حرکت پرس دمبل به بالا

عضلات اصلی:  شانه

عضلات فرعی: بازو، بخش بالایی کمر

تجهیزات ورزشی: یک جفت دمبل

نحوه انجام ورزش پرس دمبل به بالا

۱) بایستید و پاها را به اندازه عرض شانه از هم باز کنید و یک جفت دمبل را در جلوی خود نگه دارید. آرنج‌ها باید به پایین اشاره داشته باشند و کف دست‌ها رو به یکدیگر باشند.

۲) دست‌ها را دراز کرده و دمبل‌ها را به بالای سر ببرید.

۳) آرنج‌ها را خم کرده و وزنه‌ها را به آرامی به پایین و نقطه شروع بازگردانید.

۴) حرکت را تا پایان این ست ورزشی تکرار کنید.

شکل صحیح بدن و الگوی تنفس

در هنگام انجام این ورزش، پاشنه پاها را صاف، زانو را خمیده، سینه را رو به جلو و شانه‌ها رو را به عقب نگه دارید. وقتی که دمبل‌ها را به بالای سر می‌برید، نفس را به بیرون بدهید و حالت طبیعی کمر را حفظ کنید. آرنج‌ها را نزدیک بدن نگه دارید.

فواید این ورزش

ورزش پرس دمبل به بالا، یک ورزش فوق‌العاده برای تقویت و شکل‌دهی به شانه‌ها، بهبود دامنه حرکت و کاهش خطر آسیب است. اگر می‌خواهید عضلات متعددی را به طور همزمان به کار گرفته و یک ورزش بسیار خوب هوازی انجام بدهید، این ورزش را با ورزش اسکوآت با وزن خود بدن ترکیب نموده و ورزش رانش دمبل به بالا را به جای این ورزش، انجام بدهید.

نمایش

تعداد دفعات و تکرار این ورزش                                                                      

با ۲ یا ۳ ست، تعداد ۸ تا ۱۲ مرتبه حرکت در هر ست، شروع کرده و وزنه‌های مورد استفاده را برحسب میزان آمادگی و توان خود انتخاب کنید. شما باید با آخرین مرتبه‌ای که این حرکت را انجام می‌دهید، احساس خستگی کنید. اگر احساس خستگی نمی‌کنید، بدین معنی است که وزنه انتخابی شما، بیش از حد سبک است و اگر انجام ۱۲ مرتبه حرکت برای‌تان غیرممکن است، بدین معنی می‌باشد که وزنه، بیش از حد سنگین می‌باشد.

شاید این مطالب را هم بپسندید