۷ ماده غذایی در ایام متغیر زندگی

شاید شما در طول زندگی در موقعیت ها و فرصت های خوب و بد زیادی قرار بگیرید که می توانند زندگیتان را تحت تاثیر قرار دهند و در این هنگام چیزی که موفقیت شما را را تضمین می کند این است که از قبل خود را متناسب با موقعیت آماده کرده باشید.

غذایی که می خورید  میتواند بر حالات روحی شما تاثیر بگذارد و از لحاظ روحی و جسمی شما را در وضعیت خوبی قرار دهد.

در اینجا به ۷ نوع ماده غذایی اشاره میکنیم که می توانند شما را در کسب موفقیت یاری کنند :

– موقعیت : مصاحبه شغلی

– چه بخوریم ؟ دانه های سویا

اگر یک مصاحبه ی شغلی پیش رو دارید بهتر است بر اعصابتان مسلط باشید .

محققان دانشگاه مک گیل مونترال اظهار میکنند که خوشبختانه مصرف غذاهای حاوی تریپتوفان ( یک اسید آمینه ی ضروری ) میتواند این اطمینان خاطر را به شما بدهند  که بیش از آنچه که فکرش را بکنید کارها خوب پیش بروند. قبل از مصاحبه تان میتوانید غذاهای مفیدی که منابع بسیار خوبی از تریپتوفان هستد مثل مرغ و ماهی  سالمون و دانه های بو داده سویا یا همان لوبیای سویا را استفاده کنید.

– موقعیت : امتحان

– چه بخوریم؟ غلات صبحانه

اگر قصد دارید خود را برای امتحان آماده کنید سعی کنید غلات کامل آماده شده را به عنوان یک غذای سالم استفاده کنید، چرا که به افزایش عملکرد مغزیتان کمک می کند.

غلات کامل صبحانه نه تنها یک منبع خوبی از انرژی هستند  و باعث حفظ هوشیاری و تمرکز می شوند بلکه منبعی غنی از فولات  نیز میباشند که به افزایش سرعت عملکرد مغذی و حافظه  کمک می کنند.

وغیر از مواد غذایی می توانید قبل از امتحان کمی آدامس بجوید، چرا که تحقیقی نشان می دهد که جویدن آدامس می تواند باعث بالا رفتن نمره ی امتحان و افزایش ۳۵ درصدی حافظه شود.

– موقعیت : برای اولین بار

– چه بخوریم ؟ چای بابونه

این طبیعی است که قبل از یک موقعیتی که برای اولین بار اتفاق می افتد ، احساس دلواپسی کنید. حال چه نگران این باشید که اولین برخوردتان بد باشد یا اینکه چقدر خوب بتوانید از عهده اش برآیید ، به هر حال وسوسه نشوید که جسارت به خرج دهید ، بلکه به جایش ابتدا  با یک چای آرام بخش بابونه اعصاب خود را تسکین ببخشید و بعد پیش بروید.

اثرات آرام بخشی چای بابونه آنقدر قوی است که می تواند علایم کلی ناشی از اضطراب را تعدیل کند و به آسانی وحشتی را که قبل از شروع کاری دارید ، از بین ببرد.

– موقعیت : تصمیم به بچه دار شدن

– چه بخوریم ؟ خوراک صدف

شاید پیش آمدی که هر زمان می تواند زندگی شما را دستخوش بیشترین تغییرات کند ، بچه دار شدن باشد و اگر بخواهید شانس باروری خود را بیشتر کنید باید تغییرات زیادی در رژیم غذاییتان به وجود بیاورید.

صدف ها ی خوراکی از معروف ترین تقویت کننده های قوای جنسی اند و به سبب داشتن مقادیر زیاد عنصر روی قادر به افزایش میل و توان جنسی اند.

روی نه تنها در خلق و خوی افراد اثر گذار است بلکه برای باروری زن و همچنین مرد لازم و ضروری است.

روی در زنان می تواند در تخمک گذاری سالم و در انجام مراحل بعدی تخمک  موثر باشد و در مردان نیز به حفظ مقدار خاصی از تستوسترون کمک میکند که برای تولید اسپرم سالم ضروری است.

– موقعیت : بحث های تند و عصبانی کننده

– چه بخوریم ؟ گردو

بسیاری اوقات در اختلافات و منازعات به جای خشک و جدی بودن و انجام بحث های تکراری که می توانند به روابط صمیمانه و شادی شما لطمه بزنند ،می توان آنها را حل کرد.

در اوج عصبانیت به جای گفتن حرف های تاسف آور سعی کنید با کنترل خشمتان بحث را آرام و کنترل کنید.

تحقیقات نشان داده اند که کمبود امگا۳ میتواند مسبب رفتارهای پرخاشگرانه باشدو یک مطالعه ی ژاپنی اظهار می کند که عنصر روی میتواند باعث کاهش خشم در زنان شود.

برای آنکه مصرف این دو ماده ی مغذی را افزایش دهید سعی کنید در مواقعی که فکر می کنید خونتان به جوش آمده و یا قبل از شروع بحث راجع به یک مشکل مقدار کمی گردو مصرف کنید ، چرا که کمکتان می کند تا آرام باشید.

– موقعیت : ناکامی در یک رابطه ی صمیمی

– چه بخوریم ؟ ماهی های چرب

طبیعتا ناکامی در یک رابطه می تواند باعث حس افسردگی و منفی گرایی شود و رهایی از آن نیز کار سختی است.

در این دوران اگر چه این حالات اجتناب ناپذیرند و برای خارج شدن از آن نیز زمان زیادی  طول میکشد ، ولی بهترین کار این است که ماهی های چرب مثل قزل آلا غیر پرورشی و تون بیشتری مصرف کنید ، چراکه غنی از امگا۳ و ویتامین B12 هستند و قادرند خلق و خو و افسردگی را بهبود بخشند.

– موقعیت : یک تصمیم گیری بزرگ

– چه بخوریم ؟ ماست

اگر شما می خواهید تصمیمی بزرگ بگیرید حال چه در زمینه کاری باشد یا خانوادگی ، سلامتی ویا سرمایه گذاری مالی ، مهم این است که سعی کنید تمرکز و نظم ذهنی تان را افزایش دهید تا شما را در تصمیم گیری کمک کنند.

برای آنکه به خود کمک کنید تا ذهنتان رویکرد خوبی داشته باشد ، سعی کنید کمی ماست بخورید چرا که غنی از عناصر ید و روی می باشد و می توانند هم ذهن شما را باز کنند و هم عملکرد مغذی تان را بهتر کنند.

دانشمندان دانشگاه تورنتودر یافته اند که باکتری های پروبیوتیک لاکتوباسیلوس که در برخی از ماست ها وجود دارند، می توانند باعث کاهش اضطراب شوند تا ذهنتان برای تصمیم گیری آرام تر باشد.

 

شاید این مطالب را هم بپسندید