مرغ با سس عسل

غذایی سالم و لذیذ.

(برای ۴ نفر؛ هر نفر: ۱۲۰ گرم مرغ و ۴ قاشق چای­خوری سس)

مواد لازم

مرغ:

۱ عدد مرغ کامل کوچک (۱ کیلو و ۵۰۰ گرم)

۱ قاشق غذاخوری پاپریکا

۲ قاشق چای­خوری فلفل لیمویی

½ قاشق چای­خوری پودر سیر

¼ قاشق چای­خوری فلفل سیاه

⅛ قاشق چای­خوری نمک

اسپری روغن

سس:

½ لیوان سس کچاپ

¼ لیوان آب لیموی تازه

۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب

۲ قاشق غذاخوری عسل

½ قاشق چای­خوری پودر سیر

¼ قاشق چای­خوری نمک

طرز تهیه:

۱) برای آماده کردن مرغ، گردن و چربی­های اضافه آن را جدا کنید و دور بیاندازید. مرغ را با آب سرد شسته و خشک کنید. مرغ را از سمت کمر برش دهید و باز کنید. سپس مرغ را برگردانید و از قسمت گردن، انگشت­هایتان را زیر پوست ران­ها و سینه فرو ببرید و از گوشت جدا کنید.

۲) پاپریکا و ۴ ماده بعدی را در کاسه کوچکی بریزید و مخلوط کنید. حالا این مخلوط را روی گوشت سینه و ران­ها بمالید. سپس پوست را روی گوشت فشار دهید. بخش پایینی پوست هر طرف سینه را حدود ۲ سانتیمتر برش دهید و نوک پاها را داخلش فرو کنید.

۳) برای پخت غیرمستقیم گریل در اجاق گاز، سینی گریل را با فویل آلومینیومی بپوشانید و داخل بخش گریل اجاق گاز قرار دهید. سپس داخل سینی آب بریزید. چند تکه زغال دور سینی بچینید. درجه حرارت را روی متوسط قرار دهید. صفحه فلزی را با اسپری روغن چرب کنید و روی سینی بگذارید. سپس مرغ را از سمت سینه روی صفحه قرار دهید و اجازه دهید ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه بپزد. مرغ را بیرون بیاورید و داخل بشقاب بزرگی بگذارید و رویش را با فویل بپوشانید. مرغ را ۵ دقیقه به حال خودش بگذارید.

۴) برای تهیه سس، کچاپ و بقیه مواد را داخل قابلمه کوچکی بریزید. حالا سس را روی درجه حرارت متوسط رو به پایین قرار دهید و بگذارید ۱۵ دقیقه به آرامی بپزد. سس را دائم هم بزنید. پوست مرغ را جدا کنید و ⅓ لیوان از سس را روی مرغ بمالید. بقیه سس را با مرغ سرو کنید. نوش جان.

 در هر وعده غذایی

کالری: ۲۶۵

کالری به دست آمده از چربی: ۲۶%

چربی: ۷.۸ گرم

چربی اشباع شده: ۲.۱ گرم

پروتئین: ۲۹.۳ گرم

کربوهیدرات: ۲۰.۳ گرم

فیبر: ۱ گرم

کلسترول: ۸۵ میلی­گرم

آهن: ۲.۲ میلی­گرم

سدیم: ۶۵۰ میلی­گرم

کلسیم: ۲۷ میلی­گرم

شاید این مطالب را هم بپسندید