حرکت پرش قورباغه

عضلات اصلی:   چهارسر، باسن، تاکنند کپل

عضلات فرعی:  ساق‌ پا، پشت ران، بخش داخلی ران

تجهیزات ورزشی: نیازی به وسیله ورزشی ندارد.

نحوه انجام ورزش پرش قورباغه

۱) به عقب چمپاتمه بزنید، در حالی که پا‌ها با فاصله از هم قرار داند و انگشتان پا با زاویه به سمت خارج باشند.

۲) به جلو و رو به بالا بپرید و بر روی انگشتان پا فرود بیایید و اسکوآت را انجام بدهید.

۳) به عقب بپرید و در موقعیت اولیه قرار بگیرید.

۴) حرکت را مرتب به سمت جلو و عقب تکرار کنید تا این ست ورزشی به پایان برسد.

شکل صحیح بدن و الگوی تنفس

صورت، رو به جلو باشد. هسته بدن را نیز در حرکت مشارکت بدهید. شانه‌ها رو به عقب باشند. زانو‌ها باید هم‌جهت با بخش پایینی پا باشند. به آرامی و تا جایی که می‌توانید به پایین رفته و اسکوات را انجام بدهید اما مراقب باشد که زانو‌ها، جلو‌تر از انگشتان پا قرار نگیرند. بر روی پاشنه پا‌ها بنشینید و وقتی که می‌پرید، دست‌های شما در عقب باشند. به نرمی بر روی انگشتان پا فرود بیایید و وقتی که اسکوآت را انجام می‌دهید، عمل بازدم را انجام بدهید.

فواید این ورزش

پرش قورباغه، یک ورزش پلی‌متریک است. هدف از انجام اینگونه تمرینات، افزایش توده عضلانی و نیز دستیابی به سرعت، سفتی و قدرت عضلانی است. ورزش‌های پلی‌متریک، ضربان قلب را بالا برده و به افزایش ظرفیت هوازی و استقامت عضلانی شما کمک می‌کنند. این ورزش‌ها، علاوه بر اینکه به کالری‌سوزی در طول فعالیت ورزشی، کمک می‌کنند، در زمان پس از ورزش هم اثرات خود را همچنان برجای می‌گذارند. این یعنی اینکه شما در طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از ورزش هم، همچنان در حال سوزاندن کالری بیشتر خواهید بود.

نمایش

تعداد دفعات و تکرار این ورزش

قبل از اینکه ورزش پرش قورباغه را انجام بدهید، انجام ورزش اسکوآت با وزن بدن و ورزش اسکوآت پرشی را تمرین نمایید. وقتی که شیوه صحیح کار را فراگرفتید، با انجام پرش قورباغه به تعداد ۱۰ تا ۱۵ مرتبه یا ست‌های ۳۰ ثانیه‌ای شروع کنید. این ورزش را با ورزش‌های دیگر مثل ورزش بارپی ترکیب کنید تا کل بدن را به فعالیت وادار کنید.

شاید این مطالب را هم بپسندید