شما دنیای خود را خلق می‌کنید

شاید بزرگترین کشف در تاریخ انسانی قدرت ذهن شماست که تقریباً تمامی جنبه‌های زندگی شما را خلق می‌کند.
آنچه را که در پیرامون خود در این دنیای ساخته و پرداخته انسانها می بینید، در ذهن کسی به شکل یک ایده یا نقطه‌نظر شروع شده و بعد تبدیل به واقعیت گردیده است. همه چیز زندگی شما به شکل یک اندیشه، یک آرزو، یک خواسته یا امید و یا به شکل یک رویا شروع شده است.

شما افکار خلاق دارید. افکار شما دنیایتان و همه اتفاقات زندگیتان را شکل می‌دهند.

همه ادیان، همه فلسفه‌ها، متافیزیکها، روانشناسی‌ها به یک نکته اشاره کرده‌اند و آن اینکه: به آنچه بیشتر بیندیشید، همان می‌شوید. دنیای بیرون شما بی‌نهایت بازتابی از دنیای درون شماست و آنچه را که فکر می‌کنید به شما منعکس می‌کند.

به هر چه پیوسته فکر کنید، صورت حقیقت پیدا می‌کند.

از هزاران انسان موفق پرسیده‌اند که اغلب اوقات به چه فکر می‌کنند. بیشترین جواب آنها این است که به خواسته‌هایشان فکر می‌کنند و اینکه چگونه به این خواسته‌های خود برسند.

ناموفق‌ها و ناخشنودها اغلب درباره آنچه نمی‌خواهند فکر می‌کنند و حرف می‌زنند و درباره مسائل و نگرانی‌هایشان  حرف می‌زنند و گناه ناکامیهایشان را به گردن دیگران می‌اندازند.

اما موفق‌ها پیوسته درباره هدف‌های مورد نظرشان فکر می‌کنند و درباره آن حرف می‌زنند. آنها به آنچه بیش از هر چیز می‌خواهند فکر می‌کنند و درباره‌اش حرف می‌زنند.

زندگی کردن بدون هدف شبیه رانندگی در مه غلیظ است. موتور اتومبیلتان هر قدر قوی و قدرتمند باشد، شما به آرامی رانندگی می‌کنید، مردد هستید و حتی روی جاده صاف حرکت به جلوی اندکی دارید. با تصمیم‌گیری درباره هدفهایتان، مه بلافاصله از بین می‌رود و شما در موقیعتی قرار می‌گیرید که از توانمندیهای خود استفاده کنید.

داشتن هدفهای روشن و شفاف به شما امکان می‌دهد بر پدال گاز زندگی خود بفشارید و شتابان در راستای تحقق بخشیدن به خواسته‌هایتان به حرکت درآیید.

 

شاید این مطالب را هم بپسندید