شیرینی ذرت بوداده

دسری سالم و لذیذ.

(۲۴ عدد شیرینی؛ هر نفر: ۱ عدد)

(مدت زمان لازم برای تهیه: ۷۰ دقیقه)

مواد لازم

½ لیوان نارگیل (رنده شده)

¾ لیوان بادام (خردشده)

۸ لیوان ذرت بوداده (بدون نمک)

۲ لیوان جو پرک شده

½ لیوان کشمش

½ لیوان برگه زردآلو (باریک ورقه شده)

¾ لیوان عسل

¾ لیوان شکر قهوه­ای

¼ قاشق چای­خوری نمک

طرز تهیه:

۱) فر را روی دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کرده و گرم کنید.

۲) نارگیل­‌ها را کف سینی فر بریزید و پهن کنید. سینی را به مدت ۵ دقیقه داخل فر قرار دهید و در این مدت یک یا دو بار نارگیل­ها را هم بزنید. سپس نارگیل­‌ها را داخل کاسه­ای بریزید و کنار بگذارید تا خنک شوند. کف سینی فر را با دستمال تمیز کنید و این بار بادام­ها را کف سینی بریزید. این با سینی را به مدت ۵ تا ۷ دقیق داخل فر قرار دهید و در این مدت، یک یا دو بار هم بادام­ها را هم بزنید. سپس آنها را به کاسه نارگیل­ها اضافه کنید و کاسه را کنار بگذارید تا مخلوط شما خنک شود.

۳) کف قالب مستطیلی شکلی (۳۳ سانتیمتر در ۲۳ سانتیمتر) را با اسپری روغن چرب کنید. در کاسه بزرگی ذرت­های بوداده، جو پرک شده، مخلوط نارگیل و بادام، کشمش و برگه زردآلو را اضافه کرده و مخلوط کنید.

۴) ماهی­تابه کوچکی را روی حرارت پایین قرار دهید. عسل، شکر قهوه­ای و نمک را داخل کاسه کوچکی بریزید و مخلوط کنید. حالا این مخلوط را به ماهی­تابه اضافه کنید و بگذارید ۵ دقیقه بپزد تا شکر حل شود. در این مدت، مخلوط را دائم هم بزنید. حالا مخلوط عسل را به مخلوط ذرت بوداده اضافه کنید و تمام مواد را خوب مخلوط کنید تا مخلوط خمیری چسبناکی به دست بیاید. حالا مخلوط را داخل قالب بریزید و فشار دهید و صاف کنید. قالب را به مدت حداقل ۳۰ دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا شیرینی آماده شود. سپس شیرینی را برش دهید و سرو کنید. نوش جان.

 در هر وعده غذایی

کالری: ۱۲۸

چربی: ۳ گرم

چربی اشباع­شده: ۱ ­گرم

پروتئین: ۲ گرم

کربوهیدرات: ۲۶ گرم

فیبر: ۲ گرم

کلسترول: ۰.۰ میلی­گرم

سدیم: ۲۶ میلی­گرم

شاید این مطالب را هم بپسندید