خودتان را به صبحانه عادت دهید

خوردن یک صبحانه‌ی سالم انتخاب غذاهای سالم‌تر برای تمام روز را راحت‌تر می‌سازد.

روز خود را با قانون اول شروع کنید: صبحانه را در طول دو ساعت پس از بیدار شدن بخورید. در واقع، بر روی دو ساعت تاکید می‌شود – این زمان مطلقا حداکثر زمانی است که می توان قبل از خوردن صبحانه صبر کرد. بهتر است برای دستیابی به هدف خود به خوردن غذا در یک ساعت اول پس از بیدارشدن بیندیشید، تا اگر اتفاقات صبح از کنترل شما خارج شد یک ساعت اضافه مهلت داشته باشید.

تحقیقات دانشگاه هاروارد خوردن صبحانه را با میزان پایین‌تر چاقی و مقاومت به انسولین مرتبط می‌داند. و بر اساس سازمان ثبت ملی کنترل وزن، که صحبت‌های افراد رژیم‌گیرنده‌ی موفق را ثبت می‌کند، تعداد قابل توجه ۷۸ درصدی می‌گویند که هر روز صبحانه می‌خورند، درحالیکه تنها میزان بسیار اندک ۴ درصدی می‌گویند که هرگز صبحانه نمی‌خورند.

اینکه روز خود را با کمی غذاخوردن شروع کنید ایده‌ی خوبی است حتی اگر دیابت نیز نداشته باشید یا نیازی به کاهش وزن نباشد. واضح‌ترین دلیل این است که بدن شما پس از اینکه ساعت‌ها تغذیه نشده است نیاز به سوخت دارد، و خوردن صبحانه باک شما را پر می‌کند تا پرانرژی‌تر و هوشیارتر باشید. اما این تمام ماجرا نیست. وارد کردن صبحانه به سیستم شما، کوره‌ی کالری‌سوزی شما را راه می‌اندازد و به سوزاندن آن در طول صبح ادامه می‌دهد. درغیراینصورت، سرعت سوزاندن “پایین” می‌ماند زیرا زمانی که شما می خوابید بدنتان سرعت سوزاندن نرژی را به منظور ذخیره‌ی انرژی کاهش می‌دهد. خوردن صبحانه به شما اجازه می‌دهد ترموستات را بالا ببرید تا کالری مربوط به وعده‌ی صبحانه را بسوزانید (به فرض اینکه مقدار آن معقولانه باشد)، و زغال‌سنگ‌ها داغ می‌مانند تا شما بتوانید چربی ذخیره‌شده را بسوزانید.

به نظر می‌رسد خوردن یک صبحانه‌ی سالم – به خصوص صبحانه‌ای که شامل غلات کامل مانند گندم و غله‌ی سبوس‌دار باشد- انتخاب غذاهای سالم‌تر در طول روز را نیز راحت‌تر سازد. تحقیقات نشان می‌دهد که افرادی که صبحانه می‌خورند بهتر می‌توانند در مقابل خوردن غذاهای پرچربی و پرکالری مقاومت کنند. آیا به نشانه‌های بیشتری نیاز دارید؟ به این یکی فکر کنید: در یک مطالعه در دانشگاه وندربیلت در ناشویل، زنان دارای اضافه وزن که معمولا صبححانه را حذف می‌کردند شروع به خوردن صبحانه کردند و پس از سه ماه، به طور متوسط ۴ پوند (هر پوند معادل ۴۵۳ گرم است) بیشتر از زنانی که در گروه دیگر قرار داشتند و صبحانه نمی‌خوردند وزن کم کردند.

 

شاید این مطالب را هم بپسندید