چند شیوه به منظور سوزاندن بیشتر کالری

همهٔ ما دوست داریم که در کمترین زمان ممکن، بیشترین بهره را ببریم. به طور مثال، ماکروویو، موادغذایی ما را زود‌تر به پخت می‌رساند و یا بعضی از ما با نگاه کردن و چک کردن ایمیل‌هایمان، کار‌هایمان را سریع‌تر انجام می‌دهیم. امروزه زمان بسیار مهم است. در ورزش و فعالیت بدنی هم می‌توانیم بیشترین بهره را از زمان ببریم.

این مهم نیست که شما چه نوع ورزش قلبی – عروقی را انجام می‌دهید، شما می‌توانید کالری بیشتری را در‌‌ همان مقدار از زمان تنها با چند تغییر کوچک بسوزانید.

در ابتدا ورزش قلبی – عروقی (کاردیو) را انجام دهید

یکی از متداول‌ترین سوالات این است که، آیا ورزش قلبی عروقی انجام دهیم و یا ورزش قدرتی؟ تحقیقات نشان داده است که ورزش قلبی – عروقی تاثیر بیشتری را در کاهش وزن و سوزاندن بیشتر کالری دارد.

همین طور تحقیقات نشان داده است که باید در ابتدا و برای شروع ورزش، ورزش قلبی – عروقی را انجام داد.

سعی کنید تمرینات پلیمتریک انجام دهید

این تمرینات به کالری سوختن بیشتر شما کمک می‌کند؛ تمرینات انفجاری مانند پریدن و رقصیدن، باعث بالا رفتن ضربان قلب شما می‌شود و این امر موجب بالا رفتن سوزاندن کالری شما می‌گردد، علاوه بر این این ورزش‌های جنبشی، عضلات تند انقباض شما را مورد هدف قرار داده و هماهنگی و چابکی شما را افزایش می‌دهد. بنابراین بدن خود را برای سوزاندن کالری بیشتر تمرین می‌دهید و همچنین این حرکات ورزشی به فرم دهی بهتر بدنتان نیز کمک می‌کند.

به کار گرفتن تمامی بدن

تمرینات قلبی – عروقی مثل دوچرخه سواری، پیاده روی، الپتیکال، بالا رفتن از پله و غیره…، تمرکز بیشتری بر روی اندام پایین تنه دارند اما اگر می‌خواهید کالری بیشتری در زمان انجام تمرینات قلبی – عروقی بسوزانید می‌توانید از اندام بالاتنه‌تان نیز کمک بیشتری بگیرید. می‌توانید برای این کار از وزنه‌ها استفاده کنید و آن‌ها را به میزان وزنی که می‌توانید در حین تمرینات قلبی – عروقی در دستانتان بگیرید.

تغییر شدت ورزش

اگر شما تمایل بیشتری به سوزاندن کالری دارید، می‌توانید شدت ورزش خود را افزایش دهید، مثلا در زمان پیاده روی می‌توانید سریع‌تر از راه رفتن معمولی خود به پیاده روی بپردازید. برای افزایش میزان متابولیسم و سوخت و ساز بدنتان، شما نیاز به ضربان قلب بالا دارید و تغییر در شدت ورزشتان این امر را برایتان فراهم می‌سازد و نیز زمانی که شما ورزش می‌کنید و ضربان قلبتان بالا می‌رود منفعت بسیار زیادی از لحاظ قلبی – عروقی برای شما دارد.

در یک مطالعه در مجله پزشکی، علم پزشکی و ورزش که در سال ۲۰۰۲ منتشر شده است، محققان دریافتند که در طول ساعات بعد از ورزش شدید نسبت به ورزش آهسته یا متوسط، چربی سوزی تا یازده ساعت ادامه دارد.

موزیک‌های تند و سریع گوش دهید

زمانی که به موزیک‌های تند گوش می‌دهید می‌تواند در ورزش کردنتان مانند پمپاژ عمل کند و ریتم ورزشتان را سریع کند. در مطالعه که در موسسه تحقیقاتی ورزشی و علوم ورزش صورت گرفته، دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که کسانی که به هنگام استفاده از دوچرخه ثابت، در حال گوش دادن به موزیک تند بوده‌اند، پدال‌های سریع تری زده بودند و ضربان قلب بالایی را داشتند که البته این افراد اصلا تصور نمی‌کردند که به این سریعی بتوانند با دوچرخه ثابت ورزش کنند و زمانی که به موسیقی آرام گوش دادند، نتیجه بالعکس شد و دیگر به آن سریعی نتوانستند که ورزش کنند.

داشتن فرم بدنی مناسب

آیا شما زمانی که از تردمیل استفاده می‌کنید، دستگیره‌های تردمیل را می‌گیرید؟ و یا در حال راه رفتن قوز می‌کنید. اگر شما در حین پیاده روی بر روی تردمیل دستگیره‌های تردمیل را می‌گیرید، کالری کمتری را می‌سوزانید. به طور طبیعی نگه داشتن جایی می‌تواند در کالری سوختن شما خلل وارد کند در عوض اگر شما از وزنه در دستانتان استفاده کنید می‌توانید کالری بیشتری را بسوزانید. یکی دیگر از روش‌های افزایش میزان سوخت و سازتان، منقبض کردن عضلات شکم و باسن به هنگام پیاده روی است. در کل فرم بدنی مناسب در هنگام فعالیت می‌تواند به افزایش متابولسمتان کمک کند.

سرعت

یکی از ساده‌ترین توصیه‌ها برای افرایش میزان سوخت و ساز تغییر سرعت است، حتی اگر به مقدار کمی از لحاظ زمانی باشد.

فاصله ایجاد کردن بین راه رفتن و دویدن

شما می‌توانید یک الی دو دقیقه راه بروید و سپس یک الی دو دقیقه بدوید، این کار باعث بالا بردن سوخت و ساز کالری شما می‌شود و به تناسب اندام شما کمک شایانی می‌کند.

تمرکز

مطالب زیادی در رابطه با اهمیت ارتباط ذهن و بدن و ارتباط آن با تناسب اندام می‌باشد. ورزشی که از این نظر بیشترین حالت و نزدیکی را به ذهن را دارد یوگا است. اما در ورزش‌های هوازی نیز می‌تواند این تمرکز وجود داشته باشد. تمرکز بر روی تنفس و عضلات. درگیر شدن ذهن به هنگام ورزش، کالرزی سوزی را بالا می‌برد.

بیش از حد ورزش سخت نکنید

اگر بیش از حد در ورزش کردن به خودتان فشار بیاورید ممکن است بعد از ورزش تمایلتان به خوردن بیشتر شود و در روند لاغری شما موثر نباشد. پس سعی کنید توان خودتان را در نظر بگیرید و در حد توانتان به ورزش بپردازید.

شاید این مطالب را هم بپسندید