چگونه شکمی تخت داشته باشید بدون اینکه حرکات کرانچ را انجام دهید

به صورت مناسب بایستید

هنگامی که شما در وضعیت نشسته یا ایستاده و یا در حال راه رفتن هستید سعی کنید بدن خود را در وضعیت مناسب نگاه دارید، این عامل باعث درگیر شدن عضلات شکمیتان می‌شود.

در زمان نشستن می‌توانید عضلات شکمی خود را منقبض کنید

پلنک (حرکت شکمی پلنک)

این حرکت یکی از حرکات یوگا است، در این ورزش تمام عضلات بدن شما درگیر می‌شود، اما بخش عمده ایی از کار را بیشتر عضلات شکم انجام می‌دهند.

این حرکت به این صورت است که به شکم بر روی زمین می‌خوابید، سپس سعی می‌کنید روی دستان و پاهای خود را بدنتان را بالا بکشید. و چند ثانیه در این وضعیت بمانید و سپس روز به روز ثانیه‌ها را افزایش دهید. د رابتدا بهتر است که دستانتان از ناحیه آرنج خم نباشد اما به مرور زمان که در این حرکت پیشرفت کردید دستان را از ناحیه آرنج خم کرده به طوری که ساعد دستانتان را روی زمین باشد.

حرکت پوش آپ

پوش آپ نیز یکی از حرکات مفید برای کوچک کردن شکم است. این حرکت به این صورت است که در وضعیت شنا سوئدی قرار می‌گیرید اما زانوهای خود را روی زمین می‌گذارید.

بلند کردن پا

بلند کردن پا‌ها به طور طبیعی ماهیچه‌های بدن را فعال می‌سازد. می‌توانید پا‌ها را طوری بالا بیاورید که حالت کیک بوکسینگ را داشته باشید.

خم شدن جانبی

یک دست خود را بالا برده و دست دیگر را بر روی کمترتان قرار دهید و به طرف دستی که بر روی کمرتان است خم شوید. چند ثانیه نگه دارید و سپس به سمت مخالف بروید. حرکت دیگر اینکه هر دو دست کنار بدن باشد و به طرفین خم شوید و چند ثانیه نیز نگاه دارید.

شاید این مطالب را هم بپسندید