با صبحانه قوی شوید

صبحانه به شما انرژی لازم برای شروع روز را می‌دهد. یک صبحانه‌ی سالم برای هر کسی مهم است. مواد مغذی مورد نیاز خود را در صبح با این ایده‌های صبحانه‌ی سریع بدست آورید.

۱) شوربای آرد جو فوری را به جای آب با شیر درست کنید. کشمش یا قره‌قروط خشک‌شده و گردوی خردشده در آن بریزید.

۲) ماست ساده‌ی کم چرب را با غلات ترد مورد علاقه‌ی خود و بلوبری مخلوط کنید.

۳) اسموثی (مخلوط شیر و شربت و بستنی) صبحانه‌ی خود را با شیر کم چرب، توت فرنگی منجمد و یک موز مخلوط نمایید.

۴) یک پاکت شوربای آرد جو مایکروویو شده را با شیر کم چرب درست کنید. یک چهارم فنجان سیب شیرین‌شده‌ی بدون‌شکر را مخلوط کنید. چاشنی کیک سیب یا دارچین را روی آن بپاشید.

۵) ماست کم چرب و تکه‌های هلو را روی یک نان برشته‌شده بریزید.

۶) یک نان لواش گندم کامل را با تخم‌مرغ‌های تکه تکه شده‌ی بسیار پخته و تکه‌های پنیر کم چرب پر کنید.

۷) کره‌ی بادام‌زمینی را روی نان ذرت مکزیکی پهن کنید. یک موز کامل به آن بیفزایید و آن را بپیچید.

۸) پنیر خامه را روی یک نان برشته شده (تُست) غلات سبوس‌دار بمالید. توت‌فرنگی تکه تکه را روی آن بریزید.

۹) ژامبون بدون چربی و پنیر سوئیسی کم چرب را به کلوچه‌ی انگلیسی برشته شده اضافه کنید.

اگر حس چشایی شما تمایلی به صبحانه ندارد، اینها را امتحان کنید:

۱) کره‌ی بادام زمینی و ساندویچ موز با نان سبوس‌دار

۲) پیتزای گیاهی مانده

۳) غذای بوقلمون، یک تکه پنیر کم چرب و کاهوی پیچیده شده در نان ذرت

۴) برنج مانده و مخلوط شده با ماست کم چرب، میوه‌ی خشک شده، و آجیل. دارچین هم روی آن بریزید.

با صبحانه‌ی سالم قوی شوید و یک شروع بزرگ داشته باشید!

غلات و حبوبات فصل بهار

برای ۲ نفر

سه چهارم فنجان گندم و مقداری حبوبات

یک چهارم فنجان غلات ۱۰۰% سبوس‌دار

دو قاشق چایخوری دانه‌های آفتابگردان تست شده

دو قاشق چایخوری بادام تست شده و خرد شده

یک قاشق چایخوری کشمش

دو فنجان موز تکه تکه شده

یک فنجان توت‌فرنگی تکه‌تکه شده

یک فنجان ماست تمشک یا توت‌فرنگی، کم چرب

گندم و حبوبات، غلات سبوس‌دار، دانه‌های افتابگردان، و بادام‌ها را در یک کاسه‌ی متوسط با هم مخلوط کنید. کشکش، موز و نیمی از توت‌فرنگی‌ها را اضافه کنید. ماست ار به آرامی بریزید و غذا به دو کاسه تقسیم کنید. بقیه‌ی توت فرنگی را روی غذا بپاشید و از آن لذت ببرید.

اطلاعات غذایی هر وعده:

کالری: ۳۵۲

چربی: ۶ گرم

چربی اشباع‌شده: ۶۹ گرم

سدیم: ۷ میلی گرم

فیبر: ۸ گرم

۶ مزیت با هم غذاخوردن در پشت میز

زوج‌هایی که با هم غذا می‌خورند با هم می‌مانند.

اصل این عبارت ممکن است به دعا و نماز مربوط باشد اما حداقل به نظر من، زمانی که در مورد وعده‌ی غذایی شام صحبت می‌کنیم نیز این عبارت درست است.

زمانی که زندگی شلوغ می‌شود، خیلی راحت می‌توان به غذاخوردن با عجله و نادیده‌گرفتن زمانی برای نشستن در کنار همدیگر عادت کرد. اما این مساله‌ای است که باید سعی کنیم از آن اجتناب نماییم. فواید بسیاری برای وقت گذاشتن به منظور غذاخوردن در کنار هم در پشت میز وجود دارد.

اصلا لازم نیست که اتفاق رومانتیک باشد. یا نیاز باشد که یکی از شما ساعت‌ها در آشپزخانه گرسنگی بکشد. مزایای غذا خوردن با یکدیگر بدون توجه به کیفیت غذا مزایای خود را دارا می‌باشد. داشتن پیتزای آماده‌ی شریکی در روی میز می‌تواند به اندازه‌ی غذای پخته‌شده در منزل مفید باشد.

تا زمانی که شما عوامل حواس‌پرتی را کنار گذشته و از این زمان برای تمرکز روی همدیگر و البته روی غذا استفاده می‌کنید این فواید وجود دارند.

۱) با هم غذا خوردن به ارتباط شما کمک می‌کند.

اگر وقت کافی را در کنار هم سپری نکنید، دستیابی و پرورش یک رابطه نیز دشوار خواهد بود. ما هر روز باید غذا بخوریم. بنابراین اگر شما غذا را با هم صرف کنید، به صورت اتوماتیک آنقدر وقت مشترک خواهید داشت که باعث شود از همدیگر دور نمانید.

۲) با هم غذا خوردن فرصتی برای تمرین سپاسگذاری فراهم می‌کند.

ما اخیرا در خانه برنامه‌ای را شروع کرده‌ایم که قبل از شروع به غذاخوردن یکی از چیزهایی را که به خاطر داشتنش سپاسگذار هستیم با هم در میان می‌گذاریم. فقط یک چیز، اصلا هم مهم نیست که چقدر کوچک باشد. شگفت‌انگیز است زمانی که روز خود را برای یافتن چیزهای مثبت مرور می‌کنید می‌فهمید که چقدر خوش‌شانس هستید. اغلب مواقع اینطور نیست که ما فقط یک چیز برای مطرح کردن داشته باشیم.

پیامد مثبت دیگر این کار این است که زمانی که اتفاق خوبی در طول روز برای من می‌افتد، یک یادداشت ذهنی از آن برمی‌دارم تا به یاد داشته باشم که آن را در هنگام شام مطرح کنم. این موضوع می‌تواند شروع‌کننده‌ی مثبت برای گفتگو نیز باشد.

۳) با هم غذا خوردن به شما کمک می‌کند که ارامش داشته باشید.

پس از یک روز طولانی در اداره (محل کار)، همه‌ی ما می‌‌توانیم از نعمت ساده‌ی آماده‌کردن و لذت‌بردن از شاممان بهره‌مند شویم. این کار نه تنها به شما فرصتی برای جداشدن از مسائل آن روز را می‌دهد بلکه شما را برای یک خواب خوب و نشاط‌بخش نیز آماده می‌سازد.

۴) غذا خوردن با همدیگر شما را به غذاخوردن متفکرانه تشویق می‌کند.

با خوردن غذای مشترک، و در واقع وقت‌گذاشتن برای صحبت در مورد طعم و اجزای غذا، هر دوی شما نسبت غذایی که می‌خورید فکر می‌کنید، نه اینکه فقط آن را ببلعید. این امر فواید دیگری نیز دارد مانند پرخوری کمتر، هضم بهتر غذا، و لذت بردن بیشتر از غذا.

۵) با هم غذا خوردن باعث می‌شود تغذیه‌ی بهتری داشته باشید.

زمانی که من به تنهایی غذا درست کرده و می‌خورم، اهمیت بسیار کمتری به غذایم می‌دهم. زمانی که برای دو نفر آشپزی می‌کنم، سعی بیشتری می‌کنم تا چیزی مغذی درست کنم و تلاش می‌کنم که سالاد یا سبزیجات اضافی نیز همراه غذا باشد.

۶) با هم غذاخوردن سرگرم‌کننده است.

یکی از بهترین لذت‌های زندگی غذا خوردن و شراب نوشیدن با کسی است که دوستش دارید. زندگی خیلی کوتاه است که بخواهیم این لذت و تمام چیزهای خوبی که می‌تواند برای رابطه‌ی ما به همراه داشته باشد را از دست بدهیم.

 

شاید این مطالب را هم بپسندید