چرا تمرینات با وزنه مهم است

تمرینات قدرتی همراه با وزنه باعث سوزاندن کالری بیشتری می‌شود.

بسیاری از مردم دچار سوء تفاهم هستند در رابطه با هدف از بلند کردن وزنه،. یک دلیل بسیار قانع کننده‌تر برای ما وجود دارد در ارتباط با سلامت نگه داشتن بدنمان، عضلات قوی‌تر باعث سالم نگه داشتن بدن ما می‌باشند. بافت عضلانی سه برابر کالری بیشتر از چربی می‌سوزاند، حتی زمانی که شما در حال انجام فعالیتی کم تحرک مانندتماشای تلویزیون است. عضلات سوزاندن کالری در سراسر ساعات شبانه روز دارند – بله، حتی وقتی که در خواب هستید- در کل بیشترین سوزاندن کالری مربوط به بافت عضلانی است تا نسبت به دیگر بافت‌های بدن. به همین دلیل شما نیاز به نگه داشتن ساخت و حفظ عضلات دارید به ویژه زمانی که سن شما افزایش پیدا می‌کند.

عضلات در بدن شما به عنوان یک چربی سوز عمل می‌کنند زیا که میزان کالری بیشتری را می‌سوازنند.

این موضوع که با بالا رفتن سن انجام حرکات وزنه مناسب نیست و خیلی دیر شده است اصلا درست نیست. یک مطالعه جدید در ۱۲ هفته نشان داد که مردان و زنان از سن ۶۰ سالگی و بالا‌تر به طور متوسط چهار پوند به سادگی با بلند کردن وزنه سه روز در هفته، بدون تغییر در رژیم غذایی یا ورزش دیگر انجام داده‌اند بدن سالم‌تر و شاداب تری را داشته اند- شواهد بیشتری نشان داده است است که بلند کردن وزنه شما کمک می‌کند که در نبرد در زندگی پیروز شوید، به این معنی که شما کارهای روزمره‌تان را بهتر انجام داده و در مقابل رویداد‌ها قوی‌تر عمل می‌کنید، یادتان باشد با بلند کردن وزنه قرار نیست که شما قهرمان باشید بلکه قرار است که شما نیرو و بدن سالمی را داشته باشید..

چگونه برای وزنه بلند کردن شروع کنید؟ در ابتدا از وزنه‌های بسیار سبک استفاده کنید و هر روز صبح صرف ۱۰ دقیقه به منظور تقویت بخش‌های مختلف بدن حرکات ساده ایی را با وزنه‌هایتان انجام دهید و به صورت خیلی آرام می‌توانید از وزنه‌های سنگین‌تر زمانی که شما پیشرفت بیشتری داشتید استفاده کنید.

شاید این مطالب را هم بپسندید