انتخاب وسایل ورزشی برای خانه

اگر شما هم مانند بسیاری از افراد فکر می‌کنید که برای بدست آوردن تناسب اندام در خانه، احتیاج دارید هزینه زیادی را صرف وسایلی مانند تردمیل یا دوچرخه ثابت بکنید، سخت در اشتباهید. شما به راحتی می‌توانید با صرف هزینه بسیار کمی، سلامت و تناسب اندام خود را با ورزش در خانه تضمین کنید. تنها چیزی که نیاز دارید اندکی اراده و برنامه‌ریزی است!

این نکات را هنگام خرید وسایل ورزشی به یاد داشته باشید:
به صورت واقع‌بینانه فکر کنید که چقدر از این وسیله استفاده خواهید کرد؟ انتظار دارید بعد از سه، شش و نه ماه در چه سطحی از تناسب اندام باشید؟ آیا این وسیله نیاز شما را در رسیدن به سطح تناسب اندام مورد انتظارتان برطرف می‌کند؟ آیا از تمرین با این وسیله لذت خواهید برد و یا زود خسته خواهید شد؟ و البته این که چقدر می‌خواهید هزینه کنید.

ما به شما توصیه می‌کنیم از وسایل کاربردی و ارزان قیمتی مانند طناب پرش، میله بارفیکس و چند وزنه استفاده کنید. حتی می‌توانید روی وسایل خانه مانند میز و صندلی و حتی پله هم حساب کنید!

پس ملاحظه می‌کنید که حتی با هزینه بسیار کم هم می‌توانید در خانه ورزش کنید که این نوع ورزش در خانه نسبت به ورزش کردن در باشگاه فواید دیگری به جز صرفه جویی اقتصادی نیز دارد. از جمله این که:

وقت خود را در رفت وآمد و به خصوص در شهرهای بزرگ در ترافیک به هدر نمی‌دهید.

هنگامی ‌که افراد دیگر از وسایل باشگاه استفاده می‌کنند باید منتظر بمانید ولی در خانه این‌طور نیست.

می‌توانید طبق برنامه خود و هر وقت دوست دارید، حتی صبح زود یا آخر شب ورزش کنید.

مجبور نیستید فرزندان خود را برای مراقبت به فرد دیگری بسپارید، وقتی در خانه باشید آنها را به راحتی تحت نظر می‌گیرید.

هنگامی که در خانه از کنار وسایل ورزشی رد می‌شوید، برای ورزش کردن انگیزه پیدا می‌کنید.

و مهمتر از همه این که در خانه می‌توانید با بقیه اعضای خانواده به ورزش بپردازید.

 

شاید این مطالب را هم بپسندید