اگر میخواهید درهر حال و هر لحظه شاداب باشید ورزش های کششی انجام دهید

کش دادن بدن یکی از بهترین فعالیت هاییست که برای تمامی افرد لذت بخش بوده و همه واژه‌ای به اسم «آخیش» را بعد از انجامش بیان می‌کنند.

ورزش‌های کششی باعث می‌شود که بدن نرم‌تر شود و در واقع مثل روغن کاری لولای در می‌ماند که کمک می‌کند مفاصل حرکت نرم تری داشته باشند که این موضوع به شدت می‌توانند بر کیفیت زندگی و فعالیت‌های روزانه اثربخش باشد.

تا الان شده گربه‌ای را که در حال کش و قوس است ببینید؟؟؟

کل بدنش را می‌کشد و این کار را بار‌ها انجام می‌دهد

الگوی خوبی می‌تواند باشد

خودتان را مثل گربه کش و قوس دهید

این کار به شادابی شما بسیار کمک می‌کند

عضلات در حالت راکد و بی‌تحرک خسته می‌شوند و ما مدام این خستگی را با بی‌تحرک بودن تشدید می‌کنیم برای همین است که بیشتر شاغلین این موضوع را بیان می‌کنند که به محض اینکه به خانه می‌رسم آنقدر خسته هستم که خوابم می‌برد.

انجام دادن حرکات کششی بینابین روز چه برای افراد شاغل و چه خانه دار می‌تواند در حکم زمین لرزه باشه که با تنش‌های کوچکی که ایجاد می‌کند سبب تخلیه کم کم انرژی زمین می‌شود و جلوی زلزله با ریش‌تر بالا را می‌گیرد چون دیگر انرژی زمین جمع نمی‌شود. انجام حرکات کششی موجب می‌شود خستگی، کرختی، سستی، بی‌حوصلگی و… به مرور از بدن تخلیه شود و در واقع آستانه خستگی را بیشتر می‌کند به مرور زمان که خود این دو عامل سبب می‌شوند زمانی که به خانه می‌رسیم همچنان شاداب باشیم و انرژی باقی زمان تا شب در بدنمان حفظ شود و خواب آسوده تری داشته باشیم.

حرکات کششی را اول صبح قبل از بلند شدن از تختخواب در‌‌ همان حالت درازکش انجام دهید که بدنتان از کسلی خواب خارج شود و روزتان را بسی‌تر پرانرژی و شاداب شروع کنید.

حتی اگر هنگامی که از خواب بیدار شدید دیرتان شده بود و باید سریع از جایتان بلند شده و حاضر می‌شدید و وقت انجام چندین حرکت کششی را نداشتید فقط و فقط یک حرکت کششی کوتاه انجام داده و بعد به کارتان برسید این روش باعث می‌شود همیشه به یاد تمرینات کششی اول صبح بمانید

این اهمیتی ندارد که چند تا حرکت و به چه تعداد انجام می‌دهید فقط این اهمیت دارد که برای خود پیشرفت در نظر بگیرید هم در تعداد و هم در تنوع حرکات

زمانی که سرکار هستید هر دوساعت و یا اگر می‌توانید هر یک ساعت به یکساعت از جایتان بلند شوید و کمی قدم بزنید و حرکات کششی انجام دهید مخصوصا افرادی که کارشان با پشت سیستم نشستن است و کارهای اداری انجام می‌دهند چون گذر زمان را متوجه نمی‌شوند زمان کار با سیستم بهتر است از یک آلارم جهت یادآوری برای تحرک و حرکت کششی استفاده کنند.

حرکات کششی را انجام دهید و خودتان شاهدی بر تغییر سطح انرژی و شادابی خود باشید و یه آخییییییییییییییییییش حسابی از ته دلتان بگویید.

شاید این مطالب را هم بپسندید