بهترین ورزش‌های مخصوص بخش خارجی ران برای خلاصی از چاقی این بخش از بدن

ناحیه خارجی ران، یکی از بخش‌های پردردسر رایج در بین خانم‌ها است. هورمون‌ها باعث ذخیره چربی در اطراف لگن، کپل و ران‌ها و نیز در ناحیه خارجی ران می‌شوند که در اصطلاح به آن خورجین کنار ران (saddlebags) گفته می‌شود. از بین بردن چاقی این ناحیه، کار بسیار مشکلی است. گرچه ما نمی‌توانیم به صورت موضعی لاغر شویم اما می‌توانیم با کمک ورزش‌های خاصی، این بخش از ران‌ها را تراشیده و چربی‌سوزی را با به کارگیری هرچه بیشتر عضلات، افزایش بدهیم.

۱) اسکوآت و لگد

صرفنظر از فوایدی که این ورزش برای ران‌ها، پاها و باسن دارد، یک ورزش بسیار چالش‌برانگیز برای عضلات هسته بدن است و ظرفیت ورزش هوازی فرد را بالاتر می‌برد و به از بین بردن چربی بدن، کمک می‌نماید.

۲) پلانک جانبی با بالا بردن کپل

عضلات خارجی ران، پاها را از مرکز بدن دور کرده و نقش مهمی در استحکام زانوهای شما و مفاصل کپل‌ها دارند. بالا بردن کپل‌ها نه تنها به تقویت و تراش بخش خارجی ران‌ها کمک می‌کند بلکه تعادل و ثبات بدن را نیز بهبود می‌بخشد.

۳) ایستادن و حرکت دروازه

این حرکت، به شکل مؤثری، عضلات داخلی و خارجی ران‌ را هدف قرار داده و عضلات تاکننده و ناحیه کشاله ران را گرم می‌کند.

۴) صدف حلزون

این ورزش،‌ یک ورزش فوق‌العاده برای تقویت کپل‌ها، بخش داخلی و خارجی ران و سفت کردن عضلات باسن و استحکام عضلات لگن است. با قرار دادن کش بدنسازی در دور هر دو ران، چالشی که با آن روبرو هستید را بیشتر کرده و بخش خارجی ران را به شکل گسترده‌تری هدف قرار می‌دهید.

۵) تعظیم در موقعیت لانژ

این حرکت، در حقیقت شکل تعدیل‌یافته لانژ استاندارد است که عضلات مختلفی را در زمان قرارگیری در موقعیت لانژ با یکدیگر متحد و درگیر حرکت می‌کند. این ورزش به شما کمک می‌کند تا بخش‌های داخلی و خارجی ران‌ها را  در کنار سایر بخش‌های پا و باسن، سفت کنید.

۶) حرکت شیر آتشنشانی

در این ورزش، بخش بیرونی ران، هسته و کپل‌ها، هدف قرار می‌گیرند. این حرکت، یک حرکت فوق‌العاده برای سفتی و استحکام باسن و ران‌ها می‌باشد و کپل‌ها را تقویت نموده و هسته بدن را نیز سفت می‌کند.

۷) درجازدن سریع

درجازدن سریع، یک ورزش بسیار خوب هوازی است که به تراشیدن ران‌ها، سوزاندن کالری اضافی و خلاصی از خورجین‌های کنار ران، کمک می‌کند.

۸) ترسیم دایره در هوا

این ورزش، ران‌ها و هسته بدن را تقویت نموده و عضلات قوی، کشیده و بدون چربی ایجاد می‌کند.

۹) حرکت اسکیت‌باز

یک ورزش بسیار مؤثر قلبی – عروقی که عضلات باسن، ران‌ها، کپل‌ها و پاها را تقویت نموده و متابولیسم را افزایش می‌دهد و منجر به کاهش وزن می‌شود.

۱۰) پل بر روی یک پا

با انجام حرکت پل و بلند کردن یک پا از روی زمین، پایی که بر روی زمین است را مجبور می‌کنید که کپل‌ را بکشد. این کار باعث می‌شود که ورزشی که انجام می‌دهید، بسیار مشکل‌تر شده و هسته و کپل‌ها، باید با شدت بیشتری کار کنند تا بالاتنه را ثابت نگه دارند.

نکات پایانی برای خلاصی از خورجین‌های کنار ران

نکته ۱) ابتدا به مدت ۱۰ دقیقه، ورزش‌های گرم‌کننده انجام بدهید.

نکته ۲) ورزش‌ها را در ۲ تا ۳ ست انجام داده و برای هر یک، ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه وقت بگذارید.

نکته ۳) ورزش را با انجام حرکات کششی سراسری، به پایان ببرید.

نکته ۴) حداقل ۳ بار در هفته، ورزش هوازی انجام داده و ورزش‌های مخصوص بالاتنه، هسته و پایین‌تنه را به برنامه ورزشی هفتگی خود اضافه کنید.

نکته ۵) از یک برنامه غذایی سالم پیروی کنید و در طول روز، مقدار زیادی آب بنوشید.

شاید این مطالب را هم بپسندید