فریتر سیب زمینی و تره فرنگی

غذایی سالم و لذیذ.

(برای ۸ نفر؛ هر نفر: ۲ عدد فریتر و ½ ۱ قاشق غذاخوری سس)

مواد لازم

ماست طعم­دار:

½ ۱ لیوان ماست ساده (کم چرب)

½ قاشق چای­خوری سیر (ریز خردشده)

½ قاشق چای­خوری پوست لیمو (رنده شده)

¼ قاشق چای­خوری زیره

⅛ قاشق چای­خوری نمک

⅛ قاشق چای­خوری فلفل سیاه

فریتر:

اسپری روغن

۴ لیوان تره فرنگی (باریک حلقه شده)

۶ قاشق غذاخوری آب (تقسیم شود)

۱ قاشق چای­خوری نمک (تقسیم شود)

¾ قاشق چای­خوری فلفل سیاه (تقسیم شود)

۶۰۰ گرم سیب­زمینی (درشت رنده شده و بعد تفت داده شود)

۲ عدد تخم­مرغ

۲ عدد سفیده تخم­مرغ

۸ قاشق چای­خوری روغن کانولا (تقسیم شود)

طرز تهیه:

۱) برای تهیه ماست طعم­دار، ماست را روی پارچه آشپزخانه بریزید (یا روی کیسه­های مناسب برای ماست چکیده) و بگذارید قطر ماست شما به ¼ ۱ سانتیمتر برسد. سپس روی آنها را با چند پارچه دیگر بپوشانید و ۵ دقیقه به حال خود بگذارید. حالا ماست چکیده را با کاردک از روی پارچه بردارید و داخل کاسه بریزید. سپس ۵ ماده بعدی را هم اضافه کنید و هم بزنید. روی کاسه را بپوشانید و داخل یخچال قرار دهید.

۲) برای تهیه فریترها، ماهی­تابه بزرگی را روی حرارت متوسط رو به بالا قرار دهید. کف آن را با اسپری روغن چرب کنید. حالا تره فرنگی، ۲ قاشق غذاخوری آب، ¼ قاشق چای­خوری نمک و ¼ قاشق چای­خوری فلفل سیاه اضافه کنید و ۱۰ دقیقه تفت دهید. نوبت اضافه کردن ¼ لیوان آب باقیمانده به ماهی­تابه است تا تره فرنگی­ها به کف ماهی­تابه نچسبند. تره فرنگی­ها و سیب­زمینی­ها را داخل کاسه بزرگی بریزید. ½ قاشق چای­خوری نمک، ¼ قاشق چای­خوری فلفل سیاه، تخم­مرغ­ها و سفیده­های تخم­مرغ را داخل کاسه­ای بریزید و با همزن دستی هم بزنید. مخلوط سفیده تخم­مرغ را به مخلوط سیب­زمینی اضافه کنید و هم بزنید.

۳) ماهی­تابه بزرگی را روی حرارت متوسط رو به بالا قرار دهید و با اسپری روغن چرب کنید. حالا ۴ قاشق چای­خوری روغن اضافه کنید تا گرم شود. برای تهیه هر فریتر، ۳ قاشق غذاخوری از مخلوط سیب­زمینی را داخل ماهی­تابه بریزید. هر طرف آنها را ۳ دقیقه سرخ کنید (۸ عدد فریتر). همین فرایند را با بقیه روغن و مخلوط سیب­زمینی تکرار کنید. ¼ قاشق چا­ی­خوری نمک و ¼ قاشق چای­خوری فلفل سیاه را روی فریترها بریزید و با ماست طعم­دار سرو کنید. نوش جان.

 در هر وعده غذایی

کالری: ۲۰۰

کالری به دست آمده از چربی: ۲۸%

چربی: ۶.۲ گرم

چربی اشباع­شده: ۰.۸ ­گرم

پروتئین: ۷.۵ گرم

کربوهیدرات: ۳۰.۶ گرم

فیبر: ۲.۵ گرم

کلسترول: ۵۴ میلی­گرم

آهن: ۲.۱ میلی­گرم

سدیم: ۴۴۶ میلی­گرم

کلسیم: ۱۱۶ میلی­گرم

شاید این مطالب را هم بپسندید