چگونه عضو یک باشگاه شویم

ما به شما در اینکه از مسائلی که نمی‌دانید بترسید و بهترین استفاده را از عضویت در یک باشگاه داشته باشید، کمک خواهیم کرد.

اگر شما برای مدتی در باشگاه ورزشی نبودید، شما ممکن است فکر کنید امروز مراکز ورزشی مردم را وادار به انجام ورزش‌های سخت و نفسگیر می‌کنندکه امروزه متاسفانه باب است. در واقع باشگاه‌های ورزشی به مردم با سطوح مهارت مختلف خوش آمد می‌گویند، با انواع مختلفی از عضویت‌های موجود برای تطبیق با سطوح مهارت فرد.

با عضویت در یک باشگاه ورزشی به خود و سلامت خود، در دریافت تشویق و راهنمایی‌های حرفه‌ای و بهتر از همه، دیدن بهبود نتایج تمرینات بدنی و همچنین ذهنی خود متعهد شده‌اید.

برای کمک به شما قبل از اینکه دغدغه‌هایی که برای شما ممکن است به وجود آید، در اینجا به شما راهنمایی‌هایی شده است برای این منظور که چه کاری را انجام دهید و چگونه می‌توانید به عضویت در یک باشگاه در بیایید.

سالن ورزشی مناسب را برای خود انتخاب کنید.

در اینجا چهار نوع اصلی از باشگاه‌های ورزشی را به شما معرفی می‌کنیم که هر کدام دارای مشخصه‌هایی هستند:

۱) مرکز تناسب اندام محله

۲) باشگاه بدنسازی بدون بدنسازان حرفه‌ای

۳) باشگاه ورزشی مخصوص زنان، که در آن هر نفر به صورت مجزا و تک نفره می‌توانند تمرین کنند.

۴) باشگاه ورزشی مجلل، که دارای تجهیزات بسیاری است و می‌توانید پس از تمرین ماساژ داشته باشید و یا در سونا استراحت کنید.

هر کدام از این باشگاه‌ها ممکن است، امکانات خاصی داشته باشند اما انتظار می‌رود که همه این باشگاه‌ها وسایل ورزشی کاردیو مثل تردمیل، دوچرخه ثابت و همچنین وزنه‌ها و برای ورزش‌های قدرتی دارا باشند. همچنین باید فضای مناسب برای کشش، رختکن، که شما در آن لباس‌هایتان را عوض کنید و کمد لباس و دوش را دارا باشند و کارمندان آموزش دیده که به شما نشان دهند که چگونه از وسایل ورزشی استفاده کنند.

در باشگاه‌های ورزشی، ورزش با موسیقی صورت می‌گیرد که این امر موجب تقویت انرژی در شما می‌شود به تحریک شما در ورزش کمک می‌کند. معمولا در باشگاه‌ها با عطر هوا را مطبوع می‌کنند تا بوی خوبی در باشگاه‌ها باشد.

برای اولین روز، یک کیف با خود ببرید.

برخی از وسایل برای تمرین در باشگاه ورزشی لازم است. مثل کفش ورزشی، لباس ورزشی، یک حوله، یک بطری آب و یک قفل برای کمد خود. خانم‌ها باید دارای نیم تنه ورزشی باشند. شما ممکن است بخواهید یک میان وعدهٔ سالم داشته باشید و یک دستگاه MP۳ برای گوش کردن به موسیقی و یا حتی یک برگه و یک قلم برای ثبت تمرینات خود. برخی از باشگاه‌های ورزشی بعضی از این وسایل را دارند و شما می‌توانید از انجا در صورت نیاز تهیه کنید. یکی دیگر از موارد این است که می‌توانید فرزندان خود را با خود به باشگاه ببرید، برخی از باشگاه‌ها محلی دارند برای نگهداری فرزندان اعضای باشگاه و می‌توانند این امکان را به شما بدهند. وسایل با ارزش خود را و همچنین تلفن همراه خود را می‌توانید در کمدتان بگذارید. بهتر است که تلفن همراه‌تان را خاموش کنید.

قوانین و مقررات باشگاه‌های ورزشی

بسیاری از باشگاه‌های ورزشی دارای دستورالعمل‌هایی می‌باشند.

۱) از بهداشت شخصی خود آگاه باشید. اگر بدن شما به هنگام عرق کردن بوی نامطبوعی می‌گیرد بهتر است از ادکلن و یا عطر استفاده نمایید.

۲) همیشه یک حوله همراه خود داشته باشید. برای پاک کردن وسیلهٔ ورزشی یا نیمکتی که از آن‌ها استفاده کرده‌اید.

۳) اگر شما برای اولین بار به یک باشگاه ورزشی می‌روید بهتر است خود را به مربی باشگاه معرفی کنید و نیز می‌توانید پشت سر کسانی که به مدت طولانی تری عضو باشگاه بودند به تمرینات ورزشی بپردازید تا بتوانید از آن‌ها یاد بگیرید (ردیف‌های جلو معمولا برای کسانی است که مدت بیشتری را در باشگاه بوده‌اند).

۴) در ساعات اوج ممکن است محدودیت زمانی برای استفاده از وسایل ورزشی کاردیو (قلبی) مثل تردمیل داشته باشید.

۵) در استفاده از وسایل ورزشی قدرتی سعی کنید با میزان قدرت خودتان تنظیم کنید.

۶) در استفاده از تجهیزات ورزشی مراقب باشید که ناگهان آن‌ها را‌‌ رها نکنید.

۷) آیینه در باشگاه‌های ورزشی به منظور این است که فرم بدنتان را در آن چک کنید.

اولین باری که شما به باشگاه ورزشی می‌روید سعی کنید شروع آهسته ایی را بر روی تردمیل یا دوچرخه ثابت داشته باشید. معمولا شما می‌دانید که چگونه این وسایل را باید روشن کرد و فعالیت را آغاز کرد، اما اگر نمی‌دانید بهتر است از مربی باشگاه و یا یکی از کارکنان باشگاه سوال کنید. بسیاری از باشگاه‌های ورزشی، یک جلسه آموزشی شخصی رایگان را برای اعضای جدید ارائه
می‌دهند.

مربی باشگاه باید چگونگی استفاده از وسایل ورزشی و از جمله میزان کشش مناسب و حرکات با توپ ورزشی را به شما نشان دهد و یک برنامهٔ ورزشی را به شما ارائه دهد. بعد از این شما تصمیم می‌گیرید که این برنامه را دنبال کنید یا خیر و یا اینکه جلسهٔ بعدی را ثبت نام کنید یا خیر. اگر شما علاقه‌مند هستید می‌توانید برنامه تمرینیتان را دنبال کنید. اکثر مربیان محبوب، معمولا به شما برنامه تمرینی می‌دهند که در مدت زمان طولانی به آنچه که می‌خواهید برسید.

جدول زمان بندی و برنامه ریزی تمرینات

اگر شما در حال تلاش برای کاهش وزنتان هستید، هدف شما باید ۴۵ دقیقه فعالیت بدنی در روز باشد، اما اگر نمی‌توانید این برنامه زمانی را مدیریت کنید، نگران نباشید. واقعیت این است که انجام هر کاری مفید می‌باشد، بنابراین برنامهٔ تمرینی باشگاه ورزشیتان را متناسب با خود برنامه ریزی کنید، حتی اگر می‌توانید ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بر روی تردمیل در روز باشید، پس از مدت زمانی شما تفاوت را در خود احساس می‌کنید.

این امر ممکن است موجب کاهش وزنی یک پوندی شما بشود. همین امر موجب می‌شود که شما راحت‌تر از پله‌ها بالا و پایین بروید. به عضلاتی که به جای چربی‌ها در حال پدیدار شدن هستند نگاه کنید و نیز متوجه خواهید شد که لباس‌هایتان در تنتان خیلی راحت‌تر و بهتر هستند.

این عوامل باعث این احتمال می‌شود که شما بیشتر به باشگاه ورزشی بروید و بیشتر میل رفتن به باشگاه ورزشی را دارید و شما تعجب می‌کنید که چرا در ابتدا برای رفتن به باشگاه احساس تردید داشتید.

شاید این مطالب را هم بپسندید