سینه مرغ شکم پر مدیترانه ای

غذایی سالم و لذیذ.

(برای ۸ نفر؛ هر نفر: ½ عدد سینه مرغ شکم­پر)

مواد لازم

۱ عدد فلفل دلمه­ای قرمز بزرگ

¼ لیوان (۳۰ گرم) پنیر فتا (خردشده)

۲ قاشق غذاخوری زیتون (ریز خردشده)

۱ قاشق غذاخوری ریحان تازه (خردشده)

۴ عدد سینه مرغ (بدون پوست و بدون استخوان) (هر کدام ۳۶۰ گرم) (هر کدام دو قسمت شود)

طرز تهیه:

۱) گریل اجاق گاز را روشن کرده و گرم کنید.

۲) فلفل دلمه­‌ای را از وسط نصف کنید و تخمه­هایش را در بیاورید. کف سینی فر را با فویل آلومینیومی بپوشانید و فلفل­ها را از سمت داخل داخل سینی بچینید. با دست فلفل­ها را به کف سینی فشار دهید. سپس سینی را به مدت ۱۵ دقیقه داخل بخش گریل قرار دهید تا فلفل­ها کباب شوند. سپس آنها را داخل کیسه پلاستیکی بریزید، در کیسه را ببندید و بعد ۱۵ دقیقه کنار بگذارید (می­توانید به جای کیسه از کاسه استفاده کنید). سپس آنها را از داخل کیسه بیرون بیاورید، پوست بگیرید و ریز خرد کنید.

۳) درجه گریل اجاق گاز را روی متوسط رو به بالا قرار بدهید. فلفل دلمه­‌ای، پنیر، زیتون و برگ­های ریحان را داخل کاسه کوچکی بریزید و مخلوط کنید. سینه­های مرغ را به صورت افقش برش دهید تا شبیه یه کیسه کوچک شوند. در داخل هر سینه مرغ، ۲ قاشق غذاخوری مخلوط فلفل دلمه­ای بریزید. سپس سر هر کدام را با یک خلال دندان ببندید. ¼ قاشق چای­خوری نمک و ¼ قاشق چای­خوری فلفل سیاه روی مرغ­ها بپاشید.

۴) صفحه فلزی گریل را با اسپری روغن چرب کنید. سینه­های مرغ شکم­پر را روی صفحه بچینید. هر طرف آنها به ۶ دقیقه زمان برای پخت نیاز دارند. حالا آنها را از روی صفحه گریل بردارید و رویشان را با فویل بپوشانید. پس از ۱۰ دقیقه، می­توانید این غذای لذیذ را سرو کنید. نوش جان.

 در هر وعده غذایی

کالری: ۲۱۰

چربی: ۵.۹ گرم

چربی اشباع­شده: ۱.۹ ­گرم

پروتئین: ۳۵.۲ گرم

کربوهیدرات: ۱.۸ گرم

فیبر: ۰.۵ گرم

کلسترول: ۹۸ میلی­گرم

آهن: ۱.۳ میلی­گرم

سدیم: ۲۶۶ میلی­گرم

کلسیم: ۴۳ میلی­گرم

شاید این مطالب را هم بپسندید