سیب زمینی کبابی با برگ مریم گلی

میان­وعده­ای سالم و لذیذ.

(برای ۳ نفر؛ هر نفر: ۴ برش سیب­زمینی)

مواد لازم

۲ عدد سیب­زمینی (۵۰۰ گرم)

۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون

½ قاشق چای­خوری نمک

۱۲ عدد برگ مریم­گلی

طرز تهیه:

۱) فر را روی دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد تنظیم کرده و گرم کنید.

۲) هر کدام از سیب­زمینی­‌ها را از سمت طول به شش برش تقسیم کنید. برش­های سیب­زمینی را در کاسه بزرگی بریزید و روغن زیتون را اضافه کنید. نمک را هم بپاشید. حالا مخلوط را هم بزنید. برش­های سیب­زمینی را از داخل کاسه بیرون بیاورید و در بشقابی بچینید. مخلوط روغن زیتون را داخل کاسه نگه دارید.

۳) برش­‌های سیب­زمینی را داخل سینی فر بچینید. سینی فر را به مدت ۴۰ دقیقه داخل فر قرار دهید تا سیب­زمینی­ها کبابی شوند. حالا سینی را از داخل فر بیرون بیاورید.

۴) برگ­های مریم­‌گلی را در کاسه مخلوط روغن زیتون فرو ببرید. سپس با کاردک یکی از برش­های سیب­زمینی را بلند کنید. یک برگ مریم­گلی جای این برش سیب­زمینی در سینی فر قرار بدهید. سپس همان برش سیب­زمینی را از سمت کبابی و طلایی شده سیب­زمینی روی مریم­گلی بگذارید. همین فرایند را با بقیه برش­های سیب­زمینی و برگ­های مریم­گلی هم انجام دهید.

۵) سینی را دوباره داخل فر قرار دهید. مدت زمان لازم برای پخت، این بار ۱۰ دقیقه است. دوباره سینی را از داخل فر بیرون بیاورید و برش­های سیب­زمینی را با استفاده از کاردک، با دقت پشت و رو کنید (برگ­های مریم­گلی از سیب­زمینی­ها جدا نشوند). دوباره سینی را به مدت ۱۰ دقیقه داخل فر قرار دهید. نوش جان.

 در هر وعده غذایی

کالری: ۲۰۵

کالری به دست آمده از چربی: ۲۱%

چربی: ۴.۷ گرم

چربی اشباع­شده: ۰.۷ ­گرم

پروتئین: ۳.۵ گرم

کربوهیدرات: ۳۸.۲ گرم

فیبر: ۳.۶ گرم

کلسترول: ۰.۰ میلی­گرم

آهن: ۲.۱ میلی­گرم

سدیم: ۳۲۶ میلی­گرم

کلسیم: ۱۵ میلی­گرم

شاید این مطالب را هم بپسندید