفید تخم مرغ و شیر را هم اضافه کنید و ۱۵ ثانیه هم بزنید. سپس خمیر را ۸ دقیقه کنار بگذارید.

۳) ماهی­تابه متوسط مخصوص کرپ (یا ماهی­تابه متوسط نچسب) (قطر ۲۰ سانتیمتر) را روی حرارت متوسط قرار دهید. کف آن را با اسپری روغن چرب کنید. بعد ۲ قاشق غذاخوری مخلوط تخم­مرغ اضافه کنید. ماهی­تابه را سریع حرکت دهید تا خمیر کف ماهی­تابه را بپوشاند. پس از حدود ۱ دقیقه با کاردک کرپ را برگردانید تا سمت دیگرش هم بپزد. این طرف به ۲۰ ثانیه زمان برای پخت نیاز دارد. سپس کرپ را داخل بشقاب بگذارید. بقیه کرپ­ها را نیز به همین ترتیب آماده کنید (۷ عدد). اگر از خمیر اضافه ماند، کنار بگذارید و دفعه بعد استفاده کنید.

۴) یک کرپ را داخل بشقاب بگذارید و ¼ لیوان از مخلوط سوسیس را داخلش بریزید و رول کنید. پس از قرار دادن کرپ­ها در بشقاب، اگر دوست داشتید روی آنها را با برگ جعفری تزئین کنید. فورا سِرو کنید. نوش جان.

اطلاعات تغذیه‌­ای:

در هر وعده غذایی

کالری: ۲۵۵

چربی: ۱۴.۱ گرم

چربی اشباع شده: ۶.۹ گرم

پروتئین: ۲۳.۶ گرم

کربوهیدرات: ۷.۳ گرم

فیبر: ۰.۳ گرم

کلسترول: ۱۲۷ میلی­گرم

آهن: ۱.۶ میلی­گرم

سدیم: ۷۴۹ میلی­گرم

کلسیم: ۱۶۷ میلی­گرم

شاید این مطالب را هم بپسندید