۲۱ میان‌وعده قابل حمل و خوشمزه

۱) پودینگ شکلاتی دانه چیا

این پودینگ شکلاتی با قوام خامه‌ای، از مواد غذایی کامل و مغذی تهیه شده است و روحیه شیرینی‌دوست شما را ارضاء می‌کند.
شاید با دانه چیا آشنایی چندانی نداشته باشید. این ماده غذایی را می‌توان به جای دانه کتان به کار برد. همچنین، می‌توان از آن در تهیه یک پودینگ خامه‌ای خوشمزه نیز استفاده کرد. این پودینگ، گیاهی بوده و فاقد گلوتن می‌باشد و تهیه آن برای همه آسان است. به علاوه، خیلی سالم بوده و برای وعده صبحانه، مناسب می‌باشد. اگر از این میان‌وعده خوشتان نیاید، بعید می‌دانیم که چیز دیگری در دنیا وجود داشته باشد که از خوردن آن لذت ببرید. پس بایید با هم این پودینگ را درست کنیم.
این دستور غذایی، فقط به ۶ ماده اولیه برای تهیه نیاز دارد. اگر کاکائو یا پودر کاکائو ندارید، می‌توانید از آن چشمپوشی کنید و به جای آن، وانیل اضافه کنید. اگر دستگاه مخلوط‌‌‌کن ندارید، لازم نیست که مخلفات را با هم مخلوط کنید. اگر خرما ندارید، از شیره افرا یا شیره انگور (یا اگر گیاهخوار نیستید، از عسل) استفاده کنید.
یکی از خوبی‌های پودینگ چیا این است که وقتی که مقدار مناسبی از دانه چیا با سایر مخلفات ترکیب شود، انواع نامحدودی از میان‌وعده‌ها را می‌توان با آن تهیه کرد.

شما می‌توانید نوع مخلوط و یا نوع غیرمخلوط پودینگ چیا را تهیه کنید اما نوع غیرمخلوط آن آسان‌تر و سریع‌تر بوده و به شیرین‌کننده کمتری نیاز دارد. اگر هم که از پودینگ‌های خامه‌ای، لذت می‌برید، بهتر است که نوع مخلوط را تهیه کنید. و چنانچه ترجیح می‌دهید که بافت پودینگ را زیر دندان خود حس کنید، نوع غیرمخلوط را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در هر صورت از خوردن این پودینگ لذت خواهید برد. این غذا را از شب قبل تهیه کنید تا در وعده صبحانه یا میان‌وعده روز بعد، مصرف کنید و یا در صبح اقدام به تهیه کنید تا از آن به عنوان دسر که خستگی روز را از تن شما درمی‌آورد، استفاده کنید.

این خوراکی را می‌توان چندین روز در یخچال نگهداری کرد. البته مشروط بر اینکه بتوانید مقاومت کنید و همه آن را یکجا نخورید. اگر این غذا را تهیه کردید، به ما بگویید و عکس آن را در اینستاگرام خود بگذارید و ما را هم با هشتگ مشخص کنید تا دست‌پخت شما را ببینیم. همچنین از شنیدن نظرات شما و امتیازی که به این دستور غذایی می‌دهید، خوشحال خواهیم شد. و اما دستور تهیه پودینگ شکلاتی دانه چیا

زمان آماده‌سازی مواد   ۱۵ دقیقه
زمان کل   ۱۵ دقیقه

مواد موجود در این پودینگ به آن شیرینی، قوام و حالت خامه‌ای طبیعی می‌دهند و سرشار از مواد مغذی می‌باشد که آن را به یک صبحانه، میان‌وعده یا دسر عالی تبدیل می‌کند.

مناسب برای:  دسر، صبحانه
نوع غذا:   گیاهخواری، بدون گلوتن
دستور غذا برای:  ۴ نفر

مواد لازم:

  • ۱ و ½ فنجان (۳۶۰ میلی‌لیتر) شیر بادام بدون شکر
  • ۳/۱ فنجان (۶۳ گرم) دانه چیا
  • ۴/۱ فنجان (۲۴ گرم) کاکائو یا پودر کاکائوی بدون شکر
  • ۲ تا ۵ قاشق غذاخوری (۳۰ تا ۷۵ میلی‌لیتر) شیره افرا (در صورتی که از مخلوط‌کن استفاده نمی‌کنید) و یا ۵ تا ۹ عدد خرما (در صورتی که از مخلوط‌کن استفاده می‌کنید).
  • ½ قاشق چایخوری پودر دارچین (در صورت دلخواه)
  • ۴/۱ قاشق چایخوری نمک
  • ½ قاشق چایخوری عصاره وانیل (در صورت دلخواه)

طرز تهیه:

۱) تمام مخلفات را، به جز شیرین‌کننده، داخل کاسه ریخته و به خوبی مخلوط کنید. اگر نوع مخلوط را تهیه نمی‌کنید (که خود ما این نوع رو ترجیح می‌دهیم)، شیره افرا را در این مرحله به مواد اضافه کنید. اگر هم از مخلوط‌کن استفاده می‌کنید، شیره افرا یا خرما را در مراحل بعد اضافه خواهیم کرد.

۲) بگذارید تا مخلوط به مدت ۳ تا ۵ ساعت در طول شب در یخچال بماند (یا تا زمانی که قوام پودینگ را پیدا کند).

۳) اگر از مخلوط‌کن استفاده می‌کنید، مواد را داخل مخلوط‌کن ریخته و تا زمانی که کاملاً نرم و خامه‌ای شود، هم بزنید. شیرین‌کننده را در این مرحله اضافه کنید.

۴) باقیمانده مواد را می‌توانید بپوشانید و به مدت ۲ تا ۳ روز در یخچال نگه دارید اما ترجیحاً اگر به صورت تازه مصرف کنید، بهتر است.

۵) می‌توانید روی پودینگ را با مواد دلخواه، مثل میوه، گرانولا یا خامه زده شده نارگیل، تزئین کرده و به صورت سرد، سرو کنید.

نکات:

  • اطلاعات تغذیه‌ای محاسبه شده برای این پودینگ، نشان‌دهنده مواد مغذی موجود در ۱ تا ۴ واحد از آن است.
  • زمان تهیه این پودینگ، شامل زمانی که صرف سرد شدن آن می‌شود، نمی‌‌باشد.

اطلاعات تغذیه‌ای

اندازه واحد:   ¼ از مقداری که در دستور غذایی فوق تهیه می‌کنید

کالری:   ۱۳۳       چربی:   ۸ گرم    چربی اشباع:   ۱.۲ گرم      کربوهیدرات:   ۱۷ گرم

شکر:   ۹ گرم      سدیم:    ۱۸۷ گرم      فیبر:  ۸.۶ گرم      پروتئین:   ۵.۳ گرم

۲) سالاد میوه‌ای کینوآ همراه با سس عسل و لیمو
به جای خوردن گرانولای خسته‌کننده، از این سالاد میوه نیروبخش که به دلیل وجود کینوآ در آن، قدرت سیرکنندگی بالایی دارد، استفاده کنید.

من،‌ به خصوص در فصل تابستان، از مشتریان پروپا قرص میوه هستم و با تمام وعده‌های غذایی، میوه‌های متنوعی در طول روز، مصرف می‌کنم. حتی گاهی،‌ وقتی که هوا گرم  است، فقط از میوه استفاده می‌کنم. امروز درباره سالاد میوه‌ای کینوآ با سس عسل و لیمو صحبت می‌کنیم. این سالاد، سبک و نیروبخش بوده و یک انتخاب عالی برای روزهای گرم تابستانی است.

من برای تهیه این سالاد از بلوبری، توت‌فرنگی و انبه استفاده کردم. اما شما می‌توانید از هر نوع میوه‌ای که علاقه دارید مثل هلو، شاه‌توت، کیوی و آناناس استفاده کنید. می‌توانید تمام میوه‌هایی را که در یخچال دارید با هم مخلوط کنید. همچنین، من از کینوآی قرمز استفاده کردم چون رنگ قرمز خوش‌رنگی به سالاد می‌دهد ولی شما می‌توانید هر نوع کینوآ که دوست دارید را در این سالاد بریزید.

تهیه سس عسل و لیمو خیلی آسان است و فقط باید این دو ماده غذایی را با هم مخلوط کرده و به سالاد اضافه کنید. همچنین، می‌توانید کمی نعناع تازه در سالاد بریزید تا اثر نیروزایی آن را بیشتر کند.

اگر به دنبال یک سالاد میوه جدید برای تابستان می‌گردید،‌ این سالاد سالم را از دست ندهید! این سالاد را می‌توان با هر نوع غذای تابستانی دیگر سرو کرد و بدین ترتیب از میوه‌های تابستانی هم لذت برد.

مواد لازم:

۱و ½ فنجان توت آبی (بلوبری)

۱ و ½ فنجان توت فرنگی ورقه شده

۱ و ½ فنجان انبه قطعه شده

نعناع ریز شده برای تزئین در صورت دلخواه

طرز تهیه:

۱) کینوآ را داخل آبکش ریخته و بر روی آن آب سرد بریزید. بگذارید تا آب آن خارج شود. سپس، به کینوآ، آب و نمک اضافه کرده و در داخل یک ماهیتابه با سایز متوسط بریزید و بگذارید تا به مدت ۵ دقیقه با حرارت متوسط بجوشد. سپس، حرارت را کم کرده و بگذارید تا به مدت ۱۵ دقیقه به آرامی به جوشیدن ادامه بدهد تا آب داخل آن،‌ جذب شود. حال، ماهیتابه را از روی اجاق برداشته و با چنگال، محتویات داخل آن را هم بزنید. بگذارید تا کینوآ در دمای اتاق، سرد شود.

۲) برای تهیه سس عسل و لیمو،‌ این دو ماده غذایی را در یک کاسه متوسط ریخته و آنقدر هم بزنید تا با هم به خوبی مخلوط شوند.

۳) کینوآ،‌ بلوبری، توت فرنگی و انبه را در یک کاسه بزرگ با یکدیگر مخلوط کنید. سس عسل و لیمو را بر روی سالاد میوه ریخته و به خوبی با بقیه سالاد ترکیب کنید. اگر دوست داشتید می‌توانید، برای تزئین سالاد از نعناع خرد شده استفاده کنید. سالاد را در دمای اتاق سرو کنید و یا در یخچال بگذارید تا سرد شود.
نکته: می‌توانید از هر میوه دلخواه دیگر در تهیه این سالاد استفاده کنید. شاه‌توت، هلو، کیوی، تمشک، آناناس،‌ انگور و امثال اینها، ‌از انتخاب‌های بسیار خوب هستند.

۳) مخلوط مغزهای تند و شیرین
این دستور غذایی،‌ ترکیبی از مغزهای مورد علاقه شما به علاوه مقادیر متنابهی از چاشنی‌هایی مثل ادویه پاپریکا، زیره سبز، گیاه آگاو و سایر ادویه‌جات می‌باشد.

دستور اصلی این میان‌وعده، تندی ملایمی دارد و برای اکثر افراد مناسب است. اما در دستوری که در اینجا به شما ارائه می کنیم، مقدار بیشتری فلفل تند کاین و نصف قاشق چایخوری  سس تند،‌ اضافه کرده‌ایم. اگر سابقه استفاده از این ادویه‌جات تند را داشته باشید، حتماً می‌دانید که حتی مقدار بسیار کمی از آنها هم به غذا طعم بسیار تندی می‌دهد. نصف قاشق چایخوری، در واقع خیلی زیاد است و حتی معمولاً بر روی شیشه این نوع سس نیز قید می‌شود که باید فقط یک قطره از آن را در هر بار مصرف در غذا ریخت و از دسترس حیوانات خانگی و اطفال نیز دور نگه داشت. همچنین باید مواظب باشید که وارد چشم نشود. در ضمن، برای افرادی که مشکلات قلبی یا ریوی دارند نیز مناسب نمی‌باشد. یک شیشه از این سس، تا سالیان سال برای شما باقی می‌ماند.

با گذشت هر روز از زمانی که این میان‌وعده را تهیه کرده‌اید از شدت تندی آن کاسته شده و مصرف آن قابل تحمل‌تر می‌شود. پس اگر می‌خواهید یک میان‌وعده متشکل از مغزها با طعم تند و شیرین داشته باشید، دستور غذایی زیر را دنبال کنید اما اگر به غذاهای تند علاقه دارید، می‌توانید فلفل کاین بیشتر یا قطرات بیشتری از سس تند را به آن اضافه کنید.
این میان‌وعده فاقد گلوتن بوده و برای گیاهخواران نیز مناسب می‌باشد.

مواد لازم:

۱ قاشق چایخوری پودر فلفل چیلی، ترجیحاً از نوع فلفل چیلی آنچو (اگر از پودر چیلی معمولی که در سوپرمارکت‌ها به فروش می‌رسد، استفاده می‌کنید، زیره سبز کمتری به مواد اضافه کنید).

۱ قاشق چایخوری ادویه پاپریکای دودی

¾ قاشق چایخوری زیره سبز خرد شده

½ قاشق چایخوری فلفل سیاه خرد شده

½ قاشق چایخوری فلفل کاین. می‌توانید برای طعم بیشتر، مقدار بیشتری فلفل کاین اضافه کنید.

¾ فنجان گردوی آمریکایی یا بادام هندی

¾ فنجان بادام خشک

½ فنجان بادام‌زمینی برشته خشک

½ فنجان پسته خام

۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون فرابکر

۲ قاشق غذاخوری نکتار آگاو

½ قاشق چایخوری نمک دانه‌درشت

توجه:  اگر می‌خواهید میان‌وعده شما، خشک‌تر باشد، مقدار روغن زیتون و نکتار آگاو را نصف کنید. همچنین، اگر پسته در دسترس نیست، می‌توانید از تخم کدو تنبل و تخم آفتابگردان خشک به جای پسته استفاده کنید. اگر به غذاهای تند علاقه دارید، می‌توانید ½ قاشق چایخوری سس تند به مواد اضافه کنید.

مقدار محصول نهایی: ۲ و ½ فنجان

طرز تهیه:

۱) فر را تا دمای ۳۲۵ درجه فارنهایت گرم کنید.

۲) ادویه‌ها را در یک کاسه کوچک با هم مخلوط کرده و کنار بگذارید. در یک کاسه دیگر، روغن زیتون و آگاو را با هم ترکیب کنید.

۳) مغزها را بر روی سینی فر، پخش کرده و به مدت ۱۲ دقیقه بگذارید تا برشته و بو داده شوند. مراقب باشید که مغزها نسوزند.

۴) مغزها را داخل یک کاسه ریخته و مخلوط روغن زیتون و آگاو را به آنها اضافه کرده و به خوبی هم بزنید. ادویه‌جات را نیز افزوده و با سایر مواد، ترکیب کنید. مخلوط به دست آمده را مجدداً داخل سینی فر ریخته و به مدت ۲ تا ۳ دقیقه برشته کنید. سپس، سینی را از فر خارج کرده و برای طعم‌دهی بیشتر بدان نمک اضافه کنید. بگذارید تا قبل از سرو کردن، سرد شود.

۴) هوموس لوبیای ادامامه
می‌توان ادامامه را به هوموس سنتی که شامل سیر، لیمو، ارده کنجد و روغن زیتون است، اضافه کرد. خوشمزگی این ترکیب غذایی،‌ ردخور ندارد. کمی ادویه پاپریکای دودی هم به آن اضافه کنید و در عرض چند دقیقه یک پیش‌غذای خوش‌رنگ و لعاب قرمز و سبز تهیه کنید. به شما توصیه می‌کنیم که بیش از دو قاشق غذاخوری از این خوراک سبز را نوش جان کنید.
مقدار محصول نهایی: یک کپه داخل فنجان

مواد لازم:

  • ۱ بسته (۵۰۰ گرم) لوبیای ادامامه اورگانیک منجمد و خارج از غلاف (برابر با ۳ فنجان ادامامه غیر‌منجمد یا خشک).
  • ۲ حبه سیر، پوست گرفته
  • ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری آب لیموی تازه
  • ¼ فنجان ارده کنجد (قبل از اندازه‌گیری، خوب هم بزنید)
  • ۲ تا ۴ قاشق غذاخوری آب، برای رقیق کردن هوموس
  • نیم تا یک قاشق چایخوری نمک دریایی دانه‌ریز، یا در حدی که طعم کافی به خوراک بدهد.
  • ¼ قاشق چایخوری دانه گشنیز، در صورت دلخواه
  • جهت تزئین: ادویه پاپریکای دودی، فلفل سیاه تازه خرد شده، روغن زیتون فرابکر، لوبیای ادامامه

 

طرز تهیه

۱) اگر از ادامامه غیر‌منجمد استفاده می‌کنید، ابتدا باید آنها را با آب شسته و قبل از مصرف،‌ خشک کنید. اگر هم از ادامامه منجمد استفاده می‌کنید، آنها را به آهستگی در آب بجوشانید تا یخ آنها وا برود و سپس شسته و خشک کنید. برای اینکه پیش‌غذای شما نرم‌تر شود، می‌توانید پوست ادامامه را از آن جدا کنید. قبل از ادامه کار، یک مشت ادامامه را برای تزئین روی غذا، کنار بگذارید.

۲) با کمک دستگاه خردکن برقی، دو حبه سیر را  خرد و ریز کنید.

۳) سپس ادامامه را به دستگاه اضافه کرده و انقدر به خرد کردن آنها ادامه بدهید تا نرم شود.

۴) آب لیمو، ارده کنجد و آب را به مخلوط‌کن اضافه کنید و انقدر هم بزنید تا خمیر به دست آمده کاملاً نرم شود.

۵) نمک و میزان دلخواه فلفل کاین و گشنیز خرد شده را اضافه کرده و مجدداً به مخلوط کردن، ادامه بدهید.

۶) خمیر به دست آمده را در کاسه ریخته و روی آن را با ادویه پاپریکای دودی، فلفل سیاه تازه خرد شده و ادامامه‌هایی که کنار گذاشته بودید، تزئین کنید و سپس بر روی آن قطرات روغن زیتون بپاشید. این خوراک را با نان برشته کروستینی، چیپس تست پیتا، کرودتی (پیش‌غذای فرانسوی متشکل از ورقه‌های سبزیجات خام و تازه) و یا کراکر، سرو کنید.

۵) کراکر پنیری کره بادام زمینی
همینقدر در تعریف این میان‌وعده برایتان بگوییم که نه تنها از نظر خوشمزگی، دست کمی از کراکرهای کارخانه‌ای ندارد بلکه خانگی و سالم‌تر است.

برای همه ما پیش آمده است که در مسیر مسافرت، به خصوص در ایستگاه‌های پمپ بنزین، هوس خوردن انواع خوراکی‌ها مثل کراکر را داشته‌ایم. کسانی که به هر دلیلی از خوردن لبنیات منع شده‌اند، باید برای خودشان مواد غذایی فاقد لبنیات و گلوتن، تهیه کنند و این میان‌وعده، یکی از همین مواد غذایی مناسب برای این افراد می‌باشد.

این دستور، خیلی ساده است. در حین اینکه کراکرها را برای پخت گذاشته‌اید، کره بادام‌زمینی را با شیره افرا ترکیب کنید تا یک خمیر با قوام خامه‌ای و کمی شیرین به شما بدهد. این خمیر را می‌توان در بین دو کراکر پنیری قرار داده و میل نمود. مزه این کراکرها بسیار به کراکرهای واقعی شباهت دارد زیرا هم ترد و ترش و پنیری هستند و هم کره بادام زمینی دارند و همه اینها، این کراکرها را به یک میان‌وعده با ارزش تبدیل کرده‌اند.

اگر این کراکرها را تهیه کردید، تصویری از آن را تهیه و در اینستاگرام خود بگذارید و ما را هم با هشتگ مشخص کنید تا دست‌پخت شما را ببینیم. فراموش نکنید که به این دستور غذایی، امتیاز بدهید و انتقادات و پیشنهادات خودتان را هم مطرح کنید تا هم ما و هم سایر خوانندگان از نقطه نظرات سودمند شما، استفاده کنیم. این کراکرها برای افراد گیاهخوار نیز مناسب می‌باشند.

زمان آماده‌سازی:  ۱۵ دقیقه
زمان پخت:   ۱۵ دقیقه
کل زمان:   ۳۰ دقیقه

این میان‌وعده شامل ۱۰ ماده اولیه است و در عرض نیم ساعت، یک میان‌وعده بدون گلوتن به شما ارائه می‌دهد.

نوع غذا:   میان‌وعده
نوع آشپزی:   گیاهخواری، بدون گلوتن
تعداد کراکر:   ۲۰ عدد

مواد لازم برای تهیه کراکر:

  • ¼ فنجان (۱۶ گرم) مخمر غذایی (اگر می‌خواهید کراکر شما طعم پنیری بیشتری داشته باشد، مخمر بیشتری به کار ببرید).
  • ½ فنجان + ۲ قاشق غذاخوری (۷۸ گرم) آرد ترکیبی بدون گلوتن
  • ½ فنجان (۵۰ گرم) آرد جودوسر بدون گلوتن
  • ¼ قاشق چایخوری بیکینک پودر (برای نرمی کراکر، در صورت دلخواه)
  • ½ قاشق چایخوری پودر سیر
  • ¾ قاشق چایخوری نمک دریایی
  • ۵ قاشق غذاخوری (۳۵ میلی‌لیتر) روغن زیتون یا کره گیاهی (۴۹ گرم)، می‌توانید نیمی از این مقدار روغن زیتون و نیمی از این مقدار کره گیاهی را با هم ترکیب کنید.
  • ۲ تا ۴ قاشق غذاخوری آب سرد

مواد لازم برای تهیه محتویات داخل کراکر

  • ۳/۱ فنجان (۸۵ گرم) بادام نمکی طبیعی یا کره بادام (ترجیحاً با قوام خامه‌ای)
  • ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری شیرین‌کننده (مثل پودر شکر، شیره افرا و یا اگر گیاهخوار نیستید، می‌توانید از عسل استفاده کنید).

طرز تهیه:

۱) فر را تا دمای ۳۵۰ فارنهایت گرم کرده و سینی فر را با کاغذ پوستی بپوشانید.

۲) مواد کراکر را که خشک هستند داخل دستگاه مخلوط کن ریخته و به خوبی هم بزنید.

۳) سپس، روغن زیتون یا کره را اضافه کرده و با کمک چاقوی قنادی یا چنگال، مواد را له کرده و مخلوط کنید تا کاملاً خرد شوند.

۴) همزمان و کم‌کم، یک قاشق غذاخوری آب سرد را هم اضافه کرده و انقدر مواد را مخلوط کنید تا یک خمیر نرم تشکیل شود. نیازی به افزودن آب زیاد نیست. آب را تدریجاً اضافه کنید تا از افزودن آب زیاد ممانعت شود. این خمیر به بیش از ۴ قاشق غذاخوری آب نیاز ندارد.

۵) مواد را از مخلوط‌کن خارج کرده و با دست به شکل گلوله نرم دربیاورید. بهتر است که با دست خود گلوله درست کنید تا خمیر با حرارت دست شما گرم شود. لازم نیست که خمیر را ورز بدهید، فقط باید به شکل دیسک در بیاید.

۶) بر روی یک سطح تمیز، کمی آرد بپاشید و دیسک را روی آن بگذارید و بر روی آن هم مجدداً آرد بپاشید. سپس، دیسک را روی یک لفاف پلاستیکی یا یک کاغذ مومی قرار داده و با وردنه صاف کنید تا خمیری صاف به ضخامت ۴.۵ سانتیمتر به دست بیاید. با کمک چاقو یا برش‌زن غلطکی پیتزا، خمیر را به شکل قطعات مربعی شکل ببرید. تقریباً ۴۰ مربع درست کنید. اگر دوست داشته باشید، می‌توانید با نوک چنگال یا چوب‌های چاپستیک، در وسط هر مربع، سوراخ‌هایی به وجود آورید.

۷) مربع‌ها را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت در فر بپزید تا پف کرده و به رنگ طلایی مایل به قهوه‌ای دربیایند.

۸) حال، آنها را از فر خارج کرده و بگذارید تا کاملاً سرد شوند. در همین حین، کره بادام‌زمینی و شیرین‌کننده را با هم مخلوط کرده و کنار بگذارید.

۹) وقتی که کراکرها، سرد شدند، با یک چاقوی کره‌خوری، مقدار کمی (یک قاشق چایخوری) از مخلوط کره بادام‌زمینی و شیرین‌کننده را بر روی کراکر  بمالید و سپس بر روی آن، یک تکه کراکر دیگر که سایز کوچکتری نسبت به کراکر زیرین دارد، قرار بدهید.

۱۰) می‌توانید همین حالا اقدام به خوردن کراکرها کنید و یا روی آنها را پوشانده و چند روز در دمای اتاق نگه دارید. اما پیشنهاد ما این است که آنها را تازه مصرف کنید. حتی می‌توانید آنها را در یخچال بگذارید (البته خود ما این شیوه نگهداری را امتحان نکرده‌ایم).

توجه:
اطلاعات تغذیه‌ای که در زیر مشاهده می‌کنید، تقریبی بوده و برای یک عدد ساندویچ کراکر از ۲۰ ساندویچی که تهیه کرده‌اید می‌باشد.

اطلاعات تغذیه‌ای:

اندازه هر واحد:  ۱ ساندویچ کراکر
کالری:  ۷۹
چربی:   ۴.۹ گرم
چربی اشباع:   ۰.۹ گرم
کربوهیدرات:   ۷ گرم
شکر:   ۱ گرم
سدیم:   ۹۲ گرم
فیبر:   ۱.۴ گرم
پروتئین:   ۲.۷ گرم

۶) کومه سیب و کره بادام
سیب، یک عصرانه مفید است اما اگر سیب را همراه با کره مغزها و گرانولا میل کنید، چیز دیگریست و ارزش بیشتری به آن می‌دهد.

این میان‌وعده از ورقه‌های سیب اورگانیک که لای هر ورق با کره بادام و گرانولا پر شده، تشکیل شده است و یک ساندویچ فوق‌العاده سالم و خوشمزه را در اختیار شما می‌گذارد.

گاهی، تشویق کودکان برای خوردن میان‌وعده سالم، کار بسیار سختی است. این میان‌وعده، یک غذای عالی برای اغذیه مدرسه فرزند شما در مدرسه یا پس از بازگشت از مدرسه است.

مقدار محصول نهایی:  ۲ تا ۶ واحد

مواد لازم:

  • ۲ عدد سیب ارگانیک
  • ¼ فنجان کره بادام با قوام خامه‌ای
  • ¼ فنجان گرانولای وانیلی
  • ¼ فنجان چیپس‌های کوچک شکلاتی (درصورت دلخواه)

طرز تهیه:

۱) سیب را به صورت حلقه‌ای، ورقه کنید (هر سیب را ۴ تا ۶ ورق کنید).

۲) یکی از ورقه‌های سیب را برداشته و بر روی آن، کمی کره بادام بمالید و سپس گرانولا و چیپس‌های کوچک شکلاتی را بر روی آن بپاشید.

۳) یک ورقه سیب دیگر را روی آن بگذارید تا به شکل ساندویچ در بیاید.

۴) حال می‌توانید نوش جان کنید و یا در لفاف پلاستیکی، محکم پیچیده و بگذارید تا سرد شده و سپس میل کنید.

۷) میان‌وعده لقمه‌ای آسان
تخم آفتابگردان و کشمش، پایه این میان‌وعده لقمه‌ای هستند که نیازی به پخت ندارد. همچنین، این غذا، خام، گیاهی و بدون گلوتن است و از خوردن آن دچار عذاب وجدان اضافه وزن نخواهید شد. خوشبختانه، درست کردن این میان‌وعده انقدر آسان است که شما می‌توانید فرزندان خودتان را هم در لذت درست کردن آن در مرحله سوم تهیه میان‌وعده، سهیم کنید.

مقدار محصول نهایی:   ۱۵ لقمه

مواد لازم:

۱ فنجان تخم آفتاگردان خام

½ فنجان کشمش

½ فنجان پودر نارگیل بدون شکر

۲ قاشق چایخوری عسل خام یا نکتار آگاو خام

۲ قاشق غذاخوری پودر کاکائو

¼ قاشق چایخوری نمک

در صورت  دلخواه می‌توانید برای تزئین روکش روی میان‌وعده از پودر نارگیل یا دانه کنجد استفاده کنید.

نکته:
این  میان‌وعده، زیاد شیرین نیست. اما اگر شما میان‌وعده شیرین‌تر را ترجیح می‌دهید، می‌توانید عسل خام یا نکتار آگاو خام بیشتری، اضافه کنید.

طرز تهیه:

۱) تخم آفتابگردان و کشمش را داخل دستگاه مخلوط‌کن بریزید تا به قدری خرد شوند که قطعات به دست آمده، درشت باشند.

۲) سایر مواد را به آن اضافه کرده و انقدر مخلوط کنید تا به هم بچسبند.

۳) مخلوط به دست آمده را به شکل گلوله‌های کوچک در اندازه توپ گلف در بیاورید. در صورت تمایل می‌توانید، گلوله‌ها را در مواد دلخواه خودتان (مثل پودر نارگیل یا کنجد و …) بغلطانید تا روکش گلوله به خوبی با مواد تزئینی خوراکی پوشانده شود.
می‌توانید همین حالا این میان‌وعده را میل کنید و یا اینکه ابتدا به مدت یک ساعت یا بیشتر در یخچال بگذارید تا شکل بگیرد و سفت شود.

۸) رول تابستانی  فلفل قرمز و انبه همراه با سس بادام‌زمینی تند
تهیه این میان‌وعده، بسیار آسان است و برای کسانی که به خوراکی‌های ترد علاقه دارند، یک انتخاب ایده‌آل می‌باشد و انواع طعم‌های تابستانی را در خود جای داده است. سس بادام‌زمینی تند، به آن لعاب خوش‌رایحه و تندی می‌دهد. همچنین، بازی رنگ‌های گشنیز، فلفل قرمز و انبه، جلوه خاصی به این میان‌وعده می‌دهد. خیار نیز به نوبه خود به بافت آن، حالت تردی و تازگی داده و آووکادو نیز لایه خامه‌ای شکل هوس‌انگیزی را ایجاد می‌کند. از این رول‌ها می‌توانید به عنوان پیش‌غذا در مهمانی ها و یا به عنوان یک شام سبک نیز استفاده کنید.

نوع آشپزی:   آسیایی
تعداد واحد:   ۱۲ واحد

مواد لازم:

  • ¼ فنجان کره بادام زمینی خامه‌ای شکل
  • ۲ قاشق غذاخوری سس سویای کم سدیم
  • ۱ قاشق غذاخوری روغن کنجد برشته شده
  • ۱ قاشق چایخوری سس سیر و چیلی سریراچا (برای طعم‌دهی بیشتر می‌توانید سس بیشتری اضافه کنید).
  • ۱ و ½ قاشق غذاخوری سرکه سیب
  • ۱ قاشق غذاخوری نکتار آگاو خام
  • آب برای رقیق کردن، در صورت نیاز
  • ۱۲ لفاف کاغذی برنج برای پیچیدن و رول کردن ترکیبات
  • ۱ فنجان سبزیجات انتخابی (مثل اسفناج، کاهو، آروگولا و …).
  • یک عدد فلفل دلمه‌ای قرمز، تمیز شده و دانه گرفته، ورقه‌شده به صورت ورقه‌های نازک
  • یک عدد خیار کوچک، دانه گرفته، ورقه‌شده به صورت ورقه‌های نازک
  • یک عدد انبه، پوست گرفته، ورقه‌شده به صورت ورقه‌های نازک
  • یک عدد آووکادو، پوست گرفته، دانه گرفته و ورقه شده
  • ۶ عدد موسیر، تمیز شده و ورقه شده نازک (فقط از بخش‌های سفید و سبز روشن آن استفاده کنید).
  • ½ فنجان برگ گشنیز

طرز تهیه:

۱) برای تهیه سس بادام‌زمینی تند، کره بادام‌زمینی، سس سویا، روغن کنجد، سس سریراچا، سرکه سیب، نکتار آگاو خام و آب را داخل یک کاسه ریخته و انقدر هم بزنید تا نرم شده و قوام خامه‌ای به خود بگیرد. حداقل نیم ساعت قبل از سرو کردن، در یخچال بگذارید تا رایحه و طعم آن در سس باقی بماند.

۲) برای تهیه رول‌تابستانی، در یک کاسه، آب داغی که در حال جوش نباشد، بریزید. ورقه کاغذی برنج را داخل آب بگذارید تا به مدت ۱۰ ثانیه بمانید و سپس از آب خارج کنید. حال ورق را روی یک سطح تمیز پهن کنید.

۳) یک سوم انتهای ورق را با سبزیجات و دو سوم باقیمانده را با فلفل دلمه‌ای، خیار، انبه، آووکادو و موسیر، پر کنید. روی این مخلفات، یک مشت برگ گشنیز بریزید.

۴) دو گوشه ورق برنج را به سمت داخل تا کنید و رول را محکم بپیچید و بگذارید کنار.

۵) این کار را برای بقیه ورق‌های کاغذی برنج تکرار کنید.

۶) رول‌ها را همراه با سس بادام‌زمینی تند، سرو کنید.

۹) لوبیای ادامامه برشته همراه با سس سریراچا
لوبیای ادامامه، پودر سیر و سس سریراچا در کنار هم، یک میان‌وعده پروتئینی ترد و خوشمزه را به وجود می‌آورند. اگر به دنبال یک میان‌وعده مناسب برای سرگرم کردن خودتان در حین تماشای تلویزیون می‌گردید، از این میان‌وعده استفاده کنید. طعم سیر، ادویه و تندی، نمک و برشتگی، همگی در این میان‌وعده جمع شده‌اند.

مقدار میان‌وعده:  ۲ فنجان

مواد لازم:

  • ۱ بسته (۴۰۰ گرم) لوبیای ادامامه منجمد بدون پوست که یخ آن آب شده باشد
  • ۲ قاشق غذاخوری سس سریراچا
  • ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • ۱ قاشق چایخوری پودر سیر
  • ۱ قاشق چایخوری نمک

طرز تهیه:

۱) فر را تا دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت گرم کنید.

۲) یک کاغذ شیرینی‌پزی بزرگ را با اسپری روغن، چرب کرده و کنار بگذارید.

۳) یک لایه لوبیای ادامامه را بر روی یک کاغذ حوله‌ای پخش کرده و به آرامی با کاغذ حوله‌ای خشک کنید.

۴) در یک کاسه بزرگ، سس سریراچا، روغن زیتون، سیر و نمک را با یکدیگر مخلوط کنید.

۵) ادامامه خشک شده را به مخلوط اضافه کنید و بگذارید تا خیس بخورد.

۶) یک لایه ادامامه را روی کاغذ شیرینی‌پزی پخش کنید.

۷) بگذارید تا به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه برشته شود. هر ۵ تا ۷ دقیقه، آن را تکان بدهید تا قهوه‌ای و ترد شود.

۸) قبل از سرو کردن یا ذخیره کردن، بگذارید تا سرد شود.

۹) بهتر است که در همان روز تهیه، مصرف شود اما می‌توانید آن را در یک ظرف بدون هوا نیز به مدت یک هفته نگه دارید.

۱۰) موز لقمه‌ای همراه با کره بادام‌زمینی
این میان‌وعده، یکی از راحت‌ترین میان‌وعده‌ها برای لذت بردن از موز و کره آجیل مورد علاقه شماست و می‌توان آن را با پودر نارگیل نیز تزئین نمود. مطمئناً به خاطر این دستور غذایی از ما تشکر خواهید کرد.
موز لقمه با کره بادام‌زمینی یک میان‌وعده بسیار راحت و مناسب برای کودکان در هر رده سنی است. خیلی ساده، ابتدا موز رسیده را پوست کنده و ورقه کنید و آن را با کره بادام‌زمینی پر نمایید. بعد هم آن را در پودر نارگیل یا چیپس‌های کوچک شکلاتی، بغلطانید. این میان‌وعده نه تنها خاصیت سیرکنندگی داشته و هوس ما به شیرینی‌جات را ارضا می‌کند بلکه یک خوراکی قابل حمل و سالم است که کودکان شما را شاد خواهد کرد.

مقدار محصول نهایی: ۴ واحد

مواد لازم:

  • ۲ عدد موز بزرگ کاملاً رسیده، ورقه شده به صورت لایه‌های ضخیم
  • ¼ فنجان کره بادام‌زمینی (کره بادام نیز جایگزین خوبی می‌باشد)
  • ¼ فنجان پودر نارگیل (در صورت دلخواه)
  • ¼ فنجان قطعات کوچک چیپس شکلاتی (در صورت دلخواه)

طرز تهیه:

۱) یک ورقه موز را برداشته و بر روی آن یک کوپه کوچک کره بادام‌زمینی بگذارید و یک ورقه موز دیگر بر روی آن قرار بدهید و به آرامی فشار بدهید تا دو ورقه موز به هم نزدیک شوند و کمی از کره بادام‌زمینی بین آنها، از لبه‌های ورقه‌های موز، بیرون بزند.

۲) در صورت دلخواه، پودر نارگیل یا تکه‌های کوچک چیپس شکلاتی را داخل یک کاسه کوچک ریخته و لقمه‌های موز را به آرامی در آن بغلطانید تا روی آن را بپوشاند. این کار را برای تمام لقمه‌های موز، تکرار کنید.

۳) بلافاصله بعد از تهیه، میل کنید.

۱۱) چیپس سیب‌زمینی طلایی یوکونی (منطقه‌ای در آلاسکا) همراه با اکلیل کوهی و نمک دریایی
این میان‌وعده، مزه‌ای شبیه چیپس سیب‌زمینی دارد اما از آن خوشمزه‌تر و سالم‌تر است. هیچ دستور غذایی به این سادگی نیست. و اما مزیت‌های این نوع چیپس نسبت به چیپس‌های معمولی در این است که:

  • در این نوع چیپس،‌ سیب‌زمینی به جای اینکه سرخ شود، پخته می‌شود. خوراکی‌هایی که به صورت ترد و چیپسی درمی‌آیند، کابوس افرادی هستند که وسواس خوردن غذای سالم دارند و یا کسانی که می‌خواهند وزن کم کنند. البته اگر رژیم غذایی شما متعادل و شامل انواع خوراکی‌های خام و پخته باشد،‌ هیچ اشکالی ندارد که هرازگاهی از خوراکی‌های ترد استفاده کنید. اگر از طرفداران پروپا‌قرص چیپس هستید، ما به شما این میان‌وعده را پیشنهاد می‌کنیم زیرا هم کالری و هم چربی کمتری دارد.
  • این میان‌وعده، فاقد گلوتن است. اگر به دلیل پرهیز از گلوتن مجبور هستید که از خوردن خوراکی‌های مورد علاقه خودتان مثل بیسکویت کراکر، چشمپوشی کنید، این میان‌وعده جایگزین خوبی است که شما را راضی خواهد کرد.
  • مواد تشکیل‌دهنده این میان‌وعده، کامل و طبیعی هستند. شاید از خوردن مواد غذایی اورگانیک و کامل که در سوپرمارکت‌ها به فروش می‌رسد، خسته و دلزده شده باشید اما مطمئن باشید که از خوردن این میان‌وعده،‌ خسته نخواهید شد. به شما پیشنهاد می‌کنیم که به جای هرگونه میان‌وعده ترد دیگر،‌ این میان‌وعده را امتحان کنید زیرا کمترین میزان فرایند بر روی آن صورت می‌گیرد و طبیعت آن تا حد امکان حفظ می‌شود.

مناسب برای: گیاهخواران، رژیم بدون گلوتن، رژیم بدون سویا
مقدار محصول نهایی:۳۰ تا ۳۶ عدد چیپس

مواد لازم:

  • ۲ عدد سیب‌زمینی بزرگ یوکونی، ورقه شده در اندازه نازک (به ضخامت ۳.۵ تا ۴.۵ سانتیمتر، برحسب نوع چاقویی که استفاده می‌کنید).
  • ۲قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • ۱ قاشق چایخوری نمک دریایی (یا به میزان دلخواه برای طعم‌دهی)
  • فلفل سیاه برای طعم‌دهی
  • ۱ و ½ قاشق غذاخوری اکلیل کوهی خشک

طرز تهیه:

۱) فر را تا دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت گرم کنید.

۲) ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون،‌ نمک و فلفل را داخل کاسه ریخته و مخلوط کنید و ورقه‌های سیب‌زمینی را در آن بخیسانید.

۳) سپس، ورقه‌های سیب‌زمینی را در یک لایه بر روی کاغذ شیرینی‌پزی پخش کرده و بر روی آنها اکلیل کوهی بپاشید (در صورت دلخواه می‌توانید فلفل بیشتری  نیز در این مرحله بر روی سیب‌زمینی‌ها بریزید).

۴) بگذارید تا به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه و یا تا زمانی که به رنگ طلایی درآمده و ترد شوند،‌ حرارت ببینند (این مدت زمان، بستگی به نوع فر شما دارد).
این چیپس، هم یک میان‌وعده فوق‌العاده است و هم می‌توان از آن به عنوان چاشنی سایر غذاها مثل هوموس دودی،‌ استفاده کرد.

۱۲) تخم کدوی خانگی در سه طعم مختلف
در این قسمت،‌ طرز تهیه تخم کدوی خانگی در سه طعم کاری ترش،‌ نمکی – فلفلی و دارچینی شیرین را به شما آموزش می‌دهیم. اگر از کدو تنبل در تهیه غذا استفاده می‌کنید، تخم‌های کدو را دور نریزید و با کمک آنها یک میان‌وعده آسان و خوشمزه تهیه کنید.

با توجه به اینکه ذائقه افراد مختلف با یکدیگر فرق می‌کند، این دستور تهیه را در سه طعم مختلف به شما ارائه می‌کنیم. هر یک از این طعم‌ها، در نوع خود بسیارخوشمزه هستند. کسانی که از تخم کدوی کلاسیک خوششان می‌آید، می‌توانند طعم نمک و فلفل را تهیه کنند (البته این دستور، کمی از تخم کدوی عادی، تندتر است). پیشنهاد ما به کسانی که به همه غذاهای خود زردچوبه اضافه می‌کنند این است که طعم کاری ترش را تهیه کنند. و در نهایت، برای کسانی که به طعم‌های شیرین علاقه دارند،‌ طعم دارچینی شیرین را توصیه می‌کنیم.

اگر درباره خوردن پوست تخم کدو شک دارید، پیشنهاد ما این است که تخمه را با پوست بخورید چون هم باعث خوشمزه‌تر شدن تخمه می‌شود و هم حالت تردی که زیر دندان خود حس می‌کنید، حس خوبی دارد. پوست ترد تخمه را می‌توان با ۱۰ دقیقه جوشاندن تخم کدوها در آب حاوی نمک، تهیه کرد. البته اگر هم دوست ندارید،‌ می‌توانید این مرحله را انجام ندهید زیرا تخم کدوی بدون پوست هم خوشمزه است اما تردی کمتری دارد.

مواد لازم برای تخم کدوی بوداده با طعم نمک و فلفل:

  • ۱ فنجان تخم کدوی خام
  • ۱ قاشق چایخوری روغن نارگیل، ذوب شده
  • ۱ قاشق چایخوری نمک دریایی کاملاً‌ خرد شده
  • ½ قاشق چایخوری فلفل سیاه

مواد لازم برای تخم کدوی بوداده با طعم کاری ترش:

  • ۱ فنجان تخم کدوی خام
  • ۱ قاشق چایخوری روغن نارگیل، ذوب شده
  • ۱ و ½ قاشق چایخوری پودر کاری
  • ½ قاشق چایخوری نمک دریایی کاملاً خرد شده

مواد لازم برای تخم کدوی بوداده با طعم دارچینی شیرین:

  • ۱ فنجان تخم کدوی خام
  • ۱ قاشق چایخوری روغن نارگیل، ذوب شده
  • ۱ قاشق چایخوری ملاس سیاه Blackstrip ( توضیحات: این نوع ملاس، شربت تولید شده پس از جوش سوم است. ضخیم‌ترین و تیره‌ترین رنگ را داشته و همچنین طعم مایل به تلخی دارد. ملاس blackstrap حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی است. به همین دلیل، گفته شده که بیشترین فواید را در بین ملاس‌ها برای سلامتی دارد.)
  • ۱ قاشق چایخوری شیره افرا
  • ½ قاشق چایخوری پودر دارچین
  • ¼ قاشق چایخوری نمک دریایی کاملاً خرد شده

آماده‌سازی تخم کدوها

۱) تخم کدوها را با دست یا با قاشق از کدو خارج کنید. تا جایی که می‌توانید، گوشت کدو را از تخم‌ها جدا کرده و سپس آنها را داخل یک کاسه بزرگ بریزید.

۲) بر روی تخم کدوها آب بریزید تا روی آنها را بگیرد. با دست خود، باقیمانده گوشت کدو تنبل را هم از تخم کدوها جدا کنید. وقتی که کاملاً تمیز شدند، آب کاسه را کاملاً خالی کرده و آنها را کنار بگذارید.

۳) در یک قابلمه، ۲ تا ۷.۵ سانتیمتر آب ریخته و به آن نصف قاشق چایخوری نمک دریایی اضافه کنید و بگذارید تا با دمای متوسط تا زیاد،‌ به جوش بیاید. سپس، تخم کدوها را به آب در حال جوش اضافه کرده و بگذارید تا به مدت ۱۰ دقیقه با حرارت متوسط، به آهستگی بجوشند.

۴) پس از ۱۰ دقیقه، آب را خالی کرده و تخم کدوها را با حوله کاغذی به آرامی خشک کنید. توجه داشته باشید که تخم کدوها ممکن است به حوله کاغذی بچسبند که یک امر عادی است. آنهایی را که به حوله چسبیده‌اند از حوله جدا و به کار خود ادامه بدهید.

۵) فر را تا دمای ۳۲۵ درجه فارنهایت گرم کنید. تخم کدوها را در یک  کاسه کوچک ریخته و ادویه‌ مورد علاقه خودتان را به آنها اضافه کنید.

طعم نمک و فلفل

۱) روغن نارگیل،‌ نمک و فلفل را به تخم کدوها افزوده و به خوبی با هم مخلوط کنید تا همه تخم کدوها به طور یکنواخت به مواد آغشته شوند.

۲) مواد را بر روی یک کاغذ شیرینی‌پزی ریخته و به طور یکنواخت به گونه‌ای پخش کنید که فقط یک لایه تشکیل بدهند (بر روی هم کوپه نشوند).

۳) آنها را به مدت ۲۰ تا ۲۲ دقیقه داخل فر با حرارت ۳۲۵ درجه فارنهایت بگذارید تا بپزند و پوست آنها کمی ترد شود.

طعم کاری ترش

۱) روغن نارگیل، پودر کاری و نمک دریایی را به تخم کدوها اضافه کرده و به خوبی با هم مخلوط کنید تا همه تخم کدوها به طور یکنواخت به مواد آغشته شوند.

۲) مواد را بر روی یک کاغذ شیرینی‌پزی ریخته و به طور یکنواخت به گونه‌ای پخش کنید که فقط یک لایه تشکیل بدهند (بر روی هم کوپه نشوند).

۳) آنها را به مدت ۲۰ تا ۲۲ دقیقه داخل فر با حرارت ۳۲۵ درجه فارنهایت بگذارید تا بپزند و پوست آنها کمی ترد شود.

طعم دارچینی شیرین

۱) روغن نارگیل، ملاس، شیره افرا،‌ دارچین و نمک دریایی را به تخم کدوها اضافه کرده و به خوبی با هم مخلوط کنید تا همه تخم کدوها به طور یکنواخت به مواد آغشته شوند.

۲) مواد را بر روی یک کاغذ شیرینی‌پزی ریخته و به طور یکنواخت به گونه‌ای پخش کنید که فقط یک لایه تشکیل بدهند (بر روی هم کوپه نشوند).

۳) آنها را به مدت ۲۰ تا ۲۲ دقیقه داخل فر با حرارت ۳۲۵ درجه فارنهایت بگذارید تا بپزند و پوست آنها کمی ترد شود.

۱۳) موز پخته با کره بادام
فقط با سه ماده غذایی و یک فویل آلومینیومی و گرم کردن مواد، یک میان‌وعده سیرکننده تهیه کنید. این دسر مناسب برای رژیم‌های پالئو (پارینه)، هم باعث خوشحالی چهره شما و هم رضایت شکم شما می‌شود. برای بعضی از افراد، شام بدون دسر معنا ندارد. یک دسر سالم، معمولاً از میوه‌های تازه و مغزها تشکیل می‌شود. اگر کمی خلاق‌تر باشید، می‌توانید با میوه و مغزها، دسرهای خوشمزه‌ای درست کنید.
تهیه این میان‌‌وعده، بسیار ساده بوده و به اندازه یک تکه براونی تازه، رضایت شما را جلب خواهد کرد. هر  وقت که هوس خوردن شیرینی‌جات به سرتان زد، تنها کاری که باید انجام بدهید این است که ۱۵ دقیقه وقت گذاشته و این میان‌وعده سالم را تهیه کنید و به شما قول می‌دهیم که پشیمان نخواهید شد، آن هم فقط با این سه ماده غذایی: موز، کره بادام و دارچین. همین! و البته کمی هم فویل آلومینیومی لازم دارید.

نکته: اگر به دنبال یک میان‌وعده با محتوای انرژی ۱۰۰ کالری هستید، موز را نصف کنید.

نوش جان!

مواد مغذی موجود در این دسر (ارقام، تقریبی هستند).
اندازه واحد: یک عدد موز
تعداد دسر: یک عدد
کالری:۲۰۶
چربی: ۹.۵ گرم
پروتئین: ۳.۴ گرم
شکر:  ۱۴ گرم

مواد لازم:

۱ عدد موز متوسط

۱ قاشق غذاخوری کره بادام

½ قاشق چایخوری دارچین

طرز تهیه:

۱) فر را تا دمای ۳۷۵ درجه فارنهایت گرم کنید.

۲) با کمک یک چاقوی کره‌خوری، موز را از طول آن به اندازه ۱.۵ سانتیمتر گود کنید.

۳) با پشت یک قاشق، گودی داخل موز را پهن‌تر کنید تا فضای کافی برای کره بادام ایجاد شود.

۴) کره بادام را داخل فضای ایجاد شده در موز، بریزید.

۵) بر روی آن، دارچین بپاشید.

۶) فویل آلومینیومی را کاملاً در اطراف موز بپیچید.

۷) موز را در دمای ۳۷۵ درجه فارنهایت، به مدت ۱۵ دقیقه بپزید.

۸) موز را از فر خارج کرده و بگذارید تا به مدت ۱ تا ۲ دقیقه بماند تا سرد شود (یا تا زمانی سرد شود که بتوان آن را در دست گرفت).

۹) فویل را باز کرده و موز را مستقیماً از داخل فویل بخورید و یا از فویل خارج کرده و در بشقاب سرو کنید.

نوش جان!

زمان آماده‌سازی:   ۳ دقیقه
زمان پخت:   ۱۵ دقیقه

۱۴) کوفته بادام  و خرمای طعم‌دار
این کوفته‌های سالم و پرانرژی، از جودوسر، خرما، کره بادام،‌ عصاره بادام و چند نوع چاشنی تشکیل شده‌اند. این دستور غذایی، حقیقتاً یکی از راحت‌ترین دستورهای غذایی است که می‌توانید تصور کنید. از ابتدای شروع کار تا انتها،‌ تنها ۱۰ تا ۱۵ دقیقه وقت می‌برد تا این کوفته‌ها را تهیه کنید (البته بستگی به سرعت گلوله درست کردن شما و سرعت مخلوط کردن مواد هم دارد). کوفته بادام و خرما انقدر خوشمزه است که تمام کوفته‌هایی که درست کرده‌اید را در یک چشم‌ به‌هم‌زدن خواهید خورد. خوشبختانه فقط ۱۰ دقیقه زمان می‌برد تا باز هم از این کوفته‌ها درست کنید.

این میان‌وعده، فوق‌العاده سالم بوده و برای کسانی که رژیم گیاهخواری یا رژیم‌های بدون لبنیات و بدون گلوتن دارند نیز مناسب است و در تهیه آن از شکر تصفیه شده یا هرگونه ماده تصفیه شده دیگر،‌ استفاده نشده است. همه آنچه که در این کوفته‌ها وجود دارد، مخلوطی از جودوسر سرشار از فیبر، خرمای شیرین و کره بادام خوشمزه است. بنابراین می‌توانید با خیال راحت از خوردن این میان‌وعده لذت ببرید.

زمان آماده‌سازی:   ۱۰ دقیقه
کل زمان تهیه غذا:   ۱۰ دقیقه
نوع غذا:   میان‌وعده  /  دسر
تعداد واحد:   ۲۴ واحد

مواد لازم:

  • ۱ و ¼ فنجان جودوسر پوست‌کنده و بدون گلوتن
  • ۱ و ¼ فنجان خرمای بدون هسته و له شده
  • ½ فنجان کره بادام بدون نمک و شکر
  • ۱ قاشق چایخوری عصاره خالص بادام
  • ¼ قاشق چایخوری پودر زنجبیل
  • ¼ قاشق چایخوری پودر جوز

طرز تهیه:

۱) جودوسر، خرما، کره بادام، عصاره بادام، زنجبیل و جوز را در دستگاه مخلوط‌کن ریخته و انقدر هم بزنید تا کاملاً نرم شده و به هم بچسبند. ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری آب داغ به آن اضافه کنید تا مخلوط به شکل یک گلوله در بیاید.

۲) یک قاشق چایخوری پُر از مواد را برداشته و به شکل یک توپ کوچک در بیاورید و به آرامی فشار دهید تا مواد تشکیل‌دهنده آن به هم بچسبند. گلوله‌های کوچکی را که درست کرده‌اید، داخل یخچال بگذارید تا سرد شوند و سپس سرو کنید.

۳) اگر در ظروف بدون هوا در یخچال بگذارید،‌ می‌توانید آنها را تا ۵ روز نگه دارید و اگر در فریزر بگذارید، تا یک هفته هم قابل استفاده هستند.

۱۵) گردوی آمریکایی آبنباتی تند همراه با ماست انار
اگر علاقه چندانی به خوردن ماست معمولی ندارید، می‌توانید با ایجاد تغییرات و طعم دادن به آن،‌ آن را به یک میان‌وعده خوشمزه تبدیل کنید. با وجود انواع خوراکی‌های ناسالمی که ما را احاطه کرده‌اند، وقت آن رسیده است که خوراکی‌های سبک‌تر و سالم‌تر را وارد برنامه غذایی خود کنیم. این میان‌وعده، کاملاً سالم بوده و خوردن آن همراه با چای سیاه،‌ خالی از لطف نیست.

تعداد واحد:   ۲ واحد

مواد لازم:

  • ¼ قاشق چایخوری پودر هل
  • ¼ قاشق چایخوری جوز تازه خرد شده
  • ۱ قاشق چایخوری دارچین
  • ۳ قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای
  • ۲ قاشق غذاخوری کره یا روغن نارگیل
  • ۱۱۳ گرم گردوی آمریکایی
  • ۲ قاشق غذاخوری شیره افرا
  • ۲ فنجان ماست یونانی
  • ۳/۱ فنجان حبه انار

طرز تهیه:

۱) چاشنی‌ها و شکر را در یک کاسه کوچک با یکدیگر مخلوط کرده و کنار بگذارید.

۲) سپس، کره را با حرارت متوسط تا زمانی  که ذوب شود در یک ماهیتابه‌، حرارت بدهید. گردوی  آمریکایی را به آن اضافه کرده و مخلوط چاشنی و شکر را هم به آرامی به محتویات ماهیتابه بیفزایید. گردوها باید به طور یکنخوات و کامل  به مواد آغشته شده باشند. شیره افرا را اضافه کرده و حرارت را زیادتر کنید. مواد را به مدت ۳ تا ۴ دقیقه تفت بدهید تا رایحه آجیل و شهد از آن بلند شود.

۳) مواد را از روی شعله برداشته و بر روی یک کاغذ شیرینی‌پزی به طور یکنخواخت پخش کنید و بگذارید تا سرد شود (اگر می‌خواهید سریع سرد شود، به مدت ۵ دقیقه در فریزر بگذارید).

۴) وقتی که گردوها سرد شدند، آنها را همراه با چند قاشق غذاخوری حبه انار بر روی ماست یونانی ریخته و بلافاصله سرو کنید.

۱۶) نخود بوداده
اگر به میان‌وعده‌های ترد و ترش که حاوی پروتئین و کربوهیدرات‌های مناسب برای سلامتی قلب، علاقه دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که نخود بوداده را امتحان کنید.
با خوردن این میان‌وعده، دچار عذاب وجدان نمی‌شوید. همچنین این میان‌وعده، یک گزینه مناسب برای زمان‌هایی است که هوس خوردن یک خوراکی نمکی را دارید. نخود بوداده خانگی، میان‌وعده بغایت سالم‌تری نسبت به میان‌وعده‌‌های کارخانه‌ای است و هزینه کمتری نیز دارد.

مواد لازم:

  • ۲ فنجان نخود شسته و بدون آب
  • ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • ۱ قاشق چایخوری زیره سبز
  • کمی پودر سیر
  • کمی فلفل کاین (در صورت دلخواه)
  • کمی نمک دریایی

طرز تهیه:

  • فر را تا دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت گرم کنید. نخودها را پس شستشو و آبکشی، بر روی یک لایه کاغذ حوله‌ای پهن کنید و لایه دیگری از حوله کاغذی را بر روی آنها بکشید تا خشک شوند.
  • نخودهای خشک‌شده را در یک کاسه ریخته و با روغن زیتون و ادویه، به خوبی مخلوط کنید.
  • سپس، نخودها را بر روی یک کاغذ شیرینی‌پزی، پهن کرده و در داخل فر قرار بدهید.
  • بگذارید تا به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه در فر حرارت ببینند و هر ۱۰ دقیقه یک‌بار، سینی را تکان بدهید تا نخودها جابه‌جا شده و همه قسمت‌های آنها بوداده شود. نخود، خیلی سریع به رنگ قهوه‌ای در می‌آید. پس در ۱۰ دقیقه آخر خیلی مراقب باشید تا بیش از حد بوداده نشوند.

اطلاعات تغذیه‌ای:
تعداد واحد در این دستور غذایی:  ۶ واحد

مواد مغذی در هر واحد:
کالری: ۱۱۸   چربی کل: ۳.۲ گرم   کلسترول: ۰.۰ گرم   سدیم: ۲۶۵.۷ گرم   کربوهیدرات کل: ۱۸.۶ گرم   فیبر غذایی: ۳.۶ گرم   پروتئین: ۴.۱ گرم

۱۷) گرانولابار کره بادام‌زمینی
تهیه این بارهای جویدنی و مرطوب، آسان بوده و قابل حمل می‌باشند و یک میان‌وعده سیرکننده در اختیار شما قرار می‌دهند. گرانولابار،‌ یک میان‌وعده مناسب برای دانشجویان است که نیاز به تهیه غذاهای سریع دارند. قبلاً در تهیه این بارها از گرانولا استفاده می‌شد اما ما می‌توانیم مواد دیگری نیز به گرانولابار اضافه کنیم تا به طور طبیعی به آن طعم شیرین، طعم پای سیب و انواع طعم‌های دیگر بدهیم.

تهیه این بارها آنقدر ساده است که اصلاً‌ نمی‌توان بر روی آن نام “طرز تهیه” را گذاشت. در این دستور تهیه،‌ ما به شما روش تهیه گرانولابار با کره بادام‌زمینی را آموزش می‌دهیم. کافیست که خرماها را داخل دستگاه مخلوط‌کن ریخته و با کره بادام‌زمینی که به طور طبیعی، نمک دارد و نیز جودوسر پوست‌گرفته، مخلوط کنید. نتیجه، یک خمیر شور و شیرین است که هم می‌توان آن را به شکل گلوله‌های کوچک درآورد و هم  می‌توان آن را در ماهیتابه، پهن کرده و به شکل بار،‌ قسمت‌بندی کرد.

این بارها، میان‌‌وعده‌های جادویی هستند زیرا هم برای گیاهخواران مناسبند و هم فاقد گلوتن می‌باشند. در ضمن، وجود بادام زمینی به آنها حالت کره‌ای داده،‌ مرطوب بوده و شیرینی طبیعی دارد. این میان‌وعده خوشمزه،‌ سالم و به راحتی قابل حمل است.

همچنین می‌توانید به عنوان تنقلات بین راه در مسافرت‌ها از آن استفاده کنید. اگر این بارها را تهیه کردید،‌ تصویر دست‌پخت خودتان را برای ما فرستاده و ما را در اینستاگرام با هشتگ مشخص کنید تا نتیجه کار شما را ببینیم. موفق باشید.

زمان آماده‌سازی: ۳۰ دقیقه
کل زمان: ۳۰ دقیقه
نوع غذا: میان‌وعده، صبحانه
نوع آشپزی: گیاهخواری، بدون گلوتن
تعداد واحد: ۸ واحد

مواد لازم:

  • ۱ و ½ فنجان خرمای بسته بندی (تقریباً‌ معادل ۳۲ عدد خرما)، هسته گرفته (اگر چسبنده و مرطوب نیست می‌توانید به مدت ۱۰ دقیقه در آب گرم بخیسانید ).
  • ½ فنجان کره بادام‌زمینی طبیعی (با قوام خامه، نوع نمکی آن بهتر است اما می‌توانید از هر نوع دیگری که می‌خواهید، استفاده کنید).
  • ½ فنجان جودوسر پوست‌کنده (برای افرادی که غذای بدون گلوتن می‌خورند، نوع بدون گلوتن را به کار ببرید).

طرز تهیه:

۱) اگر خرماها، چسبناک و مرطوب نیستند، آنها را به مدت ۱۰ دقیقه در آب گرم خیسانده و سپس خشک کنید. اگر هم که چسبناک و مرطوب هستند، کار را از مرحله ۲ که در زیر مشاهده می‌کنید، شروع کنید.

۲) خرماها را به دستگاه مخلوط‌کن اضافه کرده و هم بزنید تا فقط تکه‌های کوچک از آن باقی بماند (یعنی باید بتوان آن را به شکل یک توپ بزرگ درآورد). اگر تکه‌های بزرگ در آن باقی مانده بود، با چاقو یا کفگیر، آنها را به داخل مخلوط‌کن فشار داده و مجدداً‌ دستگاه را روشن کنید.

۳) کره بادام‌زمینی و جودوسر را هم به مخلوط اضافه کنید و بگذارید تا به مدت چند دقیقه با مواد مخلوط شود. اگر می‌خواهد که بار غلیظ‌تری داشته باشید، جودوسر بیشتری اضافه کنید.

۴) مخلوط را داخل یک سینی شیرینی‌پزی ریخته و فشار بدهید تا پهن شده و سطح آن صاف شود. و یا می‌توانید با قاشق غذاخوری از مخلوط برداشته و به شکل گلوله‌های کوچک در بیاورید و بر روی کاغذ شیرینی‌پزی بگذارید. حال سینی را داخل فریزر بگذارید.

۵) اگر به شکل بار درمی‌آورید،‌ مخلوط پهن و صاف شده را به تعداد ۸ تا ۱۰ بار تقسیم کرده و ببرید و سپس در یخچال یا فریزر بگذارید تا تازه بماند چون در دمای اتاق شل می‌شوند.

۶) شما می‌توانید این میان‌وعده را تا هفته‌ها در یخچال نگه دارید و اگر در فریزر بگذارید،‌ تا چندین ماه و حتی بیشتر، قابل نگهداری است.

نکته:
اگر کره بادام‌زمینی شما بدون نمک است، می‌توانید ¼ قاشق چایخوری به آن نمک دریایی اضافه کنید.

اطلاعات تغذیه‌ای:
اندازه هر واحد: یک واحد

کالری در هر واحد:
۲۱۴   چربی: ۸.۵ گرم   چربی اشباع: ۱.۶ گرم   کربوهیدرات: ۳۱ گرم   شکر: ۲۲ گرم   سدیم: ۴ میلی گرم   فیبر: ۴.۲ گرم   پروتئین: ۶.۵ گرم

۱۸) پودینگ شکلاتی آووکادو و کره بادام‌زمینی
همه آنچه که برای تهیه این میان‌وعده لازم دارید، مخلوط آووکادو با پودر کاکائوی بدون شکر است. نه کره‌ای به کار می‌بریم و نه موز در تهیه آن مورد استفاده قرار می‌گیرد و در عین حال، شیرین و شکلاتی است. شکلات و کره بادام‌زمینی، دست در دست هم در تهیه بسیاری از میان‌وعده‌ها کاربرد دارند. بنابراین، مانعی ندارد که از این ترکیب در این پودینگ سالم و سرشار از مواد مغذی با قوام خامه‌ای استفاده کنیم.

اگر هنوز جای شک باقیست که این میان‌‌وعده سرشار از مواد مغذی است، به نکات زیر توجه کنید:

  • آووکادو غنی از چربی‌های سالم، فولات، کاروتنوئیدها و برای سلامتی قلب، بسیار مفید است.
  • موز حاوی ویتامین B6، پتاسیم، فیبر و شیرینی طبیعی است.
  • شکلات حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و منیزیم می‌باشد.
  • و کره بادام‌زمینی نیز پروتئین و چربی‌های سالم بیشتری را به این پودینگ اضافه می‌کند.

یک نکته مهم درباره این پودینگ این است که در کنار بافت بی‌اندازه غنی و طعم شکلاتی آن، شیرینی آن طبیعی و ناشی از افزودن خرما می‌باشد. البته شما می‌توانید هر شیرین‌کننده طبیعی دیگر که خودتان میل دارید به این میان‌وعده اضافه کنید. مثلاً می‌توانید از شیره افرا یا آگاو استفاده کنید که انتخاب‌های بسیار عالی هستند.

همچنین، این میان‌وعده قابل تغییر است. اگر دوست دارید که طعم شکلات بیشتر باشد، می‌توانید از شیرین‌کننده کمتری استفاده کنید. و یا اگر به طعم شیرینی علاقه دارید، می‌توانید شیرین‌کننده را بیشتر کنید. این پودینگ از این جهت بسیار قابل انعطاف است.

می‌توان از خامه زده‌شده نارگیل و مقداری کره بادام‌زمینی اضافی برای تزئین روی پودینگ استفاده کرد تا طعم آن باز هم بهتر شود. پودینگ شکلاتی آووکادو و کره بادام‌زمینی، این خصوصیات را دارد:

  • سرشار از مواد مغذی
  • قوام خامه‌ای
  • شکلاتی
  • قوام کره‌ای به دلیل وجود کره بادام‌زمینی در آن
  • نه چندان شیرین
  • غلیظ
  • میان‌وعده یا دسر مناسب برای سلامتی قلب

اگر این میان‌وعده را تهیه کردید، تصویر آن را در اینستاگرام به اشتراک گذاشته و ما را هم با هشتگ مشخص کنید تا دست‌پخت شما را ببینیم. موفق باشید.

زمان آماده‌سازی: ۱۰ دقیقه
کل زمان مورد نیاز: ۱۰ دقیقه
نوع غذا: دسر
نوع آشپزی: گیاهخواری، بدون گلوتن
تعداد واحد: ۶ واحد

مواد لازم:

  • ۱ و ½ آووکادوی رسیده
  • ۱ موز بزرگ رسیده
  • ½ فنجان کاکائو یا پودر کاکائوی بدون شکر
  • ½ فنجان کره بادام‌زمینی نمکی با قوام خامه و ترد + مقداری برای تزئین پودینگ
  • تقریباً ½ فنجان شیره افرا، آگاو، خرمای له شده یا عسل (در صورتی که گیاهخوار نیستید)، برحسب انتخاب خودتان (مقدار شیرین‌کننده بستگی به انتخاب خودتان،‌ متغیر است).
  • تقریباً ¼ فنجان شیر بادام یا هر نوع شیر غیرلبنی دیگر (اگر از خرما استفاده می‌کنید، کمی شیر بیشتری بریزید).
  • خامه زده‌شده نارگیل برای تزئین روی پودینگ (در صورت دلخواه. اما پیشنهاد ما این است که استفاده کنید).

طرز تهیه:

۱) تمام مواد را به غیر از نارگیل زده‌شده، در دستگاه مخلوط‌کن ریخته و به قدری مخلوط کنید که حالت نرم و خامه‌ای پیدا کند. سپس، شیر غیر لبنی را برای رقیق کردن به مواد اضافه کنید. برای افزایش طعم کاکائو، پودر کاکائوی بیشتری به مواد اضافه کنید. در صورت دلخواه، می‌توانید شیرین‌کننده بیشتری به کار ببرید.

۲) مواد را داخل ۶ عدد لیوان کوچک ریخته و با ورقه پلاستیکی بپوشانید (پلاستیک را بر روی پودینگ فشار دهید تا از لخته شدن مواد روی پودینگ جلوگیری شود). بگذارید تا چند ساعت خنک شود و یا در کل شب در یخچال بگذارید.

۳) قبل از سرو کردن، روی پودینگ را با خامه زده‌شده نارگیل، تزئین کرده و کره بادام‌زمینی نمکی بپاشید.

۴) بعد از مصرف، باقیمانده مواد را می‌توانید به مدت چند روز در یخجال نگهداری کنید. اما بهتر است که تازه مصرف کنید.

نکته:
اطلاعات تغذیه‌ای که در ادامه ارائه می‌شود، تقریبی بوده و مربوط به ۱واحد از ۶ واحد پودینگ به همراه خامه زده‌شده نارگیل می‌باشد.

اطلاعات تغذیه‌ای
اندازه واحد: ۱    کالری: ۳۸۶   چربی:۲۹ گرم    چربی اشباع: ۱۱.۳ گرم     کربوهیدرات: ۲۹ گرم     شکر: ۱۳.۵ گرم     سدیم: ۱۰۹ میلی گرم     فیبر: ۱۰ گرم     پروتئین: ۹ گرم

۱۹) بلیس توت آبی
می‌توانید از توت آبی برای تزئین میان‌وعده ماست یا پنیر کاتیج استفاده کنید. به جای مصرف میان‌وعده‌های پرمخلفات، کمی پنیر کاتیج را با یک مشت از توت‌های مورد علاقه خود، ترکیب کرده و به عنوان میان‌وعده استفاده کنید.

مواد لازم:

  • ½ فنجان بلوبری خشک
  • ½ فنجان حبه انار
  • ۱ قاشق غذاخوری دانه کتان

طرز تهیه:
تمام مواد را با هم مخلوط کرده و بر روی پنیر کاتیج مورد علاقه خود بپاشید.

۲۰) چیپس کلم‌پیچ همراه با نمک دریایی و فلفل پاپریکای دودی
شاید وقتی که چشمتان به کلم‌پیچ می‌افتد، نمی‌توانید در برابر خوردن سر کلم خودداری کنید. اما ما به شما میان‌وعده تردی را آموزش می‌دهیم که هر گازی که از آن می‌زنید، اعتیادآور و خوشمزه است و هیچ عذاب وجدانی هم از خوردن آن نخواهید داشت. این میان‌وعده،‌ هوس‌ خوردن میان‌وعده را در شما فروکش می‌کند.

کافیست که روغن و ادویه را به طور یکنواخت بر روی برگ‌های کلم‌پیچ بریزید تا این میان‌وعده خوشمزه را تهیه کنید. فقط از قرار دادن تعداد زیادی برگ کلم‌پیچ بر روی کاغذ شیرینی‌پزی پرهیز کرده و شلوغ‌کاری نکنید.

مواد لازم:

  • ۱ دسته (۲۵۰ گرم) کلم‌پیچ
  • ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • ¼ قاشق چایخوری فلفل پاپریکای دودی
  • ½ قاشق چایخوری نمک دریایی دانه درشت

طرز تهیه:

۱) فر را تا دمای ۳۰۰ درجه فارنهایت (۱۵۰ درجه سانتیگراد)، گرم کنید.

۲) کلم‌پیچ را به خوبی بشویید و سپس با یک حوله آشپزخانه تمیز،‌ آن را به خوبی خشک کنید. برگ‌های کلم را از ساقه میانی آن پاره کرده و ساقه میانی را دور بریزید. برگ‌ها را در اندازه‌های مساوی و بزرگ برش بزنید، طوری که وقتی که ترد شدند به اندازه چیپس در بیایند.

۳) برگ‌ها را داخل یک کاسه ریخته و بر روی آنها، روغن زیتون، فلفل پاپریکا و نمک بپاشید. با دست خود، برگ‌ها و مواد اضافه شده را به خوبی هم بزنید تا برگ‌ها کاملاً به مواد آغشته شوند.

۴) برگ‌ها را از هم جدا کرده و تک تک برگ‌ها را به صورت جداگانه بر روی ۲ لایه کاغذ شیرینی‌پزی قرار بدهید. بگذارید داخل فر تا به مدت ۲۵ دقیقه، حرارت ببینند و هرازگاهی سینی فر را تکان بدهید تا همه بخش‌های برگ تحت تأثیر حرارت قرار بگیرند و خشک و ترد شوند. بهتر است که بلافاصله یا به فاصله چند ساعت پس از تهیه، خورده شود. این دستور غذا،‌ برای ۴ نفر است.

۲۱) لقمه کاکائویی
ترکیب خرما، کاکائو و سایر مواد خوشمزه‌ای که در تهیه این میان‌وعده به کار رفته است و مخلوط کردن آنها با یکدیگر و تبدیل آنها به توپ‌های گلوله‌ای شکل، یک میان‌وعده قابل حمل و راحت را در اختیار ما می‌گذارد.

این لقمه‌های کاکائویی، جایگزین سالمی برای کیک‌ براونی بوده و برای گیاهخواران نیز مناسب می‌باشند. اگر میان‌وعده‌های شیرین را ترجیح می‌دهید، می‌توانید برای افزایش شیرینی این میان‌وعده، از نکتار آگاو یا شیرین‌کننده استویا و امثال اینها استفاده کنید.

برای تهیه این میان‌وعده آسان، نیازی به پخت و پز نیست اما باید از دستگاه مخلوط‌کن برای ترکیب مواد استفاده کنید. با دستور تهیه‌ای که در ادامه مطلب به شما ارائه می‌کنیم، می‌توانید ۱۲ تا ۱۴ عدد توپ کاکائویی تهیه کنید.

مواد لازم:

  • یک فنجان خرمای بدون هسته
  • ½ فنجان بادام خشک
  • ½ فنجان گردو
  • ¼ فنجان نارگیل خشک بدون شکر
  • ¼ فنجان کاکائو یا پودر کاکائو
  • ۱ قاشق غذاخوری دانه کتان
  • ۱ قاشق غذاخوری دانه چیا
  • ۱ قاشق غذاخوری نکتار آگاو
  • ½ قاشق چایخوری عصاره وانیل

طرز تهیه:

۱) خرماهای بدون هسته را به مدت ده دقیقه در آب قرار داده و سپس آبکشی کنید و کنار بگذارید.
نکته: اگر خرمایی که خریداری کرده‌اید دارای هسته است، پس از خیساندن،‌ آنها را از طول برش داده و هسته را به آسانی خارج کنید.

۲) بادام خام و گردو را داخل دستگاه مخلوط‌کن ریخته و خرد کنید.

۳) نارگیل خشک، کاکائو یا پودر کاکائو، دانه کتان، دانه چیا، نکتار آگاو و عصاره وانیل را به مواد داخل مخلوط‌کن اضافه کرده و با یکدیگر مخلوط کنید.

۴) خرما را به مواد داخل مخلوط‌کن افزوده و آنقدر هم بزنید تا مواد به هم بچسبند.

۵) خمیر به دست آمده را به شکل گلوله‌هایی با قطر ۲.۵ تا ۵ سانتیمتر دربیاورید (چرب بودن گلوله‌ها، طبیعی بوده و  به دلیل چربی دانه‌ها و مغزهای به کار رفته در تهیه آنها می‌باشد). سپس گلوله‌ها را داخل بشقاب چیده و به مدت حداقل ۱۵ دقیقه در یخچال بگذارید.

۶) اگر جای شما بودیم، باز هم همین مراحل را تکرار و تعداد بیشتری گلوله کاکائویی درست می‌کردیم.

 

شاید این مطالب را هم بپسندید