حرکت ترسیم دایره بزرگ با دست

عضلات اصلی: شانه‌

عضلات فرعی: سینه، بخش بالایی کمر

تجهیزات ورزشی: نیازی به وسیله ورزشی ندارد.

نحوه انجام ورزش ترسیم دایره بزرگ با دست

۱) صاف بایستید و پاها را به اندازه عرض شانه از هم باز کنید. دست‌ها را بلند کرده و به طرفین بدن، دراز کنید. آرنج‌ها نباید خم شوند.

۲) دست‌ها را به آرامی به طرف جلو بچرخانید و با دست‌های خود در هوا، دایره‌های بزرگ ترسیم کنید.

۳) ست ورزشی را با انجام حرکات در یک جهت تکمیل نموده و سپس، دست‌ها را در جهت عکس، یعنی به عقب بچرخانید.

شکل صحیح بدن و الگوی تنفس

طوری بایستید که ستون فقرات شما به صورت شکیل و بلند قرار بگیرد. وقتی که دست‌ها را بلند می‌کنید، عمل دم و وقتی که دست‌ها را به اطراف می‌چرخانید، عمل بازدم را انجام بدهید. به یاد داشته باشید که باید عضلات هسته بدن را نیز به کار بگیرید و کمر و دست‌های شما باید صاف باشند. با هر نفسی که می‌کشید، شانه‌ها و سینه خود را به جلو بدهید و بدن خود را گرم کنید. این مسأله خیلی مهم است که حرکت را به آرامی و به صورت کنترل‌شده انجام بدهید تا کشش را کاملاً‌ احساس کنید.

فواید این ورزش

اضافه کردن ورزش ترسیم دایره‌های بزرگ با دست به ورزش‌های روزانه، یک روش بسیار خوب برای گرم کردن بالاتنه و مفاصل شانه است. این ورزش به شما کمک می‌کند تا استرس و تنش را از ناحیه بالایی کمر خود دور کنید و نیز به شما در آرام نمودن دردهای مفصل شانه کمک می‌کند.

نمایش

تعداد دفعات و تکرار این ورزش

ترسیم دایره‌های بزرگ معمولاً بدون استفاده از وزنه و به عنوان بخشی از ورزش‌های گرم‌کننده بدن، انجام می‌شود. شما می‌توانید با ترسیم دایره‌های کوچک‌تر شروع کنید و به تدریج بر میزان قطر دایره‌ها بیافزایید. اگر دوست داشته باشید، می‌توانید حرکت را به صورت یک‌در‌میان برای دست‌ها انجام بدهید. این ورزش را در هر ست، با انجام ۱۰ تا ۱۵ حرکت برای هر جهت، انجام بدهید.

شاید این مطالب را هم بپسندید