چند تجربه و توصیه سیبیتایی

من یکی از اعضای سیبیتا هستم که حدود دو ماه است است با این مجموعه آشنا شده‌ام و خدا را شکر تا امروز احساس می‌کنم جزو اعضای موفق این مجموعه هم بوده‌ام چون نسبت به روزهای اول آشنایی با سیبیتا هم احساس می‌کنم عادات غذاییم خیلی اصلاح شده و به سمت بهبودی رفته و هم از لحاظ ظاهری کاهش وزن قابل ملاحظه‌ای داشتم.
یکی از مهم‌ترین رازهای موفقیت من در برنامه کاهش وزنم گوش کردن به توصیه‌های سیبیتایی بود. من واقعاً در عمل این نکات را پیاده کردم. درست خوردن یعنی چه؟ یعنی اینکه هر وقت احساس گرسنگی واقعی داشتم (نه از روی هوس و مسائلی چون خستگی، استرس، تنهایی و. . . ) غذا خوردم و به اندازه هم خوردم. بیشتر هم سعی کردم از غذاهایی که برای بدنم مفیدند استفاده کنم، مخصوصاً غذاهای بر‌تر سیبیتا.
یکی دیگر از رازهای موفقیت من که باعث شد در این مسیر موفق باشم افزایش تحرکم بود. من از‌‌ همان اول سعی کردم در کنار اصلاح عادات غذاییم ورزش هم بکنم. حدوداً یک ماه و نیم هر روز عصر (به طور متوسط هفته‌ای شش روز) به مدت ۵۵ دقیقه ورزش ایروبیک می‌کردم. ورزش باعث می‌شد که خستگی و استرس روزانه را طی ۵۵ دقیقه فراموش کنم و خیلی اوقات بعد از اینکه از محل کار برمی‌گشتم اول ورزش می‌کردم و بعد از اینکه دوش می‌گرفتم سر حال می‌شدم و به بقیه کار‌هایم می‌رسیدم.
اما متاسفانه بعد از یک ماه و نیم به دلایلی از انجام ورزش ایروبیک بازماندم. با خودم گفتم حالا که نمی‌توانم ایروبیک را انجام دهم از ورزش خوب، مفید و مفرح پیاده‌روی بهره می‌برم. روزانه سعی می‌کردم بین ۴ تا ۵ کیلومتر پیاده‌روی کنم. بخشی از مسیر رفت و آمد محل کارم را صبح‌ها و عصر‌ها پیاده می‌رفتم. اتفاقاً پیاده‌روی هم ورزش بسیار جالبیه چون در عین حال که مشغول ورزشی از جلوی مغازه‌ها رد می‌شی و از تماشای ویترین‌هاشون لذت می‌بری. چیزهای رو که قبلاً شاید بار‌ها با ماشین از جلوشون رد می‌شدی و دقت نمی‌کردی حین پیاده‌روی ملاحظه می‌کنی. اتفاقاً از روزی که شروع کردم به پیاده‌روی بیشتر از قبل هر روز صبح که دارم تو پیاده‌رو راه می‌رم و ماشین‌ها رو تو خیابون می‌بینم به خودم می‌گم با پیاده رفتن هم به سلامتی خودم کمک می‌کنم هم به پاکیزگی و کمتر آلوده شدن هوای شهر! شاید خیلی‌ها فکر کنند که من خیلی رمانتیک فکر می‌کنم اما واقعاً اینطوری نیست، اگر تو شهر پرجمعیتی مثل تهران ۱۰۰۰ نفر هم در طول روز مثل من فکر کنند، ۱۰۰۰ تا ماشین کمتر روشن می‌شه و به تبع اون آلودگی کمتری ایجاد می‌شه!
راستی اینم بگم که من سعی کردم به جای آسانسور بیشتر از پله استفاده کنم.
ضمناً در هنگام اصلاح عادات غذایی‌تون به این نکته توجه کنید که کیفیت غذا خیلی مهم‌تر از کمیت اونه. به جای اینکه به مقدار و حجم غذایی که می‌خورید مرتباً فکر کنید و خیلی براتون مهم باشه، بیشتر به کیفیت، طعم، مزه و ظاهر اون اهمیت بدید. من از روزی که اومدم سیبیتا وقت بیشتری برای تزیین غذاهام و تنوعشون صرف می‌کنم و از همین موضوع لذت می‌برم و اصلاً بدون اینکه به این موضوع توجه کنم که من حجم بسیار کمی از اون غذا رو می‌خورم، در واقع از آفرینش یک غذای خوش رنگ و لعاب و زیبا و خوشمزه لذت می‌برم.
خلاصه این‌ها چند راز موفقیت من در برنامه کاهش وزنم بود که با خودم فکر کردم در اختیار شما دوستان دیگه که تصمیم به کاهش وزن دارید قرار بدم، چون قطعاً می‌تونه کمک کننده و مفید باشه. من به عنوان کسی که این رفتار‌ها رو انجام دادم و نتیجه‌اش رو خودم تجربه کردم دارم بهتون می‌گم.

خانم ز ق

پیمایش به بالا
مشترک گاهنامه سیبیتا شو
ایمیلت را وارد کن و دکمه اشتراک را بزن
خواندنی‌ها، دیدنی‌ها و شنیدنی‌های جذاب سیبیتایی
ثبت نامت انجام شد
منتظر شماره‌های بعدی گاهنامه سیبیتا باش