یک ورزش جدید امتحان کنید

دانشمندان آلمانی افرادی را که در سنین ۲۶ تا ۷۰ سال بودند به مدت ۱۰ سال که شروع به ورزش کردند (۳۰ دقیقه، ۵ روز در هفته) را مورد مطالعه قرار دادند و دریافتند که این افراد همانند کسانی که در طول عمرشان فعال بودند مزایای مشابهی را کسب کردند؛ مانند: سلامت عمومی خوب، درد بدنی کمتر و مهارت‌های اجتماعی بهتر.

توجه به تعریق

اگر اختلاف وزنتان قبل و پس از ورزش ۲ درصد باشد، عملکرد ورزشیتان در معرض خطر است. هر کیلو گرم کاهش وزن برابر است با نیم لیتر کاهش آب بدن. افزایش بیش از ۲ درصد منجر به بالا رفتن ضربان قلب و دمای بدن می‌شود. اگر خیلی عرق می‌کنید مطمین شوید که در طول روز آب کافی به بدنتان می‌رسانید. اضافه کردن کمی نمک به رژیمتان به نگه داشتن بهتر آب بدن کمک می‌کند. به نوشیدنی پس از ورزش هم (مانند آب نارگیل) توجه داشته باشید.

لباس پوشیدن

شکم شما قابلیت بزرگ شدن به اندازهٔ شش توپ بیس بال را دارد که همین امر بیش از حد خوردن را آسان می‌کند!! بار دیگر که به مهمانی می‌روید یک جین تنگ، یک لباس کوتاه و یا کاملاً سایز بدنتان بپوشید. این کار‌ها بهترین روش برای جلوگیری از افزایش سایز شکمتان می‌شود. زمانی که حواستان به لباستان است و یک دستتان کیف و نوشیدنی است نمی‌توانید به راحتی با دست دیگر پنیر ناچو تنوری بخورید.

بهانه ممنوع

مراقبت از خانواده، از کارتان، از روابطتان و در ‌‌نهایت خودتان، کنار گذاشتن باشگاه را ساده می‌کند. احساس گناه دربارهٔ آن را‌‌ رها کنید و شروع به بالا بردن ضربان قلب و سوزاندن چربی‌ها کنید. چیزهای ساده مانند استفاده از پله به جای آسانسور، استفاده از برنامه‌های (اپلیکیشن)   ورزشی و تغذیه‌ای تفاوت قابل ملاحظه‌ای بوجود می‌آورد.

زود‌تر ورزش کنید، بهتر بخوابید

تعریق حین فعالیت نزدیک به زمان خواب باعث اختلال در خواب می‌شود؛ زیرا ورزش هوازی باعث افزایش جریان خون و منجر به افزایش انرژی می‌شود که بدن به راحتی نمی‌تواند وارد مرحلهٔ استراحت شود. بهتر است در ابتدای عصر فعالیت خود را انجام دهید تا بدن فرصت کافی برای ریکاوری و خواب راحتی داشته باشید.

شاید این مطالب را هم بپسندید