۱۶ روش برای از دست دادن وزن در پیاده روی

پیاده روی یکی از محبوب‌ترین ورزش هاست. به راحتی می‌توان پیاده روی را از حالت یکنواختی و کسل کننده خارج کرد. می‌توانید با این راه کارهای جدید به کاهش وزن خود در حین پیاده روی کمک کنید.

۱) ملاقات‌هایتان را در پیاده روی تنظیم کنید

به جای رانندگی کردن می‌توانید با همسر، فرزندان و دوستانتان به بازار یا برخی از مکان‌های حومه شهر بروید و پیاده روی کنید و یا وقتی که در ماشین هستید تا رسیدن به مقصد زود‌تر تصمیم به پارک کردن ماشین بکنید و مسیری را پیاده روی کنید تا رسیدن به مقصد.

۲) انجام دادن کارهیتان در پیاده روی

به جای اینکه صرفا پیاده روی کنید برای تناسب اندام و کاهش وزن، در هفته یک یا دو بار برای انجام کار‌هایتان، پیاده روی کنید. مثل پیاده روی کنید. دمثل پیاده روی تا سوپرمارکت، اداره پست، سالن ناخن. می‌توانید با انجام پیاده روی این کار‌هایتان را بدون استرس انجام دهید.

۳) پیاده روی معکوس

ما همیشه دوست داریم مسائلی را انجام دهیم که به آن‌ها عادت کرده‌ایم و کلا به آن‌ها تمایل بیشتری داریم گاهی می‌شود این عادت‌ها را شکست. به طور مثال به جای پیاده روی به صورت عادی در جهت دیگر پیاده روی کنید. می‌توانید گاهی به سمت عقب عقب بروید و گاهی نیز به سمت چپ و راست بروید. این عمل نه تنها پیاده روی را از حالت یکنواختی خارج می‌کند، بلکه کمک می‌کند به شما که هر مسئله ایی را از زوایای تازه انجام دهید. به این مسئله فکر کنید که خیلی از مسایل را از زوایای جدید امتحان نکردید.

۴) پیاده روی با رییس خود

زمانی که شما نیاز دارید که در کنار رییستان بنشینید پیشنهاد می‌شود که به جای نشستن در اتاق که ممکن است شما احساس ترس کنید، بهتر است که به پیاده روی بروید و می‌توانید به رییستان این پیشنهاد را بدهید که با هم به این کار بپردازید.

۵) پیاده روی در روز بارانی

در اولین نشانه‌های باران، بسیاری از مردم به خواب زمستانی می‌روند، اما می‌توان از این فرصت استفاده کرد و به پیاده روی پرداخت، پیاده روی در روز بارانی بسیار آرامشبخش و هیجان انگیز است.

۶) پیاده روی به هنگام عصبانیت

هنگامی که مسئله ایی شما را عصبانی می‌کند، شما به دنبال تخلیه عصبانیت خود هستید تا احساس بهتری را به دست بیاورید. در این هنگام می‌توانید به پیاده روی بپردازید. پیاده روی باعث می‌شود که آدرنالین خون شما سریع‌تر بالا رود که این امر باعث می‌شود شما احساس بهتری را داشته باشید. در حین حال شما برخی از هورمون‌های استرس را با پیاده روی نابود می‌کنید.

۷) ازدواج بهتر در پیاده روی

آیا نگران این مسئله هستید که شما و همسرتان کم با یکدیگر صحبت می‌کنید، قدم زدن و پیاده روی می‌تواند به این موضوع کمک کند. شما می‌توانید در پیاده روی قدم زنان با همسرتان صحبت کنید. در کل پیاده روی و ورزش باعث می‌شود که با روی باز با دیگران مواجه شوید.

۸) رابطه جنسی بهتر به کمک پیاده روی

ورزش و پیاده روی کمک می‌کند که بدن شما از لحاظ هورمونی حالت طبیعی خود را داشته باشد و همواره میل جنسی را در شما افزایش می‌دهد. ورزش باعث می‌شود که به بدن خود توجه کنید و احساس بهتری را نسبت به تانسب اندام خود داشته باشید.

۹) پیاده روی مجازی

مطالعات نشان می‌دهد که شما در واقع می‌توانید فیبرهای عضلانی را در انجام یک فعالیت ورزشی یا پیاده روی تصور کنید. این روش‌‌ همان روشی است ست که بازیکنان بسکتبال اکثر از آن استفاده می‌کنند در خصوص پرتاب‌هایشان. به این روش تمرین ذهنی می‌گویند.

۱۰) پیاده روی کم (می‌نی پیاده روی)

اگر شما شاغل هستید و زمان شما پر است می‌توانید در طول روز پر مشغله خود سه تا یک ربع را به ورزش اختصاص دهید و پیاده روی سبک انجام دهید. این کار باعث می‌شود، سوخت و ساز بدن شما بالا برود و همچنین در طول شبانه روز شما کالری بیشتری را بسوزانید و از نشستن دائمی پشت میز کار جلوگیری می‌کند.

۱۱) پیاده روی برای نوجوانان

بهتر است که نوجوانان را به پیاده روی تشویق کنید تا در آینده زندگی آن‌ها با پیاده روی سازگار باشد.

۱۲) خارج کردن پیاده روی از شکل همیشگی

می‌توانید در حین پیاده روی به مسئله ایی که ذهنتان را درگیر کرده است فکر کنید و در حین پیاده روی برای آن موضوع راه حل پیدا کنید.

۱۳) پیاده روی معنوی

تفکر معنوی تنها تن‌ها به کلیسا یا معبد اختصاص ندارد. این آخر هفته پیاده روی در کلیسای جامع بزرگ است که می‌توانید با دیگران در آن شرکت کنید.

۱۴) روزی که نمی‌توانید برای پیاده روی به بیرون بروید

برای آن روزهایی که هوا دلگیر است و یا مشغله زیادی دارید و نمی‌توانید بیرون بروید و یا هوا تاریک شده است، می‌توانید در خانه خود از تردمیل استفاده کنید. برای اینکه تردیمل برایتان خسته کننده نباشد می‌توانید به موسیقی گوش دهید و به پیاده روی بپردازید.

۱۵) پارک کردن ماشین و پیاده روی

گاهی اوقات می‌توانید رانندگی را متوقف کنید و به پیاده روی بپردازید. ماشین خود را پارک کنید و به پیاده روی بپردازید، این امر می‌تواند به شما کمک کند، علاوه بر ورزش کردن صرفه جویی در گاز کردید و استرس را از خود در آخر روز کاری دور کردید.

۱۶) خواب بهتر به کمک پیاده روی

اکثر آمریکایی‌ها دارای بی‌خوابی هستند، به خاطر مسائلی مانند استرس و مصرف کافئین. اما ما به یک خواب راحت نیازمندیم. در روزهایی که به پیاده روی می‌پردازید می‌توانید خواب راحتی را داشته باشید. در کل انجام ورزش و پیاده روی به خواب بهتر در شما کمک می‌کند.

شاید این مطالب را هم بپسندید