از ورزش کردن لذّت ببرید

شما می‌دانید که باید ورزش کنید چرا که ورزش برای بدن شما مفید و لازم است. اما بیشتر ترجیح می‌دهید که پس از سپری کردن یک روز سخت کاری فوراً به خانه روید و جلوی تلویزیون دراز بکشید.

آیا می‌دانید چرا همیشه از ورزش کردن فرار می‌کنید؟

همۀ ما این توانایی را داریم که از انجام ورزش لذت ببریم. قهرمانان ورزشی به طور مادرزادی ورزشکار نیستند بلکه با تمرین و تکرار ورزش را به صورت یک تفریح انجام می‌دهند.

به دنبال ورزشی باشید که برای شما لذت‌بخش است. اگر از انجام کاری لذت ببرید سریع‌تر به آن عادت کرده و ادامه می‌دهید.

ورزش را به عنوان یک تفریح دنبال کنید.

دو راه جهت افزایش لذت از ورزش کردن وجود دارد:

۱) یکنواختی امور و فعالیتها را به حداقل رسانده و عامل تنوع و لذت را افزایش دهید.
۲) در‌ حین ورزش دائماً نگران ضربان قلب و خستگی احتمالی نباشید.

مؤلف کتاب “هنر ساده زیستن” که در ضمن مربی برنامه‌های ورزشی است؛ در کتاب خود اظهار می‌دارد: “مانند بچه‌ها عمل کنید و در جستجوی آنچه دوست دارید، باشید. ورزش بیشتر یک تفریح است تا فعالیت. با ورزش می‌توانید استرس‌ها و فشارهای روانی خود را کاهش دهید.”

اگر چیزی را دوست نداشته باشید پس از مدتی از آن خسته شده و آن را کنار می‌گذارید. بنابراین علایق خود را در نظر بگیرید و با توجه به آن تصمیم بگیرید.

اگر شما فردی اجتماعی هستید می‌توانید ورزشهایی مثل والیبال، بسکتبال، فوتبال و سایر فعالیت‌های گروهی را انتخاب کنید و یا اگر تنهایی را دوست دارید می‌توانید اسکیت، کوهنوردی، پیاده‌روی، دوچرخه‌‌سواری و … را تجربه کنید.

توان خود را امتحان کنید: به یاد داشته باشید که حتی ورزشکاران هم خسته می‌شوند. خود را با دیگران مقایسه نکنید. از شکست نهراسید و به بازی فکر کنید.

برخی افراد در حین ورزش دائماً نگران وضعیت جسمانی و ناتوانی‌های خود هستند و همین امر عامل اصلی عدم موفقیت آنهاست. هنگامی که راکت تنیس را به دست می‌گیرید، باید وزش باد را بر شانه‌‌هایتان احساس کنید و لذت ببرید.

خلاصه به جای تمرکز بر شدت و قدرت فعالیت ورزشی، آن را به دید یک سرگرمی لذت‌بخش بنگرید.

 

شاید این مطالب را هم بپسندید