بیوگرافی دکتر فرید ذاکر

بیوگرافی دکتر فرید ذاکر

طراح برنامه کاهش وزن سیبیتا

من یک پزشک متخصص داخلی هستم. به اقتضای کارم، برخورد مستمری با افراد مبتلا به دیابت، فشار خون و بیماری‌های قلبی داشتم و لازم بود همیشه در کنار درمان‌های دارویی، توصیه به رعایت‌های تغذیه‌ای و کاهش وزن را هم با بیمارانم در میان بگذارم. رفته رفته فهمیدم لاغر شدن و لاغر ماندن آنقدرها که در نگاه اول به نظر میرسد سهل و ساده نیست و معمولا وزنی که با رژیم گرفتن کم شده دوباره برمیگردد.
از این که مردم بعد از چندین بار برگشت وزن دوباره رژیم می‌گرفتند و راههای آزموده را بارها و بارها دوباره می‌رفتند تعجب می‌کردم. از طرف دیگر به آنها حق می‌دادم چون گزینه دیگری برای انتخاب نداشتند.
از اینجا بود که کنجکاوی درباره رژیم‌های غذایی که در دست بیمارانم می‌دیدم و مقایسه آنها با شیوه‌های مرسوم در دنیا را شروع کردم. با اطلاعاتی که به تدریج به دست آوردم فهمیدم که دیگر مدتهاست در روشهای معتبر کاهش وزن، فقط برنامه غذایی و ورزشی ارائه نمی‌شود و در اجرای برنامه بر اراده فرد تکیه نمی‌شود، بلکه ایجاد یک فضای حمایتی و استفاده از تکنیک‌های نوین روانشناسی از جمله رفتاردرمانی شناختی جایگزین شیوه‌های قبلی شده است.
شروع به بررسی دقیق‌تر برنامه‌های کاهش وزن در گوشه و کنار دنیا کردم و رفته‌رفته به یک جمع‌بندی مشخص رسیدم و اقدام به طراحی برنامه‌ای برای کاهش وزن مراجعینم کردم. برنامه‌ای که سالم و ماندگار باشد. هر روز چیز جدیدی به برنامه اضافه کردم تا وقتی که برنامه یک شخصیت و هویت خاص و مستقل پیدا کرد و دیگر شبیه هیچیک از برنامه‌های کاهش وزن دیگر چه در ایران و چه در نقاط دیگر دنیا نبود. بسیاری از بخشهای برنامه در عمل و در پاسخ به نیازها و خواسته‌های مراجعین طراحی شده بود. به این ترتیب، در سال ۱۳۸۶ برنامه کاهش وزن سیبیتا متولد شد.
برنامه کاهش وزن سیبیتا همه ویژگی‌های یک برنامه جامع لاغری را در خود دارد و با تکیه بر منابع علمی معتبر و با هدف کلی ارائه الگوی سبک زندگی سالم، از طریق آموزش‌های تغذیه‌ای و تغییر عادات غذایی، آموزش ذهن‌آگاهی، اصلاحات رفتاری، افزایش سطح فعالیت بدنی، تغذیه روحی و حمایت روانی با استراتژی‌هایی در جهت ایجاد آگاهی و تغییر شیوه زندگی (با برگزاری جلسات مشاوره فردی با اعضای تیم شامل مشاورین تغذیه، ورزش و روانشناسی در جهت ریشه‌یابی علت اضافه‌وزن و کمک در حل آن) و ایجاد محیط حمایتی (با پشتیبانی تلفنی و تلگرامی و جلسات گروهی در فواصل بین جلسات در جهت حفظ انگیزه فرد در طی مسیر کاهش وزن) لاغری ماندگار را به ارمغان می‌آورد.
من در طی این سال‌ها بیش از ۳۰ هزار جلسه مشاوره لاغری با مراجعین کلینیک سیبیتا برگزار کرده‌ام و اصطلاحات و آموزش‌هایی را که در سیبیتا طراحی و ابداع شده در اختیار آنها قرار داده‌ام مثل کام، قانون یکی از دوتا، بشقاب سالم، سعدی‌وار خوردن و… که همه مختص برنامه سیبیتا هستند.
سیبیتا نتیجه یک جستجوی مداوم چندین ساله است، جستجوی راهکاری سالم، دلپذیر و ماندگار برای کاهش وزن و من افتخار می‌کنم که جستجوگری در این مسیر و طراح این برنامه موثر و زندگی‌ساز هستم، برنامه‌ای که تا کنون هزاران نفر را به حال خوب و لاغری ماندگار رسانده است.

دکتر فرید ذاکر


معرفی متد سیبیتا در مصاحبه روزنامه همشهری با دکتر فرید ذاکر: لینک مصاحبه

مصاحبه روزنامه همشهری با دکتر فرید ذاکر

برای مشاهده در ابعاد بزرگتر روی تصویر بالا کلیک کنید



معرفی الگوی تغذیه سالم در مصاحبه روزنامه همشهری با دکتر فرید ذاکر: لینک مصاحبه

مصاحبه روزنامه همشهری با دکتر فرید ذاکر

دکتر فرید ذاکر به عنوان معلم آگاهانه خوردن (Mindful Eating) برای درک بهتر مفهوم غذا و رابطه انسان با غذا، وبسایتی با عنوان نقاشی‌های غذایی راه‌اندازی و در آن هزاران نقاشی با موضوع غذا گردآوری کرده است.
با تماشای این مجموعه می‌توانید به دنیای شگفت‌انگیز غذا از دریچه چشم باریک‌بین نقاش‌ها نگاه کنید.

FoodPaintings.com
Look at the Amazing World of Food through the Eyes of Painters
Hand Picked by Farid Zaker

نقاشی‌های غذایی

کتاب: «وعده به وعده»
نویسنده: دونالد آلتمن
مترجم: دکتر فرید ذاکر

مدرسه لاغری سیبیتا

مدرسه لاغری سیبیتا یک اپلیکیشن لاغری گام به گام است که با کلاس‌های رفتار درمانی و ذهن‌آگاهی به کاهش وزن ماندگار منجر می‌شود.
دکتر فرید ذاکر طراحی برنامه آموزشی، درس‌ها و تمرین‌های این مدرسه آنلاین و نویسندگی مطالب آن را انجام داده است.

اسکرول به بالا
مشترک گاهنامه سیبیتا شو
ایمیلت را وارد کن و دکمه اشتراک را بزن
خواندنی‌ها، دیدنی‌ها و شنیدنی‌های جذاب سیبیتایی
ثبت نامت انجام شد
منتظر شماره‌های بعدی گاهنامه سیبیتا باش