حرکت لگد به باسن

عضلات اصلی:  پشت ران، باسن

عضلات فرعی: شکم، پا، بازو، کمر

تجهیزات ورزشی: نیازی به وسیله ورزشی ندارد.

نحوه انجام ورزش لگد به باسن

۱) صاف بایستید و پاها را به اندازه عرض شانه از هم باز کنید. صورت رو به جلو باشد.

۲) با پاهای خود طوری از پشت با بالا لگد بزنید که پاشنه پاهای شما با عضلات باسن تماس پیدا کنند. همزمان، دست‌های خود را نیز به بالا و پایین پمپ کنید و حرکت بدهید.

۳) حرکت را آنقدر تکرار کنید تا ست ورزشی،‌ تکمیل شود.

شکل صحیح بدن و الگوی تنفس

وقتی که ورزش لگد به باسن را انجام می‌دهید، به خاطر داشته باشید که شانه‌ها را در عقب نگه داشته و عضلات شکم را سفت کنید و سینه را به جلو بدهید و نیز به آرامی بر روی پنجه پاها فرود بیایید. دست‌ها باید در نزدیکی بالاتنه باشند و آرنج‌ها با زاویه ۹۰ درجه خم شوند. وقتی که به عقب، لگد می‌زنید، نفس خود را بیرون بدهید و سرعت خود را به شکل یکنواخت و ثابت نگه دارید. دست‌ها را به صورت هماهنگ با پای مخالف، پمپ کرده و تکان بدهید.

فواید این ورزش

ورزش لگد به باسن، یک ورزش فوق‌العاده قلبی – عروقی است که بدن را گرم می‌کند و ضربان قلب را بالا نگه می‌دارد و به شما در سوزاندن مقداری کالری، کمک می‌کند. این ورزش گرم‌کننده، برای پاها بسیار مناسب است زیرا عضلات پشت ران را تقویت نموده و به جلوگیری از آسیب‌های ورزشی، کمک می‌کند.

نمایش

تعداد دفعات و تکرار این ورزش

حرکت را تا زمانی که در انجام دادن آن، مهارت کسب کنید، به آرامی انجام بدهید و با پای خود تا جایی که می‌توانید به بالا لگد بزنید. وقتی که توانستید شکل صحیح بدن را به خوبی حفظ کنید، سرعت را بالا برده و حرکت را در ۲ یا ۳ ست و هر ست به مدت ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه انجام بدهید.

شاید این مطالب را هم بپسندید