حرکت ورزش کرم‌ خاکی

عضلات اصلی:  هسته بدن، شانه

عضلات فرعی: بازو، سینه، کمر

تجهیزات ورزشی: نیازی به وسیله ورزشی ندارد.

نحوه انجام ورزش کرم خاکی

۱) صاف بایستید و پاها را به اندازه عرض شانه از هم باز کنید.

۲) از کمر خم شده و با کف دست‌ها زمین را لمس کنید.

۳) در حالی که پاهای‌تان صاف هستند، با حرکت دست‌، تا جایی که می‌توانید به جلو بروید و مکث کنید.

۴) با حرکت دست‌ها به موقعیت اولیه بازگشته و حرکت را تا پایان این ست ورزشی، تکرار کنید.

شکل صحیح بدن و الگوی تنفس

پاها را صاف نگه دارید. به کپل‌های خود اجازه ندهید که آویزان شوند و ستون فقرات را در حالت طبیعی نگه دارید. عضلات هسته بدن را نیز برای حفظ ثبات حرکت، به کار گرفته و با دست‌های خود، تا جایی که می‌توانید و بدون اینکه شکل صحیح حرکت را از دست بدهید، به جلو بروید. نفس عمیق بکشید و در حین اینکه به جلو می‌روید، پاشنه پاها را از زمین بلند کنید. انگشتان پا باید در همان نقطه اولیه بر روی زمین، باقی بمانند.

فواید این ورزش

حرکت کرم خاکی، یک ورزش فوق‌العاده از طریق وزن خود بدن است که کل بدن را گرم می‌کند. این ورزش، بازوها، سینه، بخش بالایی کمر، بخش پایینی کمر و عضلات شکم را تقویت نموده و تعادل و استحکام بدن شما را افزایش می‌دهد، زیرا هسته بدن برای اینکه بتواند استحکام خود را حفظ نموده و زیبایی بدن شما را حفظ کند، باید به سختی به کار گرفته شود. این ورزش را می‌توانید به عنوان بخشی از مجموعه حرکات گرم‌کننده یا به عنوان ورزش هسته بدن، انجام بدهید.

نمایش

تعداد دفعات و تکرار این ورزش

با انجام ۲ یا ۳ ست، تعداد ۱۰ تا ۱۵ حرکت در هر ست، شروع کنید و وقتی که توانستید شکل صحیح حرکت را به راحتی حفظ کنید، با افزودن شنای نیمه به این حرکت، آن را با چالش بیشتری همراه کنید.

شاید این مطالب را هم بپسندید