چگونه در ایام تعطیل ورزش کنیم

همراه با ورزش در ایام تعطیلات، می‌توانید از اضافه وزن جلوگیری کرده و همچنین شما می‌توانید قند خون را مدیریت کنید.

برنامه ریزی در ایام تعطیل

این روز‌ها، می‌توانید زمانی را برای خرید کردن، انجام کارهای روزمره، و حضور در پارک بگذارید. به گفته انسیتو ملی سلامت، اکثر آمریکایی‌ها اضافه وزن پیدا کردند در طی تعطیلات، به خاطر مصرف کردن بیشتر از مواد غذایی و عدم فعالیت، حتی برخی در این روز‌ها اضافه وزنشان بسیار زیاد است. همراه با ورزش در ایام تعطیلات، می‌توانید از اضافه وزن جلوگیری کرده و همچنین شما می‌توانید قند خون را مدیریت کنید، شما می‌توانید به جای آنلاین خرید کردن از منزل خارج و به فروشگاه‌ها روید و خرید. این کار باعث سوزاندن کالری زیاد در شما می‌شود تا اینکه شما بنشینید و تلویزیون نگاه کنید. حتی قبل از اینکه شما خرید کنید می‌توانید پیاده روی کرده تا به فروشگاه برسید یا در پارکینگ که ماشین را پارک کردید بهتر است مقداری پیاده روی کنید. یک ایده جالب اینکه می‌توانید از کیسه‌ها و خرید‌هایی کرده‌اید به جای وزنه استفاده کنید. زمانی که شما این وسایل را حمل می‌کنید؛ کالری بیشتری را می‌سوزانید.

تمیز کردن پیاده رو

زمانی که شما جلوی خانه خود را تمیز می‌کنید در حال گرفتن فعالیتی نسبتا سخت می‌باشید این کار موجب سوزاندن حدود ۴۰۰ کالری در ساعت، بر اساس یک فرد ۱۵۰ پوندی می‌باشد. زمانی که شما برای تمیز کردن وسیله ایی را مثل بیل در دست می‌گیرید سوزاندن کالری افزایش پیدا می‌کند. سعی کنید در حین انجام کار ستون فقرات خود را صاف نگه دارید. به طور مثال پارو کردن برف تمرینی برای کل بدن محسوب می‌شود!

تمیز کردن خانه

ممکن است برای شما جالب باشد که شما هنگام تمیز کردن خانه (مانند رسیدن به کارهای خانه و یا جمع کردن اسباب بازی بچه‌ها) مشابه تمرینات ورزشی است. بنابراین، تعطیلات خود را با انجام دادن کارهای منزل پر کنید که ورزشی بسیار کامل محسوب می‌شود. جارو کردن خانه حدود ۲۴۰ کالری در ساعت می‌سوزاند. برای تمرین بهتردر کارهای منزل: شدت مختصری را می‌توانید در کارهای منزل از خود نشان دهید اکه موجب می‌شود ضربان قلب شما افزایش پیدا کند و شما از کالری سوزی بالاتری بهره‌مند شوید. حتی می‌توانید در منزل چند بار به بالا و پایین پله‌ها بروید. حرکت دادن مبلمان برای تمیز کردن فوق العاده می‌تواند به شما در امر کالری سوزی در منزل به شما کمک کند و حتی بیشتر از یک تمرین ورزشی. هنگامی که خانه خود را تمیز می‌کنید شما بسیار کالری سوزانده‌اید همانند یک برنامه پیاده روی!

اگر شما دارای سگ هستید، می‌توانید در ایام تعطیل حدود بیست دقیقه به منظور گشتن با سگتان ورزش کنید. اگر شما سگ ندارید، می‌توانید به منظور انجام دادن پیاده روی به حیات وحش بروید در روز تعطیل.

پخت پز در خانه

زمانی که شما به آشپزی می‌پردازید حدود ۱۴۰ کالری در ساعت می‌سوزانید، شما می‌توانید در یک روز تعطیل با پخت پز علاوه بر سرگرمی کالری سوزی هم انجام دهید. زمان انجام پختن نیز می‌توانید حرکات کششی نیز در آشپزخانه انجام دهید. در آشپزی به ویژه زمانی که شما از همزن استفاده می‌کنید از کالری زیادی استفاده می‌کنید، این همزن می‌تواند حکم یک دمبل را دستان شما داشته باشد.

در یک روز تعطیل می‌توانید یک بازی را که در زمان بچگی بازی می‌کردید با خانواده خود بازی کنید، همین امر می‌شود داشتن یک فعالیت بدنی مناسب در یک روز تعطیل. سعی کنید ورزشی را انتخاب کنید که از آن لذت می‌برید. مثلا اگر در ایام برفی هستید می‌توانید با خانوادهٔ خود به ساختن آدم برفی بپردازید.

شاید این مطالب را هم بپسندید