بهترین راه برای کم کردن سریع ۵ پوند چیست؟

شما بارها و بارها شنیدید که کاهش وزن تدریجی قابل تحمل است و شما کاملا قصد دارید همه ی آن تغییرات سبک زندگی سالم را در زندگیتان وارد کنید تا به شما کمک کند به وزن دلخواهتان برسید. اما شما ماه آینده همه ی اینها را شروع میکنید، این ماه، عروسی دوستتان دعوتید و آخر هفته قرار است به ساحل بروید و نگرانش هستید. بنابراین بهترین راه برای کم کردن ۵ پوند به سرعت چیست؟
با ترک کردن نمک شروع کنید. “آمریکایی ها به طور میانگین روزانه ۴۰۰۰ میلی گرم سدیم مصرف میکنند و این باعث میشود وزن زیادی حفظ شود” تنها کاهش سدیم میتواند به شما در ازدست دادن ۳، ۴ و یا ۵ پوند به سرعت کمک کند.
برای انجام آن شما باید از مصرف تمام محصولات فرآوری شده که مملو از نمک هستند خودداری کنید.هر چیزی زیر ۱۵۰۰ میلی گرم در روز خوب است ولی اگر میتوانید با خوردن غذا های تازه کمتر هم مصرف کنید بهتر است.
کربوهیدرات های فرآوری شده هم اهمیت دارند. به نان ها، پاستاها، آبمیوه ها و تقریبا همه ی میان وعده ها و یا دسرها فکر کنید.
کربوهیدرات ها مولکول هایی آب دوست هستند بنابراین آزادکردن آب از کلیه های بدن را از طریق متابولیسم دشوارتر میکنند.
با ترک هر دو یعنی هم کربوهیدرات های فرآوری شده و هم سدیم شما وزن کم میکنید و دیگران کاملا متوجه این کاهش وزن شما میشوند.
با وزن آب در بدنتان ممکن است پف داشته باشید و متوجه آن نشوید، افرادی بودند که این کار را انجام دادند و گفتند “برای اولین بار میتوانم شکمم را ببینم”.
دو هشدار مهم: اگر کاملا سالم نیستید، قبل از هرگونه تغییر در رژیم غذایی با پزشک خود مشورت کنید.
همچنین اگر برای کاهش وزن، شدیدا ورزش میکنید -مخصوصا اگر هنگام ورزش یک تن عرق میکنید- لازم است که درباره ی کم کردن شدید نمک احتیاط کنید.
سدیم یکی از الکترولیت هایی است که بدن هنگام عرق کردن ازدست میدهد. اگر شما برنامه ی ورزشی شدید را به رژیم غذایی کم نمک خود اضافه کنید، ریسک ابتلا به هیپوناترمی در شما بالا میرود (یک وضعیت تهدید کننده ی زندگی که با عرق شدید، مصرف آب بیش از اندازه و مصرف سدیم به مقدار بسیار کم در ارتباط است).
ریسک ابتلا به هیپوناترمی بسیار پایین است، اما در صورت ورزش کردن زیاد برای ساعتها در روز و نوشیدن آب به مقدار زیاد و مصرف کم نمک باید هشیار بود.
به جز ترک نمک و کربوهیدرات های فرآوری شده چه راهی وجود دارد؟
شما میتوانید از طریق محدود کردن رژیم غذایی خود به یک وعده و ۳ شیک پودر پروتئین در روز ۵ پوند در ۲ هفته کم کنید.
آن یک وعده ی غذایی شما باید از سبزیجات غیرنشاسته ای (بنابراین دانه ها و سیب زمینی و برنج مجاز نیستند) و پروتئین بدون چربی مثل مرغ، ماهی یا تخم مرغ باشد. شما همچنین میتوانید سبزیجات خود را بپزید و آنها را به قسمت اصلی وعده ی غذایی تبدیل کنید. پختن سبزیجات به بدنتان کمک میکند تا مواد مغذی سبزیجات را بیشترد جذب کند و پروتئین موجود در وعده غذایی و یا شیک گرسنگی شما را کنترل میکند.
تنها وعده ی غذایی شما باید شامل حدودا ۳ کاپ از غذا باشد و فرقی نمیکند که شام میل کنید و یا ناهار.
برای مصرف شیک پروتئین این که پروتئین بر پایه ی وی (حیوانی) و یا گیاهی باشد فرقی نمیکند. مقدارش اهمیت دارد. خانم ها یک قاشق و یا ۲۰ گرم پروتئین باید مصرف کنند و آقایان ۳۰ گرم. پودر پروتئین را با آب و یا شیر بادام مخلوط کنید و از شیر لبنی استفاده نکنید. (درحالیکه چربی لبنیات میتواند به کاهش وزن کمک کند، برای هدف کاهش وزن سریع مناسب نیستند).
میتوانید از قهوه ی سیاه استفاده کنید ولی کاپوچینو یا الکل که در هر اونس مقدار زیادی کالری دارند را کنار بگذارید.
درنهایت هنگامیکه ماه آینده رسید و تصمیم گرفتید به وزن سالم خود برسید، پزشکان توصیه هایی برای آن هم دارند.

 

شاید این مطالب را هم بپسندید