مرغ کبابی با طعم سبزیجات

غذایی سالم و لذیذ.

(برای ۸ نفر؛ هر نفر: ۹۰ گرم)

مواد لازم

۲ عدد مرغ کامل (هر کدام ۱ کیلو و ۷۵۰ گرم)

½ لیوان برگ جعفری (خردشده)

¼ لیوان تره (خردشده)

۲ قاشق غذاخوری آویشن تازه (خردشده)

۲ قاشق غذاخوری پونه تازه (خردشده)

۲ قاشق چای­خوری رزماری تازه (خردشده)

۲ قاشق چای­خوری روغن زیتون

¾ قاشق چای­خوری نمک

½ قاشق چای­خوری دانه فلفل سیاه (خردشده)

۲ لیوان آب

اسپری روغن

چند قاچ لیمو (اختیاری)

چند شاخه برگ پونه (اختیاری)

طرز تهیه:

۱) مرغ‌­ها را کاملا تمیز کرده و گردن­‌های آنها را هم جدا کنید. سپس آنها را زیر آب سرد بشویید و چربی­‌های اضافی را جدا کنید. هر مرغ را از سمت شکم روی تخته برش قرار دهید و از سمت کمر برش دهید. حالا مرغ را برگردانید و از سمت گردن شروع به فاصله انداختن بین پوست و گوشت کنید. مراقب باشید پوست از گوشت کامل جدا نشود.

۲) جعفری و ۷ ماده بعدی را با هم مخلوط کنید. این مخلوط را زیر پوست مرغ­‌ها و روی گوشت­‌ها بمالید. پوست را فشار بدهید. در انتهای پوست هر طرف سینه مرغ، شکاف کوچکی ایجاد کنید. سپس نوک ساق پاها را داخل این شکاف فرو کنید.

۳) برای پخت مرغ­‌ها، ماهی­تابه­ بزرگی را با فویل آلومینیومی بپوشانید و آب را داخلش بریزید. سپس ماهی­تابه را روی منقل برقی یا گازی قرار دهید و دورش را با زغال بپوشانید. حرارت را روی درجه متوسط قرار دهید. صفحه فلزی گریل منقل را با اسپری روغن چرب کنید و روی ماهی­تابه قرار دهید. سپس مرغ­‌ها را از سمت شکم روی صفحه بچینید. روی آنها را بپوشانید تا به مدت ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه بپزند. مرغ­‌ها را از روی صفحه گریل بردارید و روی صفحه برش قرار دهید. روی آنها را با فویل آلومینیومی بپوشانید. پس از ۵ دقیقه آنها را بیرون آورده و پوست­شان را جدا کنید و دور بریزید. این غذا را اگر دوست داشتید با قاچ­های لیمو و شاخه­‌های برگ پونه تزئین کرده و سرو کنید. نوش جان.

 در هر وعده غذایی

کالری: ۱۴۹

کالری به دست آمده از چربی: ۲۸%

چربی: ۴.۷ گرم

چربی اشباع­شده: ۱.۱ ­گرم

پروتئین: ۲۴.۵ گرم

کربوهیدرات: ۰.۸ گرم

فیبر: ۰.۲ گرم

کلسترول: ۷۹ میلی­گرم

آهن: ۱.۵ میلی­گرم

سدیم: ۳۰۸ میلی­گرم

کلسیم: ۳۰ میلی­گرم

شاید این مطالب را هم بپسندید