نمایشگر ضربان قلب

تعریف نمایشگر ضربان قلب:

نمایشگر ضربان قلب دستگاهی است که شما می‌پوشید که ضربان قلب شما را نمایش و اندازه می‌گیرد. این دستگاه هر تپش قلبتان را تشخیص می‌دهد و می‌شمارد و تعداد ضربان قلب را در هر دقیقه نمایش می‌دهد. نمایشگرهای ضربان قلب شخصی، برای اندازه گیری شدت ورزش مورد استفاده قرار می‌گیرند.

همچنین شناخته شده بعنوان: اچ آر‌ام، نمایشگر قطبی، نمایشگر قلبی

مانیتور ضربان قلب می‌تواند بطور مداوم ضربان قلب را دنبال و ضبط کند، در مقایسه با مانیتورهای دیگری که فقط یک نقطه را نشان می‌دهند.

این دستگاه باعث می‌شود که ورزشکاران برای گرفتن نبض و تعیین شدت ورزششان، استپ نکنند. بعضی از مدل‌ها دارای شاخصی هستند که نشان می‌دهند چه ورزشی در محدوده ضربان قلب مناسب و برگزیده انجام دهند، و زمانی که بالا‌تر یا پایین‌تر از آن محدوده فعالیت کنند، هوشدار می‌دهد. همچنین اجازه می‌دهد که ورزشکارتمرینش را برای ماندن در ضربان قلب هدف، با کاهش یا افزایش سرعت، و تغییر شیب و مسافت تنظیم کند.

– استفاده از نمایشگر ضربان قلب

– قبل از خرید نمایشگر ضربان قلب

بسیاری از این نمایشگر‌ها ضربان قلب تمرینی را برا نمودار مقایسه‌ای با زمان، سرعت، بلندی و جنبه‌های دیگر اندازه گیری شده در طول تمرین، ذخیره می‌کند و نمایش می‌دهد.

زمان در محدوده ضربان قلب متفاوت ممکن است نشاندهنده پایان تمرین باشد. نمایشگرهای ضربان قلب سده‌تر ممکن است فقط میانگین ضربان قلب تمرینی را در هر جلسه نشان دهند.

طرح نمایشگر ضربان قلب

موسس شرکت پلار، نمایشگرهای ضربان قلب شخصی بدون سیم را در سال ۱۹۷۷ در فنلاند اختراع کرد. شرکت او ابزاری در محبوبیت آن برای ورزشکاران در سراسر جهان بود.

نمایشگرهای ضربان قلب بدون سیم‌ای کی جی از یک تسمه به دور قفسه سینه استفاده می‌کند که دارای سنسورهای الکتریکی هستند که می‌توانند فعالیت‌های الکتریکی قلب را به عنوان هر تپش تشخیص دهند. سپس این دیتا‌ها را به گیرنده‌های عملیاتی انتقال می‌دهد که این سیگنال‌ها را بعنوان هر تپش در دقیقه نشان می‌دهند.

– تسمه‌های قفسه سینه می‌توانند از پلاستیک، الاستیک و یا پارپه ساخته شده باشند با سنسورهایی که در آنجاسازی شده باشند. این سنسور‌ها می‌توانند به جای تسمه در سوتین‌ها یا تیشرت‌های ورزشی جاسازی شوند. سنسورهای اصلی برای خوانده شدن دقیق نیاز دارند که با پوست بدن در ارتباط باشند.

سیگنال‌های اصلی بوسیله امواج رادیویی به گیرنده‌ها ارسال می‌شوند. تکنولوژی برای ارسال آن از طریق آ تی ان یا بلوتوث توسعه یافته است. این، دستگاه‌هایی مانند تلفن همراه و سایر تلفن‌ها را به استفاده از برنامه برای دریافت اطلاعات از گیرنده‌های نمایشگر ضربان قلب، قادر می‌سازد.

– گیرنده می‌تواند یک صفحه نمایش دیده‌بان، یک دستگاه پوشیدنی، باند تناسب اندام، صفحه نمایش نصب شده برای دوچرخه، کنسول در تردمیل و دستگاه‌های دیگر قلبی، و یا برنامه‌های تلفن همراه باشد.

محدوده ضربان قلب تمرینی با نمایشگر ضربان قلب

راه رونده، دونده یا دوچرخه سوار برای رسیدن به شدت تمرینی که می‌خواهند در آن محدوده ضربان قلب بمانند، از نمایشگر ضربان قلب استفاده می‌کنند. مدل‌های مختلف عملکردهای دیگری مثل کرونوم‌تر، زمان روز، تمرینات از پیش تنظیم شده و مقدار کالری سوخته شده دارند.

کشف ضربان قلب ال‌ای دی، نمایشگر ضربان بدون تسمه

دستگاه‌های پوشیدنی درحال توسعه هستند که در آن از لامپ‌های ال‌ای دی برای تشخیص جریان خون و تعداد ضربان قلب در هر دقیقه استفاده می‌شود.

گروه‌های تناسب اندام مثل فیت بیت شارژ و یا ساعت‌های هوشمند مثل اپل واچ، از لامپ‌های ال‌ای دی برای خواندن ضربان قلب بطور مداوم در طول تمرین و یا درخواست‌های دیگر در طول روز استفاده می‌کنند. برخی کار‌شناسان می‌گویند که این تکنولوژی هنوز به خوانش دقیق خیلی جوان بود، و آن را موضوع یک طرح دعوی در دادگاه در برابر فیت بیت است.

شاید این مطالب را هم بپسندید