حرکت فیگور ۸ اسکوآت

عضلات اصلی:  باسن، چهارسر، پشت ران

عضلات فرعی:  پا، هسته بدن، شانه، بازو

تجهیزات ورزشی: دمبل، کتل‌بل

نحوه انجام ورزش فیگور ۸ اسکوآت

۱) بایستید و پاها را کمی بیشتر از عرض شانه از هم باز کنید. انگشتان پاها کمی به سمت بیرون باشند. دمبل یا کتبل‌بل را در دست راست خود نگه دارید.

۲) اسکوآت را انجام داده و دمبل را به بین پاهای خود بیاورید و آن را از زیر ران چپ به دست چپ بدهید.

۳) بایستید و دمبل را به جلوی خود بیاورید.

۴) اسکوآت را انجام داده و دمبل را به بین پاهای خود برده و آن را از زیر ران راست به دست راست بدهید.

۵) مرتب دمبل را دست به دست کنید تا این ست ورزشی به پایان برسد.

شکل صحیح بدن و الگوی تنفس

هسته بدن خود را سفت کنید. قسمت پایینی پا (مچ و انگشتان) و زانوها در یک جهت قرار داشته باشند. کمر را در حالت طبیعی و در یک راستا نگه دارید. وقتی که اسکوآت را انجام می‌دهید، نفس را به داخل بکشید. حرکت باید آرام و کنترل‌شده باشد. وقتی که می‌ایستید، عمل بازدم را انجام بدهید.

فواید این ورزش

این ورزش، عضلات باسن و ران‌ها را هدف قرار داده و به افزایش قدرت پایین‌تنه و استقامت این بخش، کمک می‌کند. همچنین، بر روی هسته بدن، پاها، شانه‌ها و بازوها، کار می‌کند و ظرفیت هوازی را به شکل قابل توجهی افزایش می‌دهد.

نمایش

تعداد دفعات و تکرار این ورزش

ابتدا ورزش اسکوآت انبری را انجام بدهید و وقتی که توانستید، شکل صحیح این حرکت را به راحتی رعایت کنید، به سراغ انجام حرکت پیشرفته‌تر، که همان ورزش فیگور ۸ اسکوآت است، بروید. این ورزش را در ۲ یا ۳ ست، هر ست به مدت ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه انجام بدهید. برای اینکه ورزش‌‌های مخصوص کل بدن را تکمیل کنید، ورزش لمس و جهش، ورزش لانژ تعظیم و لگد به طرفین با بالا بردن دمبل و ورزش پلانک و لگد دست به عقب به صورت صاف، را  نیز به ورزش خود اضافه کنید.

شاید این مطالب را هم بپسندید